Ik moet bijvoorbeeld nog steeds vliegen om onderzoek te kunnen doen op locatie, materiaal en archieven te bezichtigen en om te kunnen samenwerken met andere wetenschappers, professoren en Pietje Puk die op andere plekken wonen dan dat ik doe
En daar kan je niet heen op de fiets?!
Ik kies wel altijd voor de veganistische maaltijd in het vliegtuig
Maar doen alsof het cool is ook weer het andere uiterste toch. Snap dat als je ergens archief werk moet doen dat er geen andere optie is, maar ik ken ook genoeg mensen die vroeger heel veel vlogen voor werk en waarbij dat nu heel erg beperkt is (vaak doordat ze zelf er iets van hebben gezegd). Bij jou is er blijkbaar geen andere optie en dat komt heus veel vaker voor dus prima, maar het is ook wel echt sad om te doen alsof dat normaal is.
Hm ik doe volgens mij toch ook niet alsof het normaal is? Het punt dat ik wil maken is dat bijvoorbeeld voor veel wetenschappelijk onderzoek reizen noodzakelijk is, en dat direct klaarstaan om met een vinger te wijzen onder het mom van kijk eens hoe slecht iedereen is om te vliegen is ook gewoon de plank misslaan is omdat het om een veel groter probleem gaat
Ja, lekker warm. En in de business.
Geenkindpolitiek
Lijkt me wel mooi als mensen straks massaal die KLM-huisjes gaan verstoppen of wegdoen, omdat het opeens een heel andere status krijgt.
Lees je ff in in de gevolgen hiervan. Echt funny om grappen over te maken!
Gelukkig mogen we hier in China tegenwoordig wel drie kinderen van Daddy Xi
Ik ben wel pro abortus voor iedereen ja.
Maar wie betaalt dan jouw pensioen?
(edit : ons pensioen)
Over @FredPaillet hoef je je geen zorgen te maken hoor Die leeft de black dressed diva lifestyle ook nog na 65+.
Alsof we dan nog leven.
Hij vertelt met veel “pathos“
heeft Thierry dit geschreven?
Ben jij nou uiteindelijk nog in je eentje business class gaan vliegen en je man + kind economy? Of heeft een van jullie zich gewonnen gegeven?
Please donāt feed de verhalen over de businessclass!!!
In het grotere geheel, is dat wetenschappelijke onderzoek in die archieven echt heel noodzakelijk of zinvol? Tenminste, staat het in verhouding met de schade die het oplevert voor de aarde als meerdere mensen dit regelmatig moeten doen?
Ik kan niet voor @d12baby spreken maar in mijn geval kan ik zeggen dat vliegen naar wetenschappelijke congressen meestal niet noodzakelijk en is en de opbrengst zeker niet in verhouding staat tot de schade. En dat ik binnenkort wel naar zoān congres ga vliegen ondanks dat ik ook online kon deelnemen, maar daar had ik gewoon geen zin in en ik vond dat ik na 2 jaar corona wel weer eens een reisje verdiend had.
Nou ja, heerlijk eerlijk, ik ben echt niet zo begaan met het milieu om de mensheid an sich. Ik gun mezelf vooral een prettig leven tot het einde. Dus vanuit die insteek probeer ik wel mijn steentje bij te dragen. Ounce of luck verder gewenst aan al jullie (toekomstige) (klein)kinderen.
Uiteindelijk zijn we allemaal egocentrische en egoĆÆstische motherfuckers, better deal with it. (Geen impopulaire mening gok ik.)