Impopulaire meningen #4

Kan hier al aan meedoen

3 likes

In welk universum?

6 likes

Nu al zin in!

2 likes

Ik vertrouw schoonmakers niet, ben bang dat het er schoon uitziet maar niet echt schoon is. Dat ze met het doekje van het toilet daarna het aanrecht afnemen. Dus dat geld voor een eventuele schoonmaker stop ik lekker in m’n voorhoofd roekoeroekoe.

51 likes

Haha net als mensen die heel erg bezig zijn met zelfverbetering voor de zelfverbetering. Je gaat nog steeds dood hoor, ook al ben je ‘de beste versie van jezelf’. Vraag me altijd af wanneer die mensen het genoeg vinden en gaan chillen.

13 likes

Die werken zwart

4 likes

Ja ik woon in België en de schoonmaakster die bij ons komt werkt via een bureau. Met alle zekerheid die daarbij hoort.
Wij kopen dienstencheques voor een bepaald bedrag, daarmee betalen we de diensten. Die cheques kun je later ingeven bij de belasting waardoor het voordeliger is. Dit ook om zwart werken niet te promoten.

5 likes

Niet helemaal begreep ik laatst.

3 likes

Werkt dat zo ja? Want die schoonmaker poetst neem ik aan in meerdere huizen, dus runt toch gewoon een bedrijf en hoort dat werk op te geven bij de belastingdienst? Doet ze dat niet, werkt ze toch zwart?

2 likes

De opdrachtgever hoeft niks aan te geven bij de belastingdienst nee, maar de zelfstandige moet gewoon aangifte doen en belasting betalen hoor

3 likes

Dat weet ik eerlijk gezegd niet hoe dat zit. Alleen omdat er vaak gesproken wordt door de opdrachtgever over zwart betalen van een schoonmaker, dat klopt niet. Of ik heb het helemaal verkeerd begrepen.

1 like

De ‘werkgever’ kan niet zwart betalen omdat die de belastingdienst niets verschuldigd is qua werkgeverslasten, dat is wat anders dan zwart werken wat de ‘werknemer’ wel kan doen, want die is wĂ©l belasting verschuldigd. Het gaat om het verschil tussen zwart betalen vs. zwart werken. Degene die geen belasting betaalt terwijl dat wel zou moeten is ‘zwart’.

4 likes

Heb je een linkje naar dit artikel? Klinkt wel interessant!

3 likes

Oh zo bedoel je! Ja oké dan hebben we het over twee soorten zwart werken dan.

3 likes

Ik weet niet of het deze is, want hij zit nu achter een betaalmuur voor mij. Als het over ook over uitgebluste twintigers/dertigers gaat, dan is het hem.

Met elke flitsbestelling maak je je leven jachtiger - NRC.

5 likes

Hier ga ik nog heel vaak aan denken.
Thanks, kan geen Instagramcoach tegenop!

5 likes

Dit klopt wel natuurlijk en er is ook niets mis met iemand contant betalen, maar als je iemand een eerlijk loon wil geven moet je dus wel een loon geven dat nog steeds eerlijk is als de belasting eraf gaat. Anders kun je je imo niet verschuilen achter: ‘De schoonmaker kiest er zelf voor om geen belastingaangifte te doen.’

8 likes

Ja helemaal mee eens, uiteraard

1 like

Ik heb echt niks met musea. Ik heb weleens een poging gedaan maar dan ben ik vooral de tijd aan het uitzitten.

10 likes

Ik lees veel over ‘wat je de schoonmaker betaalt’, maar ik betaal wat de schoonmaker rekent. Heb gewoon gevraagd wat haar tarief is en denk dat dat voor de meeste mensen geldt? Of zijn er mensen die de schoonmaker meer betalen dan hij/zij vraagt omdat ze het te weinig vinden?

6 likes