Een retourtje is €40,-, dat is goedkoper dan naar sommige plekken in Nederland.
oh dit is een leuke site, ik ben altijd te lui geweest om interrailen echt te onderzoeken maar dit valt wel echt mee. Binnenkort eens nadenken over berlijn
Maar wat bedoel je nu met ‘als een armoedzaaier’ als het o.a. over jezelf hebt?
Het kwam anders over. Alsof je mensen die enkel in B / NL vakantie vieren owv financiële redenen maar arme sukkelaars vindt en er op neer kijkt. Blij dat ik het verkeerd begrepen heb. Mijn excuses daarvoor.
Maar niet fijn dat je beperkt wordt in je keuzes owv financiële redenen uiteraard!
Wat kan jou het schelen. Je hebt toch geen nageslacht. Laat de wereld lekker branden.
Speaking of which, aangezien ik geen achtertuin heb, ben ik nu heeeerlijk met het vliegtuig naar Spanje gevlogen and I dont mind. Des te meer omdat ik geen milieuvervuilende kinderen maak, geen auto heb, gare goedkope kutkleding koop en 10 sec douche per maand en m’n handdoek het hele kwartaal gebruik. Nu al zin in m’n volgende vliegreis. Proost
Vind je 10 sec niet wat veel?
Laat wat water over denk ik dan
Ja maar geen kinderen!!! Dan mag ik alles.
Ja idd wat moet je anders nog zonder kinderen in je leven, ik ga wel naar Australië
Thanks, ik ga eens kijken.
@Feather ik own het zeker dat ik naar Barcelona ga en durf ook gewoon te zeggen dat ik daar heen ga voor een concert. Nee is zeker niet milieuvriendelijk om te doen en ik zou graag toch met de trein gaan. Alleen als ik met de trein zou gaan, ben ik te laat voor mn concert, dus ja dan is het vliegtuig een betere optie. En dat vind ik zonde, dat die verbindingen niet beter zijn.
Ik heb ook geen kinderen en dit jaar al 16 keer in totaal gevlogen lol (12 keer ervan was voor werk)
Ga ik nu naar de hel??
Ik vind het een beetje treurig dat mensen elkaar soms bijna afmaken in een discussie over vliegen terwijl het grote verschil i.m.o. gemaakt moet worden door de overheid en grote bedrijven. Dat is geen argument om zelf maar lekker ieder jaar naar Bali te vliegen, maar wel een argument om overheden en bedrijven aan te spreken i.p.v. je buurvrouw. Die persoonlijke verantwoordelijkheid moet je vooral zelf nemen en dat lijkt me uit eindelijk ook heel goed, maar het is nogal energie verspillend om dat ook van anderen te verwachten. Veel mensen boeit het gewoon te weinig.
ja precies dit
Anderen op de vingers tikken vanaf een moral high ground zodat je jezelf ff twee minuten superieur kan voelen terwijl dit een veel groter, structureel probleem is
Ja dit. Overigens zou ik trouwens ook geen medelijden hebben met de mensen op Schiphol hoor en vind ik bijna elk argument dat ik vóór vliegen heb gelezen niet echt een goed argument, maar het heeft gewoon zo geen zin om de discussie zo te voeren, denk ik.
Ik moet bijvoorbeeld nog steeds vliegen om onderzoek te kunnen doen op locatie, materiaal en archieven te bezichtigen en om te kunnen samenwerken met andere wetenschappers, professoren en Pietje Puk die op andere plekken wonen dan dat ik doe
En daar kan je niet heen op de fiets?!
Ik kies wel altijd voor de veganistische maaltijd in het vliegtuig
Maar doen alsof het cool is ook weer het andere uiterste toch. Snap dat als je ergens archief werk moet doen dat er geen andere optie is, maar ik ken ook genoeg mensen die vroeger heel veel vlogen voor werk en waarbij dat nu heel erg beperkt is (vaak doordat ze zelf er iets van hebben gezegd). Bij jou is er blijkbaar geen andere optie en dat komt heus veel vaker voor dus prima, maar het is ook wel echt sad om te doen alsof dat normaal is.
Hm ik doe volgens mij toch ook niet alsof het normaal is? Het punt dat ik wil maken is dat bijvoorbeeld voor veel wetenschappelijk onderzoek reizen noodzakelijk is, en dat direct klaarstaan om met een vinger te wijzen onder het mom van kijk eens hoe slecht iedereen is om te vliegen is ook gewoon de plank misslaan is omdat het om een veel groter probleem gaat