Ik zeg gewoon dat ik minderjarig ben en loop door. Try to fight it!
Ik heb dit ook een keer gehad! Hij bleef echt maar meelopen en ik was inmiddels bijna thuis. Echt wtf.
Ik vind het stiekem wel fijn om te lezen dat veel mensen een slechte ervaring hebben met wervers. Als ik ze zie lopen dan loop ik er altijd met een zeer duidelijke boog omheen en ik heb zelfs weleens de supermarkt overgeslagen (vaak van die kranten wervers), omdat ze daar als een soort mini leger stonden om iedereen lastig te vallen.
Zo vermoeiend dat mannen verwachten dat we altijd op onze pumps en little black dress zitten te werken incl full glam makeup en haar. Rot op.
Ik heb ook meegemaakt dat zoān werver me in een hoekje dreef en toen wilde omhelzen recht voor drie volle terrassen. Ik was nog maar een tiener en durfde niet te weigeren. Toen heb ik nog jaren elke maand KWF gesponsord omdat zij het je lastig maakten om op te zeggen, uuuugh
Een andere keer was ik met een vriendin en toen we weigerden zei de werver dat we lelijk waren en lelijke kleding droegen, maar dat was eigenlijk alleen maar grappig
Terwijl ze zelf het bovenste shirt uit de kast/van de grond pakken die ze al 2 keer hebben aangehad en na ff ruiken nog wel een dagje mee kan.
Ik zeg vaak als eerste: alleen als jij hier geen geld voor krijgt. Dan haken ze vaak direct af
Ik val in herhaling (heb dit al ooit op het forum verteld) maar lang leve de werver die tegen me zei: āMaar een paar euro per week, zodat meisjes zoals jij niet de prostitutie in hoeven.ā Waarop ik alleen maar zei: Noem je me nou een hoer? (Het waren de begin 2000ās, toen kon dat nog) En toen was het gesprek snel klaar
Ja of: als het goede doel jou hiervoor kan betalen hebben ze mijn donatie niet nodig.
Echt het makkelijkste wat je kunt doen is āNee dankjewelā zeggen en stug doorlopen. Je bent het niemand (!!!) verplicht een praatje te maken, aardig te doen, of je ergens voor in te schrijven.
Toen ik nog in Utrecht woonde hielp ānee geen zin inā ook heel goed, meestal waren ze dan wel lang genoeg van hun apropos.
Hahaha dit geloven ze bij mij niet meer š„²
Heb wel eens gedaan alsof ik Frans was (echt waarom ook Frans, ik spreek alleen middelbare school Frans⦠oké dat niet eens meer), kon die werver natuurlijk vloeiend Frans en zei die dat internationale mensen ook lid mochten worden.
In ons appartementencomplex komen ze vaak aan de deur, gisteren ook weer om 20:00 en toen hebben ze mān baby wakker gebeld daarna nog 2.5 uur moeten proberen dr in slaap te krijgen.
Edit: Ik schreef zij i.p.v. zei⦠ik geef de schuld aan de werver die mān baby wakker belde.
Nou, precies. Dit zeg ik ook altijd. Al die moeite om iets te verzinnen, die energie zijn ze toch ook niet waard.
Is niet het beste om te zeggen dat je al donateur/krantenabonnement/whatever hebt of bent. Dan is t toch klaar, dan hoeven ze je niet meer binnen te halen.
Soms kunnen ze dat checken geloof ik? Misschien is dat onzin. Het klinkt nu als onzin eigenlijk, lijkt me niet AVG proof.
Toen ik deur aan deur werve konden we dat zeker biet checken! En dat is idd de makkelijkste manier om van hen af te komen
Ik zeg ook altijd heel netjes ānee bedankt!ā, niet nodig om er meteen met een gestrekt been in te gaan. Maar ze moeten mijn āneeā wel accepteren, als ze dan nog doorgaan ben ik ook niet meer netjes.
Lijkt me idd niet avg proof en dan ben je toch al weg? Alsof je dan blijft staan en je je gegevens door gaat geven.
Ik denk dat het voor de meeste suggesties hier geldt dat ze het wel vaker op een dag horen . Maar bij mij hielp het in ieder geval, dus dat is fijn!
Misschien debiel maar ik meld me heel vaak gewoon aan en dan zodra ze weg zijn mail ik het bedrijf dat ik er toch vanaf zie.
Had laatst zoān popi jopi aan de deur van stichting slachtoffer hulp en merkte al dat t lang ging duren om hem te lozen en dan is het vaak sneller om even je gegevens in te vullen en daarna te mailen dan te moeten luisteren naar hun gezeik