Ik zag echt nét een bus van Solmar rijden en dacht huuuuh bestaat dat nog. Echt memories aan cup-a-soup in een bekertje op weg naar Calella haha.
Ik heb een retourtje Londen met de trein geboekt voor twee personen voor 182 euro in totaal. Nav dit topic ging ik het nog checken of het wel echt voor twee personen is (ja!), want het klonk haast onrealistisch als je de bedragen van 250 eu pp leest. Volgens mij is het het goedkoopste als je de tickets drie maanden van tevoren boekt.
Ik ging het net nog even checken, en als ik dezelfde tickets nu zou boeken dan zou het 588 eu in totaal zijn.
Ik ben laatst met een omweg naar Barcelona gegaan met de trein, en ik kwam toen een andere Nederlander tegen. Die deed NL-Brussel-Valence-Barcelona. Ze is een uur of 12 bezig geweest incl koffie pauze in Brussel. Via Trainline.com kan je goed boeken, Omio is wat onhandig voor dit soort boekingen.
Ik vind excuses zoals “maar de trein is veel duurder en wil per see naar verre bestemming X” of “de trein is niet snel genoeg” etc maken voor het feit dat je KIEST (echt, niemand dwingt je) om te vliegen, zo stom. Own het gewoon dat je om wat voor reden dan ook wil vliegen. Ga nu zelf ook op een vliegvakantie en kan heel hard roepen dat we laatste vakanties in Nederland bleven of met de trein waren, vegetarisch eten, tot een halve maand geleden geen auto hadden, en blablabla. Waarheid is: ik wilde per see op zonvakantie eind september en niet urenlang in de auto of trein zitten, dus ik ga vliegen. Precies zo simpel. Niemand dwingt me.
@morale vliegen is de afgelopen jaren absurd goedkoop geworden. Als je voor 50 euro bij wijze van naar de andere kant van de wereld kan vliegen, weet je dat iemand of iets anders de daadwerkelijke kosten draagt die jij niet betaalt. Het is daarnaast wat @Totoro zegt: stel verwachtingen bij. Of maak een keuze in wat je belangrijk vindt. Trek een of twee dagen extra uit en maak de reis onderdeel van je vakantie (super leuk, heb ik meerdere treinreizen door europa gedaan). Ga eens per aantal jaar verder weg ipv elke vakantie dat als de norm zien. Zoek het letterlijke dichterbij huis, genoeg leuke plekken in Nederland/België/dichtbij in Duitsland waar je vast nooit geweest bent. Etc.
Maar dat betekent verantwoordelijkheid nemen. En ik wil mijn handen wassen in onschuld
Een retourtje is €40,-, dat is goedkoper dan naar sommige plekken in Nederland.
oh dit is een leuke site, ik ben altijd te lui geweest om interrailen echt te onderzoeken maar dit valt wel echt mee. Binnenkort eens nadenken over berlijn
Maar wat bedoel je nu met ‘als een armoedzaaier’ als het o.a. over jezelf hebt?
Het kwam anders over. Alsof je mensen die enkel in B / NL vakantie vieren owv financiële redenen maar arme sukkelaars vindt en er op neer kijkt. Blij dat ik het verkeerd begrepen heb. Mijn excuses daarvoor.
Maar niet fijn dat je beperkt wordt in je keuzes owv financiële redenen uiteraard!
Wat kan jou het schelen. Je hebt toch geen nageslacht. Laat de wereld lekker branden.
Speaking of which, aangezien ik geen achtertuin heb, ben ik nu heeeerlijk met het vliegtuig naar Spanje gevlogen and I dont mind. Des te meer omdat ik geen milieuvervuilende kinderen maak, geen auto heb, gare goedkope kutkleding koop en 10 sec douche per maand en m’n handdoek het hele kwartaal gebruik. Nu al zin in m’n volgende vliegreis. Proost
Vind je 10 sec niet wat veel?
Laat wat water over denk ik dan
Ja maar geen kinderen!!! Dan mag ik alles.
Ja idd wat moet je anders nog zonder kinderen in je leven, ik ga wel naar Australië
Thanks, ik ga eens kijken.
@Feather ik own het zeker dat ik naar Barcelona ga en durf ook gewoon te zeggen dat ik daar heen ga voor een concert. Nee is zeker niet milieuvriendelijk om te doen en ik zou graag toch met de trein gaan. Alleen als ik met de trein zou gaan, ben ik te laat voor mn concert, dus ja dan is het vliegtuig een betere optie. En dat vind ik zonde, dat die verbindingen niet beter zijn.
Ik heb ook geen kinderen en dit jaar al 16 keer in totaal gevlogen lol (12 keer ervan was voor werk)
Ga ik nu naar de hel??
Ik vind het een beetje treurig dat mensen elkaar soms bijna afmaken in een discussie over vliegen terwijl het grote verschil i.m.o. gemaakt moet worden door de overheid en grote bedrijven. Dat is geen argument om zelf maar lekker ieder jaar naar Bali te vliegen, maar wel een argument om overheden en bedrijven aan te spreken i.p.v. je buurvrouw. Die persoonlijke verantwoordelijkheid moet je vooral zelf nemen en dat lijkt me uit eindelijk ook heel goed, maar het is nogal energie verspillend om dat ook van anderen te verwachten. Veel mensen boeit het gewoon te weinig.
ja precies dit
Anderen op de vingers tikken vanaf een moral high ground zodat je jezelf ff twee minuten superieur kan voelen terwijl dit een veel groter, structureel probleem is
Ja dit. Overigens zou ik trouwens ook geen medelijden hebben met de mensen op Schiphol hoor en vind ik bijna elk argument dat ik vóór vliegen heb gelezen niet echt een goed argument, maar het heeft gewoon zo geen zin om de discussie zo te voeren, denk ik.