Impopulaire meningen #4

Ik vind het wel meevallen hoe duur een auto huren is. Het ligt natuurlijk helemaal aan de bestemming en hoe lang je gaat, maar je zou het op z’n minst mee moeten nemen in de opties als je gaat vergelijken.

3 likes

En wat vind je dat mensen moeten doen als zij familie in het buitenland hebben?
Of goede vrienden?
3 dagen in de trein zitten om die een keer op te zoeken, of gewoon Skypen want tsja jammer dan, te ver weg?

Ben het volledig eens in dat ik ook met m’n ogen rol als ik kennissen elke maand het vliegtuig zie pakken voor weer een citytrip in het buitenland. Echt nergens meer voor nodig. Maar denk echt dat er meer situaties zijn dan je denkt om wél naar het buitenland te willen gaan. En dan is de trein of de auto gewoon niet altijd een doenbare optie.
Maargoed misschien vind je dat uitzonderingen, ik denk dat ze geen uitzondering zijn.

4 likes

Ik vlieg zelf ook hoor (wel naar locaties waarbij het ov geen doen is)
Maar ik vind de duurzame opties niet persee heel duur. Er zijn volgens mij ook busreizen naar spanje enzo. Je moet dan wel net die opties willen. Maar wil je toch vliegen vind ik dat je nu niet moet gaan zeuren om de omstandigheden op schiphol.

2 likes

Nee dit sowieso.

4 likes

Je kunt met de trein tegenwoordig best wel cheap naar België reizen (heb het laatst zo fijn gehad in Antwerpen en maar 15 euro vanuit Breda) en Duitsland vanuit Arnhem of Venlo etc. (naast Berlijn zou je ook eens Keulen kunnen overwegen) of vanuit Noord-Nederland naar een Duits waddeneiland is ook steeds beter te doen.

Ben ik trouwens de enige die vroeger met familie met de bus naar zee vakanties ging in Europa?

3 likes

Ja maar ja, Bali staat toch leuker op je socials…

3 likes

Ja maar nu noem je ook wel de kortste verbindingen :smile: moet je voor de gein eens opzoeken wat Groningen-Antwerpen kost, dat is geen 15 euro.

5 likes

Naar Schiphol of Rotterdam Airport ben je ook wel even onderweg.

4 likes

Dat ben ik wel met je eens, maar dan moet je nog steeds een rijbewijs hebben.

@CloserToFine vind je 15 euro serieus goedkoop? Vroeger was dit 6!!! Euro

5 likes

Ja maar nu noem jij ook weer het uiterste haha.

Even tip voor studenten met een studenten ov. Reis gratis naar rozendaal of breda en vanaf daar is t 10/15 eu ( ligt aan je leeftijd) voor een kaartje.
En vanuit nijmegen kan je met de bus naar kleve (soieso leuk shoppen) en misschien vanuit daar verder.

3 likes

Ben altijd een klimaatpessimist geweest (inmiddels gewoon -realist denk ik) en denk dat de manier van leven op geen enkele manier houdbaar is. Qua vervoer
en industrie niet, qua eten niet, qua bevolkingsaantal niet. Ik vind het jammer dat het klimaatprobleem nog steeds vaak op het individu betrokken wordt, en dat mensen elkaar maar wat graag de maat meten over elkaars gedrag. Mensen hebben (soms) echt wel goede redenen om te vliegen, dus ik kan me daar niet meer druk om maken (al kan ik ook niet zo goed tegen het gezeur over Schiphol, ja ja nu weten we het wel denk ik dan). Anyway het is binnen enkele eeuwen (of eerder) gewoon finito voor onze species.

39 likes

Als armoezaaier?

10 likes

Hoezo is dat onnozel? Als je met drie vrienden gaat en er iemand een auto heeft, kan dat toch? Of samen een auto huren, is ook beter betaalbaar

Als je alleen op vakantie gaat is dat geen optie nee.

3 likes

Oh vandaar. Ja zonder rijbewijs wordt het lastig maar verder hoef je geen auto te bezitten om ermee op vakantie te kunnen en kan het ook elektrisch. Dan kan het - afhankelijk van bestemming - zeker wel een goed alternatief zijn als de trein te duur is. Maar ik zou er niet je rijbewijs voor gaan halen nee. :dollar:

2 likes

geen mening over wel/geen auto huren verder maar een auto huren in land 1 en ermee naar het buitenland rijden is meestal flink duurder dan een auto huren op 1 bestemming. Als het al mag.

1 like

Hoe kom je daarbij? Ik heb juist positieve ervaring met auto huren in NL en dan een roadtrip naar het buitenland (tuurlijk mag dat) wat goed betaalbaar is, vooral als je samen met anderen rijdt.

5 likes

Oké dan heb ik het mis.

4 likes

Same, ik ook! Ben meerdere keren naar België en Frankrijk geweest met een huurauto.

3 likes

Geen vraag maar kapot neerbuigend verder :joy:

14 likes

Armoedzaaier? Er zijn ten eerste veel redenen om niet naar het buitenland te kunnen of willen gaan. En tweede klinkt dat best denigrerend.

2 likes