Impopulaire meningen #4

Maar je kan nog steeds feminist zijn en daarnaast van “Typische vrouwen dingen” houden.

Ik zie dit forum niet persee als mega feministisch omdat er vaak nog negatief word gesproken over vrouwen die sexy fotos maken of zich sexy kleden of iets in die trant.

16 likes

Ja dat eerste heb je gelijk in (2e ook) misschien is feministisch niet het juiste woord. Vind het alleen zo typisch altijd.

2 likes

Dat het forum links is vind ik ook maar een illusie

27 likes

Ja praten, zeker. Maar ook hele pagina’s op een forum schrijven? Der bedoel ik.

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb alleen vaak het idee dat de meesten die dat doen niet veel jonge moeders in hun eigen omgeving hebben en dan vind ik dat uitgebreid er over praten wel logisch. Maar misschien is dat een verkeerde aanname.

1 like

Helemaal mee eens. Mijn partner vertelt er niet uitgebreid over op een forum maar vertelt toch heel trots aan vrienden van ons welke woordjes onze dochter vandaag weer geleerd heeft bijvoorbeeld.

3 likes

Ja mijn ex partner ook maar dat is niet wat ik bedoelde met mijn bericht.

4 likes

Ik kan je vertellen dat op Fok in het Z/K equivalent nauwelijks mannen meeposten :wink: maar misschien hebben ze bij Tweakers een geheim subforum :wink:

1 like

Ik ook. En in het echte leven ook. Merk dat best veel vrouwen alleen maar over hun kinderen kunnen praten, maar mannen niet (bv collega’s op werk). En vrouwen posten veel meer dingen over hun kinderen op social tov mannen.

5 likes

Op 24baby zit een mannendeel en dat ging bijna alleen maar over seks?? Vond dat zo ongemakkelijk om te lezen.

2 likes

Maar nu lijkt het of je mannen als de norm neemt. Zij praten niet op fora over poepluiers, vrouwen wel op dit forum = dit forum is niet zo feministisch.
In mijn feministische beeld wil ik niet naar een wereld waarin vrouwen stoppen met over poepluiers praten, maar een wereld waarin mannen dan ook doen. Zorg dragen voor je kinderen en dol op ze zijn lijken me namelijk heel positieve dingen.

13 likes

Grachtengordel links dus

1 like

Of er überhaupt niet (zo veel) over praten. Maar dat is wellicht weer een andere discussie.

10 likes

Kidneren zijn toch een groot gedeelte van je leven?

Zeker. Ze is het aller belangrijkste en mooiste dat ik heb. Maar ik hoef het niet de hele tijd over haar te hebben, ik ben ook nog andere dingen naast ouder.

19 likes

Nee daar ben ik het wel mee eens. Maar dat iemand op een forum erover post betekent niet dat ze het irl continu over de kinderen hebben ofzoiets.

3 likes

Dat zei ik ook niet :relaxed: (Niet sarcastische smiley)

1 like

Ik vind voicememos leuk, vooral om ze te ontvangen.

17 likes

Maar dat is niet zo? Zelfs op fok vind ik meteen deel 271 van het peutertopic, geopend door ene Cool Guy.

2 likes

Deze week weer 30 graden :smiling_face_with_three_hearts:

26 likes