Impopulaire meningen #4

Inderdaad, totale koopziekte hoor. Maar het was écht nodig!!

1 like

Maar denk je dat mensen hierdoor op grote schaal minder gaan bestellen? Want als dat niet zo is heeft het vanuit het duurzaamheidsoogpunt geen zin en de reden voor het invoeren is juist duurzaamheid. Ik denk dat er effectievere manieren zijn dan het invoeren van een nieuwe belastingsoort om onze co2 uitstoot te verminderen. Zeker in een tijd waarin veel mensen het financieel al zwaar (gaan) krijgen.

Ik ben het helemaal met je eens dat er onwijs veel wordt besteld en dat het anders zou moeten, maar ik denk dat andere manieren een beter effect zullen hebben.

6 likes

Ja, ik denk eigenlijk dat mensen dan wel een drempel zullen ervaren. Vast niet iedereen, maar de mensen die dan ziek veel bestellen zijn meer geld kwijt. De belasting is dan in verhouding voor ieder (de weinig of de veel bestellers) toch? Nu is bestellen echt nog vrijblijvend. Ik ben benieuwd welke andere manieren jij zo zou kunnen bedenken? Is echt een lastig ding waar wat mij betreft echt wel snel iets op gedaan moet worden!! Zeker gezien de co2 uitstoot en 10000 kilo kleding die weg wordt gegooid. Ik denk eigenlijk ook dat je het nooit voor iedereen goed kunt doen. De online (koop)wereld is hedendaags logischerwijs ook echt groter aan het worden. Maar het is duidelijk dat hier zsm iets in moet veranderen. Erger me echt erg aan die koopzieke mensen met hun 1000 bestellingen en retouren en vervolgens beklag over de bezorgers :triumph:

5 likes

Haha dat was ik denk ik! 8 keer in 1,5 jaar was het. Ja ik denk dan er zijn vast mensen die daar nog vaker bestellen en/of veel meer dan 1 artikel per keer bestellen, beschouw mezelf dan niet als een van de belangrijkste klanten van dat merk.

1 like

Oh dit is sowieso een enorme forumergernis van mij. Vooral de combinatie van al deze dingen samen.

Maar lijkt me helemaal prima ook voor ondernemers als mensen weer lekker fysiek moeten winkelen of iets meer moeten betalen voor online bestellingen.

20 likes

Dat is nu toch eigenlijk vaak al? Niet alle webshops doen aan gratis verzenden en retourneren?

5 likes

Ik bestel ook vaak online want fysiek winkelen met deze maat is niet te doen dus ik zou wel blijven bestellen en denk wel selectiever worden. Maar zou dan wel vinden dat dingen die van ver moeten komen (Shein en ali crap) hoger belast moeten worden dan dingen die uit een Nederlandse/Europese opslagplek komen. Maar daar benadeel je dan wellicht mensen mee die alleen Shein in hun budget hebben zitten. Maar als ik de tiktok hauls etc. van die ‘merken’ zie dan denk ik echt wtf.

11 likes

Ja dit is superslim. Stimuleer je ook nog eens de Nederlandse economie nog eens mee, als je spullen die uit het buitenland moeten komen hoger belast. Dat de VVD dit nog niet eerder heeft bedacht (oh nee, zij geven niet om milieu)

3 likes

Aan wat voor aanpassingen denk je dan?

1 like

Ik vond deze blog over niet gratis verzenden tof! Ook dat ze mensen die meerdere jassen of maten bestellen zelf mailt om advies te geven.
Ik bestel zelf sinds ik vinted gebruik echt zoveel meer, en het merendeel is natuurlijk helemaal niet nodig.
Ik woon wel in het centrum dus alles stuur ik direct naar een afhaalpunt, maar dan nog is 't duurzamer het niet te kopen.

4 likes

Oké maar dat voorbeeld wat je noemt, dan kan die verhoging van @Enthusiasm toch nog steeds. Als dat uiteindelijk op die manier ‘gecompenseerd’ zou worden.

3 likes

Ja hier ben ik het mee eens!

@Enthusiasm Ik zat ook meer te denken in de richting van enkel door elektrische voertuigen mogen laten bezorgen, het liefste in combinatie met meer pakketkluizen in wijken. Dan zijn er minder ritjes naar losse huizen nodig. Dit is natuurlijk wel heel ambitieus, maar ik denk dat de oplossing meer bij de bezorgdiensten ligt dan bij de consument. En inderdaad geen gratis bezorgen/retouren meer, dat is ook fijner voor de bedrijven en lijkt me wel zo fair.

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Impopulaire meningen #4 (Deel 3).