Impopulaire meningen #4

Nee, @Soy.peor moet eerst popcorn halen in de winkel.
Anyway het is geen biecht, maar het is niet bedoeld om enorme discussies te veroorzaken of OMG te krijgen. Het is gewoon mijn mening en dat houdt verband met de nadelen ervan en ervaringen.

4 likes

Ik snap dat ook echt niet. Hoewel ik heel even een momentje heb gehad dat ik thuis weeën had en dacht ik ben een godin en ik kan dit, bel het ziekenhuis maar af. Maar dat was maar 10 minuten

26 likes

Volgens de cijfers is het iig niet gevaarlijker. En een verloskundige kan veel en heeft een hoop in haar tas waaronder beademingsapparatuur. En mocht er ook maar een spoortje twijfel zijn, dan wordt er een ambulance gebeld. Niet pas wanneer het nodig is, maar vantevoren zodat ie klaarstaat mocht het nodig zijn (en dat is dus niet vaak).

5 likes

Dat ze dat nog durfde te zeggen :skull::joy:

1 like

Ja dat was mijn enige kans om lachgas te ervaren maar heb het niet gedaan (waarom weet ik ook niet meer)…

6 likes

Vakvrouw

3 likes

Als de verloskundige het goed vindt dat je thuis gaat bevallen (en dus een uitgebreide risico inschatting heeft gemaakt en jou als laag risico heeft beoordeeld), is thuis of poliklinisch even veilig voor moeder en kind.
Als je fysiek in de buurt van een gynaecoloog bent (dus ook poliklinisch met je eigen verloskundige) heb je meer kans op ingrepen (knip, kunstverlossing, keizersnede, etc), dat zou je onwenselijk voor moeder kunnen noemen en dan zou je thuis bevallen misschien zelfs ‘beter’ kunnen noemen.
Maar ik denk dat het vooral belangrijk is waar moeder zich het fijnst voelt, dus ik vind het top dat je in Nederland (als je laag risico bent) zelf mag kiezen. Ik was in ieder geval heel gelukkig met bevallen in m’n eigen bed, ik was bang in het ziekenhuis direct in werkmodus te schieten en dan was ontspannen moeilijk geworden :sweat_smile:

25 likes

Als je thuis bevalt, beval je dan zonder enige vorm van pijnstilling?

3 likes

Nee, wel zonder medicijnen als pijnstilling.
Maar je hebt ook TENS, accupressuur, accupunctuur, steriel waterinjecties, warm water, hypnose, etc, dus hulpeloos aan je lot overgelaten ben je ook niet.

8 likes

In het ziekenhuis kun je ook zonder pijnstilling bevallen.

7 likes

Het geluid dat ik maakte tijdens mijn bevalling :joy: ik denk dat mijn buren zouden denken dat ik mishandeld werd ofzo.

6 likes

Dit is een van de redenen waarom ik niet thuis wil bevallen. Ik vind 't gewoon een beetje zielig voor de buren, haha.

2 likes

Ik wil die troep ook gewoon niet in en rond m’n bed. Weet je hoeveel bloed en poep en vruchtwater en andere mysterieuze lichaamssappen er komen kijken bij een bevalling. Niet in mijn slaapkamer aub.

37 likes

Ik geloof niet dat er iets impopulair is aan niet thuis willen bevallen. Volgens mij krijgt iedere vrouw met een goed verlopende zwangerschap die keuze en bevalt de meerderheid uiteindelijk in het ziekenhuis. Ik zelf wil wel graag thuis bevallen en dat gaat binnen nu en 6 weken misschien gebeuren, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik de bangmakerij hier in dit topic echt slecht trek.

12 likes

Ik heb een goede thuisbevalling gehad, kan gewoon! Veel mensen weten niet dat het bij laag risico even veilig is (zoals @Merel hierboven uitlegt) en voor mij was het de plek waar ik me het beste kon ontspannen. Voelde me veel meer zelf in controle dan ik dat denk ik in het ziekenhuis had gehad. En zo fijn om na afloop gewoon meteen thuis te zijn!

Iedereen moet lekker bevallen waar en hoe ie wil, dat is juist het fijne toch? Ken genoeg mensen die niet moesten denken aan thuis bevallen, zelf kon ik me juist niks bij in het ziekenhuis bevallen voorstellen.

6 likes

Allemaal leuk en aardig maar de good stuff kun je toch echt alleen in het zkh krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ik vind het best bizar hoe het werkt. Ik dacht ook altijd nooooit dat ik thuis wil bevallen. Toen ik zwanger was leek het me toch wel mooi, maar door zwangerschapsvergiftiging was het niet mogelijk. Daarna dacht ik no way dat ik ooit thuis beval. Nu ben ik weer zwanger en denk ik hmmm misschien als alles goed gaat toch wel thuis.
Snap niks van mezelf.

9 likes

Wow ik wist helemaal niet dat jij kinderen had haha

6 likes

Jazeker, Nina en Stefano

161 likes

Ik realiseer me nu pas dat Lucas Nina’s halfbroer EN neefje is. What the fuck (ik wist het wel maar sta nu pas stil hierbij)

4 likes