Impopulaire meningen #4

Een beetje een kinderachtige redenatie want zo kun je het andersom natuurlijk net zo goed beredeneren. Maar ik vind het bijzonder dat je niet naar ‘witte’ mannelijke wezens wil luisteren omdat die niet boeiend zouden zijn. Praat je daar in het dagelijks leven dan ook niet mee?
En wil je wel naar mannen luisteren als ze een andere huidskleur hebben? Gaat het dan om de man zelf of om de huidskleur? Sorry ik snap je echt niet. Iedereen kan heel sarcastisch gaan reageren want oeh, dit riekt naar een andere mening. Dat is ook de reden dat ik niet inhoudelijk wilde reageren. Misschien niet handig geformuleerd maar niks menselijks is mij vreemd.

De hele lhbtq+ beweging is me bekend maar ik vind hier zo’n opvallende haat tegen ‘witte’ mannen die ik in m’n hele omgeving nog niet ben tegen gekomen gelukkig. Ik snap niet waar het vandaan komt. Ja ik kan genoeg bedenken maar dat gegeneraliseer kan ik niet zo veel mee.

Nou ik krijg ongetwijfeld nu weer tig sarcastische opmerkingen over me heen omdat ik iets anders denk of iets niet snap maar dat zij dan maar zo. Dan zit ik maar meteen in het goede topic…

10 likes

Bloemkool als snack moet niet genormaliseerd worden

:nauseated_face:

41 likes

Heh. Is dit een soort 1 april grap haha

2 likes

Als je genoeg kan bedenken hoeven we het toch niet meer toe te lichten?

3 likes

Ik heb geen haat tegen witte mannen, maar ik vind dat witte mannen al veel te lang alles hebben bepaald, in de hele wereld. Daarom luister ik liever naar mensen die heel lang geen stem hebben gehad en die nu eindelijk (gelukkig) meer en meer krijgen.

50 likes

Met dit antwoord kan ik tenminste wat. Ik snap dat je dat dan verfrissender en interessanter vindt om naar te luisteren, eerlijk verhaal! Vind je dan ook dat het meer diepgang heeft over het algemeen of gaat het je om het horen van een tegengeluid?

Het ‘ik vind alle ‘witte’ mensen stom’ verhaal van @anon46421473 vind ik zo kort door de bocht uit de mond van iemand die waarschijnlijk zelf in die categorie valt dat ik daar verder niet meer over hoef door te praten want denk niet dat we ooit een cm bij elkaar in de buurt zullen komen qua visie.

5 likes

Fijne reactie dit inderdaad!

5 likes

@anon46421473 is niet wit.

En nee, het heeft niet automatisch meer diepgang, er is net zoveel oppervlakkige onzin te vinden die door niet witte mannen gemaakt is, het is maar net waar je zin in hebt. Ik luister veel over feminisme en racisme, maar ook net zo goed kletspodcasts en pop-culture dingen. Alleen zoek ik dus wel bewust dingen uit die niet gemaakt worden door witte mannen

4 likes

De grote witte mensen in de muziek, die het goed doen of deden, zijn mensen die geprofiteerd hebben van zwart talent en het gewoon kopieerden.
Hoe komt het dat muziek van PostMalone arena’s uitverkoopt en dat van 21Savage niet? De acceptatie bij witte artiesten is vanzelfsprekend.

21 likes

Dat wist ik niet. Sorry voor deze aanname!

3 likes

Maar daar ben ik het volledig mee eens hoor, ik ben me ook bewust van het racisme wat er is en het privilege wat veel witte mensen genieten. Niet ten diepste, want ik word er zelf niet mee geconfronteerd, maar ik wil mijn ogen daar wel voor open houden. Het ging me in m’n bericht echt om het verhaal over witte mánnen die gegeneraliseerd worden in mijn ogen.

2 likes

Ik vind dat je je vragen echt raar verwoord. Je gaat er op voorhand vanuit dat het allemaal sarcastisch wordt en ‘hier kun je tenminste wat mee’. Wat moeten we hiermee? Is dat uitnodigend? En het is zo kort door de bocht dat je er niet eens op in hoeft te gaan. Vraag het dan niet.

10 likes

Ik wil je geen woorden in de mond leggen, maar begrijp ik het goed dat je in eerste instantie er vanuit gaat dat witte mensen kut zijn, totdat ze zich tegenover jou bewezen hebben? En hoe kunnen ze zich dan bewijzen?

8 likes

Ja en dit

13 likes

En nu kom je met een “not all men” ding. Zolang witte mannen de standaard zijn, ga ik extra hard mijn best doen om content te beluisteren van minderheden. Zolang witte mannen voorrang krijgen in deze maatschappij, probeer ik om enkel mij te omringen door minderheden op het werk.

25 likes

im-sorry-sorry

5 likes

Je vraag was niet aan mij maar ik luister liever niet naar podcasts met mannelijke hosts. Er wordt al te veel tijd verdaan met het luisteren naar mannen, dat als ik het voor het zeggen heb ik echt veel liever naar vrouwen luister.
Ik tune ook automatisch uit als ik een podcast luister die enkel mannelijke hosts heeft.
In het fysieke leven luister ik wel naar de mannen om me heen en voer ik gesprekken met hen, tis niet dat ik ze daar ook uit de weg ga.

10 likes

Lekker random, maar chocolade met fruit smaak of fruit vulling
Bah
En al helemaal als het met sinaasappel smaak is😫

45 likes

Ja ik vind wit een rare term, sorry. Als ik naar mezelf kijk vind ik mezelf niet wit. Dus prima als je dat de beste term vindt , maar ik vind het zelf geen goede benaming

4 likes

Vind je blank dan een betere term?

4 likes