Ik werd een keer aangesproken door iemand van een goed doel op de universiteit. Hij stelde zich voor, dat haat ik al omdat het je zo overvalt wanneer iemand op straat zich ineens aan je voorstelt. Ik zei meteen dat ik helaas geen tijd had omdat ik de trein moest halen, waarop hij reageerde met “waarom? Van wie moet je de trein halen dan?” Nou wat denk je van mezelf? En hij bleef maar doorgaan! Dan pak je er toch een later? Nee doei???
Ik vindt italiaans eten niks. Ja, ik ben in Italië geweest maar ook toen vondt ik het niet echt lekker.
Bij ons liepen bij de universiteitsbibliotheek altijd van die jonge gasten voor goede doelen rond. Toen ik er net studeerde wist ik dat niet en ging zo’n gast naast mij zitten en een praatje maken. Ik dacht gewoon aardig iemand, begon die halverwege het gesprek ineens over het goede doel waarvoor hij werkte. Dus hij had totaal geen interesse in een gesprek, maar wilde iets verkopen. Ik voelde me echt een beetje eenzaam die dag daardoor
Hoe is dit impopulair? Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die ze wel waarderen.
Haha ik heb nu zo’n sticker voor nee tegen collectes en deur verkopen en dat werkt wel.
De dierenambulance is de enige waarvoor wij doneren en de achterbuurvrouw werkt daar dus dat geven we aan haar.
Wat trouwens helpt bij vervelende energieverkopers is te zeggen dat je onder bewind staat. Zelf een aantal keer gedaan en dan gaan ze meteen zonder discussie weg.
Ik heb een bakje naast de deur waar ik al m’n kleingeld in doe want ik haat het om 20,10 en 5 cent in m’n porto te bewaren.
Dat gooi ik dan altijd in de collectebus. Is dan vaak maar één euro of 2 maar boeie ik ervan af, zij weer wat te rammelen voor onderweg.
Ze vragen aan mij standaard of ik de hoofdbewoner ben. Handig, want dan kun je altijd nee beantwoorden en dan gaan ze zonder discussie weg.
Geen idee of het impopulair is, maar ik vind het helemaal niet tof dat die 1,5m eraf gaat. Vooral in de bioscoop vind ik het ellendig. Ik vond al dat daar amper afstand was en ik werd helemaal nerveus van mensen die zich niet aan hun plek hielden. En dan nog erger: gingen zitten hoesten of snotteren, veel te dichtbij. Maar toen werd er nog enigszins moeite gedaan. Zat er in ieder geval nog een stoeltje tussen.
Zit je straks dan met alle vreemde bacillen en virussen weer in je aura, ugh.
Ik denk niet dat mijn gezelschap uit ziet naar een uitje naar de bios of horeca met mij
Ik denk dat je collecte door de war haalt met wervers? Ik vind collecte wel prima, die verdienen ook niks aan mij en het is eenmalig. Die wervers zijn altijd vervelende jongens of meiden die heel popie-jopie doen alsof ze je beste vriend zijn of heel geïrriteerd reageren als je geen tijd hebt (terwijl je de fucking stationshal binnenloopt, alsof je er voor je lol komt). Mag wat mij betreft echt verboden worden.
Sorry, ik heb écht een hekel aan ze haha. Ik zat ook een keer een patatje te eten op het stationsplein, kwam er ook zo’n meisje naast me zitten. Gelukkig was ik toen tijdelijk terug van een emigratie dus ik zei na een kwartier praten dat ik hier niet woonde en me dus niet kon aanmelden. Misschien gemeen maar val me niet lastig als ik aan het eten ben??
Is bij mij hetzelfde
Ja vind ik ook, ik zou zo graag willen dat de de 1,5m-samenleving voor altijd blijft
Of dat je overduidelijk aan het bellen bent en ze alsnog een heel verhaal tegen je beginnen. Ik schud dan ook vaak nee of ik maak zo een telefoon gebaar en dan alsnog beginnen ze te praten. Denk je dat ik in mezelf hardop zit te praten of zo?! Ik word ook altijd heel geïrriteerd van wervers.
Ik vind het chill als ze vragen ‘mag ik je wat vragen’ wat inmiddels zeg ik dan gewoon ‘nee’, lekker snel klaar. Ik moet heel vaak het stukje voor Utrecht cs over waar ze allemaal staan dus ben er inmiddels wel echt klaar mee ook, vooral na de keer dat ik nog de moeite nam om beleefd te antwoorden en een van die kneuzen me op een dom toontje na ging praten toen ik aangaf niet te willen doneren. Je blijft bezig als je het beleefd aan wil pakken en op hun beurt vind ik die wervers vaak echt onbeschoft.
Never forget toen ik eens werd aangesproken op straat door zo’n te hippe werver en dat hij mij aansprak op mijn koopgedrag lol (ik had een sjaal bij de zara gekocht). Hij: dat geld had je ook aan ons kunnen doneren ipv een sjaal kopen. Ik: jij denkt dat deze aanpak werkt? Ga weg vlegel
Ik lees steeds zwerver ipv werver. Dan leest het allemaal net wat anders.
ja naar wervers ben ik echt onbeschoft ik heb een keertje toen ik echt van afstand al werd aangesproken keihard nee geschreeuwd en ben linea recta de andere kant opgerend. Echt opzouten.
Zo dat vind ik ook echt onbeschoft, alsof zij zeggenschap over jouw portemonnee hebben.
Ik heb ook eens (in thuiswerkoutfit) de deur opengedaan voor iemand die begon met: zó, jij ziet er ook niet al te best uit. Eh vriend, wat probeerde je precies te bereiken hiermee?
Ik heb ooit gehad dat iemand de weg vroeg, toen zag ik onder zn jas een randje van het werverspasje steken. Dus ik meteen mijn verhaal afsteken dat ik hier geen behoefte aan had en ben weggelopen. Vervolgens is die jongen dus minimaal 100 meter met me meegelopen en heb ik hem echt moeten zeggen dat ik ging gillen als hij me niet met rust liet (midden in het centrum).
Sindsdien ben ik niet meer beleefd naar wervers, laat me met rust.