Impopulaire meningen #4

Ik discrimineer niet, ik vind alle fietsers kut.

Edit: al hebben wielrenners wel een speciaal plekje in de hel.

15 likes

is dat hetzelfde concept als de Cool Girl van die monoloog in Gone Girl?

of de manic pixie dream girl?

6 likes

Maar de irritatie zit hem bij pick me girls toch juist in dat zij kut doen tegenover andere vrouwen en niet omdat ze anders (willen/proberen te) zijn. Tenminste dat dacht ik altijd. Dat ze one of the guys willen zijn en daardoor continu stomme opmerkingen maken over dat vrouwen moeilijk en dramatisch zijn, te veel bezig zijn met hun uiterlijk etc. en dat zij daar dan een uitzondering op zijn.

11 likes

Volgens mij gaan al die tiktok povs meer over middelbare school meisjes die overdeven andere meiden naar beneden halen om zelf leuk gevonden te worden.

4 likes

Hoezo moeten we ook voor elk type zogenaamd irritante vrouw een aparte term verzinnen en hebben mannen er nul? Misschien moeten we dat eens omdraaien

43 likes

Wij hebben de ‘Jeroen’

8 likes

Maar manic pixie dream girl is juist de projectie van de man toch. Die dan een vrouw ziet met blauw haar en daar dan een heel beeld bij fantaseert wat niet klopt. Dat is niet de schuld van de vrouw. In films zijn dit personages die alleen bestaan om de man iets te leren, om meer avontuurlijk te zijn ofzo.

Dat is iets heel anders dan een pick me.

@grace daar is ook een term voor, de “bruh girl” :joy:

8 likes

Hallo wat denk je van:

• De Jeroen
  • De Gerard
  • De fuckboy

Toch al mooi drie!

3 likes

Ook dit is schijnbaar een ding

4 likes

Staat August uit dat kutboek van John Green over die chick met kanker erin

Want Jezus Christus wat was dat een onuitstaanbaar type

Edit: de eerste die genoemd wordt, godb

24 likes

Is @Foxy niet Vlaams? We gebruiken het woord appen hier niet. Hoogstens “sturen” (“ey stuurt als ge thuiskomt e”) dus ik snap wel dat dat in schrijftaal sms’en wordt

7 likes

Ja want dat zei ik, iedereen moet glitters dragen anders ben je stom. Het ging erom dat er werd gezegd why dragen zoveel mensen glitters, niet ik draag geen glitter hou er niet van.

Ik vind overigens wel het gesprek over fenomeen pick me girls en dat dit ook voorkomt uit het scheve seksistische systeem wel belangrijk om te voeren en kan me daar goed in vinden dus daar kom ik graag op terug.

Daarmee denk ik nog steeds laat mensen, ze vinden het mooi, prima toch en we hoeven ons niet beter of slechter te voelen als we glitters niet (of wel) mooi vinden. En die toon kwam wel een beetje uit het bericht maar kan ook verkeerd geĂŻnterpreteerd zijn.

2 likes

Ja thanks, weet niet hoe ik hier ooit overheen ga komen. Misschien meer glitters kopen?

2 likes

Doe maar niet

6 likes

Ik vind al die reaction en commentary kanalen op YouTube zo saai en iedereen in de comments lijkt dan hun mening helemaal over te nemen alsof ze brillante ideeën en observaties hebben gegeven. Geef mij maar gewoon een vlog of een beautykanaal.

4 likes

Uiteraard, lost op in water

3 likes

ik vind het nieuwe liedje van k3 echt top

3 likes

Ik vind vrijwel ieder liedje van k3 top. (behalve Dat ding dat je doet, die voelt echt heeel vies)

10 likes

Levensgevaarlijke acties daargelaten, ben ik voor de boeren.

8 likes

Het koningshuis

@evert Touché.

Ik denk dat ‘we’ het nog wel een goeie 500 jaar volhouden en 5000 als we innovatief genoeg zijn. Plus dat elke levende mens, vooral met onze westerse levensstijl, een complete aanslag is op het voortbestaan van de aarde.
Misschien is die 5000 jaar te hoopvol; ik denk in ieder geval niet dat we de mensheid tot in de eeuwigheid kunnen rekken. Betekent ook niet dat we daarom moeten denken ‘na ons de zondvloed’ natuurlijk. En ontkennen helpt ook niet.

Maar puur persoonlijk voor de boeren: ik snap ook dat veel boeren echt uit een hele trotse lijn van boerenfamilies voortkomen en zich nu in hun kern aangetast voelen. Dat gaat veel verder dan hun beroep, hun hele levensinvulling zal misschien anders moeten worden. Kan me voorstellen dat o.a. dat punt, plus een stapel andere ellende (teruggedraaide beloftes, armoede, het idee dat de ‘rijke randstad’ + overheid tegen je is) je tot wanhoop drijft.

5 likes