Heb hier nog wel een specifiek tipje. Maar ik weet niet of dit goedkoop is voor jou. Trein is enkeltje voor 1 persoon (37 eu) vertrekstation is even random, huisje is een midweek.
Lekker uit zân verband getrokken. En dat door iemand die zich te goed voelt voor een vakantie in eigen land of net over de grens. Elke suggestie die gedaan wordt is te duur, te schraal, te dichtbij, blabla. Ja dan ben ik toch wel geneigd om te zeggen: own dan dat je door die omstandigheden kiest om te gaan vliegen / maak niet ooooveral zoân probleem van.
Er zijn âgewoonâ nog steeds bedrijven die busreizen aanbieden; meestal een stuk goedkoper dan vliegen! Zowel all-inclusive busreizen naar bijvoorbeeld een hotel aan de Spaanse kust, als rondreizen door bijvoorbeeld ItaliĂ« of Portugal.
Ik ben geen reisbureau en ik zeg ook nergens dat reizen goedkoop is. Al bestaan er zeker manieren anders dan het vliegtuig. Ik zeg alleen dat ik niet geloof dat er een groep arme mensen bestaat die enkel met het vliegtuig op vakantie kan of anders niet op vakantie kan. Omdat op vakantie kunnen iets is waar je sowieso relatief veel geld voor nodig hebt.
Mensen die geen cent te makken hebben gaan simpelweg niet op vakantie en al helemaal niet naar het buitenland met het vliegtuig. Ik geloof wel dat er een groep bestaat voor wie prijs leidend is omdat het budget kleiner is en een goedkoop vliegticket dus heel aantrekkelijk is. Echter: dat is voorkeur, als je het anders wilt doen kan het, geen noodgedwongen situatie. Doen alsof die noodgedwongen situatie bestaat is net zo smakeloos als vliegen ok vinden als je het maar ownt.
Ik ben het met je eens en ik koop ook alleen kalenders met etenswaren. Ik vind het wel altijd verleidelijk maar net als bij de beautyboxen ga je toch de helft niet gebruiken en er zit vaak onnodige troep in.
Ik ga dit jaar gewoon weer voor eentje met chocolade en nu ook die van Bonne Maman maar dat gaat sowieso wel op want love jam.
Ik vind adventkalenders kopen met dingen waarvan je amper wat gaat gebruiken ook zonde. Mân regel voor mezelf is altijd dat er minimaal de prijs van de adventkalender aan dingen die ik sowieso al gebruik (en nu dus voordeliger krijg dan dat ik die los zou kopen) of dingen die ik sowieso al wilde gaan kopen in moet zitten, anders koop ik het niet. Die van Cult Beauty is bijvoorbeeld elk jaar heel populair, maar als ik kijk naar wat erin zit gebruik ik er amper wat van dus die sla ik altijd over.
Ja, eens. Ik koop daarom alleen een theekalender - verpakking is van papier, één theezakje per dag dat biologisch afbreekbaar is. Dat vind ik wel een acceptabel kadootje aan mezelf
Dat heeft niemand gezegd
Same, heb jarenlang adventkalenders gekocht, want het was zo leuk. Maar uiteindelijk gooi je de helft weg, omdat iets je kleur of geur niet is.
En de kwaliteit is de afgelopen jaren zo gedaald.
Ik denk dat je er echt op uit bent om je eigen handelen recht te praten. De tips zijn letterlijk flixbus, pakketreis met bus. Een trein of bus boeken is echt niet uitdagender dan een vliegtuig boeken. Hooguit moet je de eerste keer (maar dat is met alles) even uitzoeken waar jij dat het liefst doet. Maar als je erop uit bent om echt goedkoop te vliegen (want anders is dit sowieso een gesprek van niets) is dat ook niet in een paar seconden geboekt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik je nu een beetje vind zeuren.
Ik heb ook geen groot inkomen maar toch leuke reizen gemaakt. Ja het is meer uitzoeken en misschien langer sparen. Mja als duurzaam reizen is wat je echt wilt dan heb je er het er dan toch voor over.
En als je dr absoluut geen zin in hebt ja dan moet je niet miepen of in rare bochten wringen als iemand iets zegt over t vliegen. Dan moet je gewoon zeggen ja ik heb geen zin in moeite
@morale je positioneert jezelf nu heel erg als een soort onderdrukt persoon die nooit meer buiten de Benelux zou kunnen reizen zonder vliegtuig en dat allemaal hypocriete elitairtjes je nu shamen omdat je nog wel vliegt. Maar ondertussen ben je wel snobistisch genoeg om Flixbus schraal te noemen, terwijl dit juist veel wordt gebruikt door gezinnen met een laag inkomen.
Je bent niet zielig. Ik ben ook een âarmoedzaaierâ zoals jij dat noemt en ik reis nog steeds goedkoop over land, ik kijk eerst welke bestemmingen goedkoop te bereiken zijn en maak dan een keuze ipv andersom. Als kind ging ik bijna nooit op vakantie en als we gingen was dat binnen Nederland en ik heb een prima jeugd gehad. Ik vind het sowieso belachelijk dat elk jaar op vakantie nu wordt gezien als een soort mensenrecht.
internationale treinen zijn janken
ik snap het niet meer. ik hoor alleen maar dit:
privilege 1: omg mensen maken gebruik van hun privilege! ik heb minder privilege, dan maak ik toch maar gebruik van het privilege dat ik heb
privilege 2: omg mensen maken gebruik van hun privilege!! ik heb meer privilege, dan ga ik het gebruiken ook!
echte armoedzaaiers: cries in poor
Sowieso de hele klasse-discussie. Vind het echt heel goed dat daar eindelijk meer aandacht voor is maar wie nemen nu eigenlijk deel aan dit maatschappelijke gesprek. Ik hoor toch vooral meer of minder geprivilegieerde mensen invullen hoe het is om arm te zijn en spreken namens arme mensen wat ze wel of niet zouden doen of zouden moeten doen, en de mensen om wie het daadwerkelijk gaat nauwelijks. Zoals met elke privilegekwestie kun je als geprivilegieerde volgens mij beter eerst je mond houden en luisteren naar de stemmen om wie het daadwerkelijk gaat in plaats van namens hen te gaan spreken. Dat is net zo misplaatst als bij seksisme- of racismekwesties.
Het maakt mij echt niet uit of iemand dik of dun is, curves heeft etc en ik vind het alleen maar goed dat er een verandering is waarbij dikke mensen zichtbaarder worden. Ik merk dat ik het soms lastig vind dat het voor mij lijkt alsof dik zijn verheerlijkt wordt.
Ik ben zelf ook dik en ik ben blij dat het tegenwoordig wat meer geaccepteerd is dat je als dik persoon ook in bikni loopt, bepaalde kleding ook gewoon kan dragen etc, maar tegelijk weet ik ook dat dik zijn niet perse gezond is, buikvet blijf gewoon slecht. Dus ja, goed dat iedereen zichtbaar wordt, want dikke mensen bestaan en horen ook vertegenwoordigt te worden, maar laten we het dik zijn niet verheerlijken of zien als iets goeds ofzo.
Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet verwoorden dan verheerlijken, maar hoop dat het wel duidelijk is wat ik bedoel.
Nee, voor mij is eigenlijk totaal niet duidelijk wat je hiermee precies over wil brengen.
Je kan vanaf de buitenkant niet zien of iemand ongezond of gezond is. Daarbij vraag ik mij af waar jij ziet dat dikke lichamen verheerlijkt worden ten opzichte van andere vormen/maten lichamen.
Bij de bikini fotoâs die bijvoorbeeld Vera Camilla post gaat het er in mijn ogen ook helemaal niet over dat een dikke buik hebben zo heerlijk is dat iedereen dat moet hebben. Nee, het gaat erom dat dat lichaam er net zo goed mag zijn als het lichaam van Romee Strijd (geen idee, random voorbeeld).
Dus ik ben benieuwd waar jij het beeld krijgt dat dikke lichamen/buikvet verheerlijkt worden.
Jij snapt dus duidelijk niet waar bodypositivity vandaan komt. Ga jezelf maar inlezen voor dat je met deze domme shit komt.
Het is naast fatfobisch ook racistisch.
Ik post het niet voor niks in dit topic uiteraard, ik snap namelijk dat dit geen populaire mening is. Ik vind het ook lastig te verwoorden hoe ik het precies bedoel. En ik denk dat ik het door proberen uit te leggen niet beter ga maken, toch wil ik het proberen.
Het is wellicht tegenstrijdig, maar ik vind niet dat dik zijn niet mag en dat je zou moeten verbergen, doe ik zelf ook niet en ik roep regelmatig dat mn buik niet verdwijnt door wijde shirts aan te doen bijvoorbeeld en ik draag waar ik me goed bij voel en verberg niet langer dat ik dik ben.
Alleen door de manier waarop er soms over gepraat of gepost wordt, komt het op mij over alsof dik zijn als iets positiefs gezien wordt. Nogmaals, ik wil hiermee niet zeggen dat je niet dik mag zijn, want inderdaad het lichaam van Vera mag er net zo goed zijn als dat van Romee, dat ga ik ook niet ontkennen. Iedereen mag er zijn.
En nee aan de buitenkant kun je niet zien of iemand gezond is of niet. Er zijn ook zat slanke mensen die harstikke ongezond leven en je kan als dik persoon harstikke gezond leven en genoeg bewegen, maar het blijft wel zo dat er meer gezondheidsrisicoâs aan dik zijn zitten en ik vind het lastig dat ik soms het gevoel heb dat dit er niet meer lijkt te zijn.
Dit is puur hoe het op mijn overkomt en het gevoel dat het mij oproept.
@Soy.peor ik heb duidelijk de verkeerde woorden gekozen en had ik niet voor body positivity moeten kiezen in deze. Ik weet namelijk wel waar dit vandaan komt en ben mij er van bewust dat deze term ten onrechte door een andere groep vrouwen is overgenomen, echter ben ik ook lerende en maak ook fouten. Dus bij deze, mijn excuus dat ik de verkeerde woorden gekozen heb. Ik zal daarin mijn post ok aanpassen.