Toen ik nog in Utrecht woonde hielp “nee geen zin in” ook heel goed, meestal waren ze dan wel lang genoeg van hun apropos.
Hahaha dit geloven ze bij mij niet meer 🥲
Heb wel eens gedaan alsof ik Frans was (echt waarom ook Frans, ik spreek alleen middelbare school Frans… oké dat niet eens meer), kon die werver natuurlijk vloeiend Frans en zei die dat internationale mensen ook lid mochten worden.
In ons appartementencomplex komen ze vaak aan de deur, gisteren ook weer om 20:00 en toen hebben ze m’n baby wakker gebeld daarna nog 2.5 uur moeten proberen dr in slaap te krijgen.
Edit: Ik schreef zij i.p.v. zei… ik geef de schuld aan de werver die m’n baby wakker belde.
Nou, precies. Dit zeg ik ook altijd. Al die moeite om iets te verzinnen, die energie zijn ze toch ook niet waard.
Is niet het beste om te zeggen dat je al donateur/krantenabonnement/whatever hebt of bent. Dan is t toch klaar, dan hoeven ze je niet meer binnen te halen.
Soms kunnen ze dat checken geloof ik? Misschien is dat onzin. Het klinkt nu als onzin eigenlijk, lijkt me niet AVG proof.
Toen ik deur aan deur werve konden we dat zeker biet checken! En dat is idd de makkelijkste manier om van hen af te komen
Ik zeg ook altijd heel netjes “nee bedankt!”, niet nodig om er meteen met een gestrekt been in te gaan. Maar ze moeten mijn “nee” wel accepteren, als ze dan nog doorgaan ben ik ook niet meer netjes.
Lijkt me idd niet avg proof en dan ben je toch al weg? Alsof je dan blijft staan en je je gegevens door gaat geven.
Ik denk dat het voor de meeste suggesties hier geldt dat ze het wel vaker op een dag horen . Maar bij mij hielp het in ieder geval, dus dat is fijn!
Misschien debiel maar ik meld me heel vaak gewoon aan en dan zodra ze weg zijn mail ik het bedrijf dat ik er toch vanaf zie.
Had laatst zo’n popi jopi aan de deur van stichting slachtoffer hulp en merkte al dat t lang ging duren om hem te lozen en dan is het vaak sneller om even je gegevens in te vullen en daarna te mailen dan te moeten luisteren naar hun gezeik
Deur dichtdoen is nog sneller
Videoduurbel en niet open doen.
Maar dan krijgen die wervers alsnog geld toch? Ik gun die vervelende verkopers niks
Ik liep een keer in het centrum en negeerde een werver een beetje half. Ik was hem namelijk eigenlijk al voorbij gelopen maar hij sprak mij van achteren aan en toen deed ik gewoon of ik niet doorhad dat hij het tegen mij had. Hoor ik hem zeggen: “Ugh, talk to the hand”
daar moest ik dan wel weer om lachen, de nostalgie van die uitspraak haha
Nee, meestal krijg je betaald voor het aantal maanden dat iemand donateur blijft. En als je vaak mensen inschrijft die zoals Karl uitvallen word je daar ook op aangesproken, dus smerige tactieken als ‘ik verzamel handtekeningen voor de tweede kamer, doe je mee?’ (ja, daar ben ik ooit ingetrapt) zijn niet zo productief
Toen ik er werkte werd er vanuit het bedrijf na de inschrijving altijd na gebeld of alle gegevens dan klopte. Als de mensen dan toch afhaakte (gebeurde vaak) kreeg je geen geld.
Ja moet ie maar niet zo cool komen doen aan mn deur. Zit je nietsvermoedend chips te eten op de bank heb je opeens zo’n studentje aan je deur.
Ik ben die ADHD’er die dan vergeet op te zeggen en toch vast zit eraan… Dus ik kap meteen iedereen af met “Nee, geen interesse. Fijne dag”. Als ze door mekkeren zeg ik altijd dat als ik wil doneren/abboneren/switchen ik zelf wel contact op neem.
Is ook wel echt pure noodzaak want mijn lichtelijk alternatieve vibes wekken blijkbaar de indruk dat ik een halfzacht ei ben dat graag dieren en mensen helpt dus ik trek die lui echt aan…
Hahaha heb je dat ook gedaan met de KRO toen ik in Weert stond of ben je daar nog lid van
Ik heb dat dus ook en zeg meestal gewoon ‘Sorry, maar ik heb haast’. Dan scheelt het dat ik sowieso altijd al een snel loopritme heb. Maar een kan was zo’n gast wel bijdehand omdat ik een kwartier later de tegengestelde kant op liep zoiets van ‘zo jij bent snel terug’.