Impopulaire meningen #4

Dat gebruikte ik wel altijd, tot ik hoorde dat dat beledigend was ( weet de gedachte erachter niet meer) en sindsdien vermijd ik het of heb ik het dus op papier over ‘witte’ mensen. Wil niemand kwetsen maar wil ook niet woorden gebruiken waar ik zelf niet achter sta.

Edit: als je nog een term weet die ik.kan gebruiken zonder wit te gebruiken hoor ik het graag

Over kort door de bocht gesproken.

6 likes

‘Witte’ mensen komt ook als beledigend over

@anon46421473 ik snap dat wel, want vaak hebben witte mensen (waaronder ik) een andere belevingswereld en je hebt geen zin om constant de verschillen uit te leggen. Of dat ze jouw problemen minimaliseren.

4 likes

Ah ja dat snap ik. Dan kost een vriendschap je meer energie dan het je oplevert.

4 likes

Zie edit, ik hoor graag tips voor andere benamingen

1 like

Witte mensen. Je mist het punt geloof ik. Geen aanhalingstekens. Gewoon witte mensen.

11 likes

Nee dus. Ik zeg toch dat ík dat geen fijne term vind?

4 likes

Ja, dan mis je dus het punt. Het gaat niet om je letterlijke huidskleur. En het is niet aan jou.

35 likes

Precies je zegt toch ook niet ‘zwarte’ mensen

3 likes

Nou ik ben aardig bruin, word vaak gevraagd of ik een ouder heb met een andere afkomst. Dan ga ik mezelf niet wit noemen, vind ik niet eens in de buurt komen van wit.

1 like

Nou je hebt wel witte mannen energie.

61 likes

Ik ben dan ook van geen enkele andere afkomst voor zover ik weet

1 like

Maar er zijn ook zwarte mensen die lichtgetint zijn. Zover ik weet noemen die zichzelf over het algemeen zwart. Ook al zou je qua huidskleur eerder lichtbruin noemen.

Moet eerlijk zijn dat ik dit een nodeloze discussie vind. Ik noem mijzelf ook niet roze omdat ik niet neutraal wit ben.

Maar goed dan noem jij jezelf donker wit, als dat een betere term is.

2 likes

oh nee, is iemand met zijn vieze schoenen op je privilege gaan staan?

18 likes

Daar heb je gelijk in

en ik pas mijn vorige comment niet aan, want het is van belang om hier lessen uit te trekken. Het is belangrijk om open te staan voor feedback.

5 likes

Dit is dus echt mega onderdeel van het probleem. Dat je hier als witte vrouw komt vragen of de anderen het je even willen voorkauwen en het dan ook nog eens niet eens zijn met het antwoord dat ze aanbieden. Het is niet andermans taak om jou te onderwijzen, ga zelf je huiswerk doen waarom en wat dan wel en accepteer het gewoon als er je gezegd wordt dat wit de enige correcte benaming is. Google op wit huiswerk of gewoon simpelweg op waarom wit een betere benaming is en investeer je tijd als je oprecht geïnteresseerd bent in hoe je het beter kan doen.
Moet je je voorstellen dat je als onderdrukt persoon ook nog je volledige vrije tijd kwijt bent aan elk onwetend wit persoon opleiden, dat lijkt me werkelijk dramatisch.

66 likes

Als ik de posts van @Loretje lees, snap ik de keuze van @anon46421473 wel direct.

32 likes

Boohoo :sob::sob::sob::sob:

4 likes

Ik heb stof tot nadenken, ga ik doen.

8 likes

Is dit topic zonder omg?

Eigenlijk wil ik marco borsato niet blijven spekken maar soms heel soms heb ik nog steeds de drang om liedjes van hem te luisteren.

10 likes