Nou, vragen vind ik wel iets heel anders dan krijgen vanwege een CAO afspraak/andersoortig afspraak. Ik vond het daarnaast onwijs gierig van mijn werkgever dat ze in eerste instantie überhaupt helemaal niks aanboden, ook pas kantoorspullen na ruim een half jaar. Zit je dan op je keukenstoel met een te kleine laptop lekker de helft van je salaris uit te geven aan sneller internet dan voorheen nodig, hoge belkosten, koffie en GWL. Maar misschien ben ik zuur hoor, de werkgever ging er dik op vooruit omdat er geen kantoorkosten, reiskosten etc waren (kregen alle maaltijden op kantoor bv, als je wilde). Terwijl de werkdruk steeds hoger werd, steeds meer overuren die niet uitbetaald werden en we dus veel meer geld binnenhaalden dan voorheen. Doe mij dan maar toch die 50 euro vergoeding per kwartaal, dat is dan nog een schrale troost.
Edit - zie ook: Thuiswerken kost € 2 per dag - Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting.
dus normaal ben ik veel meer kwijt haha. Maar goed, de maanden dat we niet helemaal gingen hield ik er iets aan over.

(schaal 11).

(uiteraard gun ik iedereen meer salaris, maar het verschil tot andere hbo’ers in het onderwijs moet niet nog groter worden, vind ik)
. (Ik wilde trouwens ook ooit de pabo doen, zo’n 8 jaar geleden. Maar ooh dat werd me echt afgeraden door de scholen want ‘je zou er absoluut geen werk in vinden!!!’ en tijdens mijn net afgeronde opleiding werd bijna gesmeekt of we (pedagogen) niet massaal nog even een verkorte pabo wilden doen).