Impopulaire meningen #4

Kapitalismeeeee

3 likes

Bonnie is de enige in Nederland. Haha nee vast niet maar ik ken echt niemand in mijn omgeving die dat doet?
Guilty pleasure is yt filmpjes waarin ze schoonmaken te kijken en daar zie je ook dat ze gewoon hele dozen vol met decor hebben.

2 likes

Ik herken het opzich wel.
Versieren voor carnaval, Pasen, Sinterklaas & kerst is een beetje hetzelfde idee toch

Nou daar doe ik eigenlijk ook niks aan? Ken ook niemand die daar iets voor doet. Ik heb alleen een kerstboom met kerst en dat is het wel. En dat is het enige wat de mensen in mijn omgeving ook doen.

Ik heb geen 20 plasticopbergboxen vol met 1000 kerstboompjes, kerstmannen, rendieren etc. zoals daar :sweat_smile:.

2 likes

Mn moeder

1 like

Ik vind herfstdecoratie wel leuk eigenlijk

9 likes

Hahaha ik heb wel kerst, Sinterklaas en Paasversiering! En in de winter ook andere kussens op de bank bijvoorbeeld dan in de zomer. Het is echt m’n hobby om m’n inrichting een beetje met de seizoenen (en dus mijn #mood) mee te veranderen. Het staat niet helemaal propvol hoor want ik heb niks met van die schalen vol porseleinen prulletjes en nep pompoenen enzo. Maar wel dus voor ieder seizoen een bak met wat spul op zolder staan.

Oh en in de herfst komen er hier ook (echte) pompoenen en kastanjes in huis. No shameeeeeee

5 likes

Ik haat Nijntje.

13 likes

Dus jij werkt bij de gemeentereiniging. :crazy_face:

8 likes

Nooit meer welkom in me stadsie.

5 likes

Wat heeft Nijntje jou aangedaan?

2 likes

“Niet Pluis” hahaha

5 likes

Ik moest even Googlen wat Nijntje en Utrecht met elkaar te maken hebben, want ik was laatst in Egmond aan Zee en daar hebben ze ook zo’n plein en claimen ze ook dag Egmond en Nijntje onlosmakelijk verbonden zijn hahaha

4 likes

Haha ja ik dacht dat Dick Bruna was geboren in Egmond aan Zee, maar na een rondje googlen was dat dus Utrecht. En hij schreef Nijntje in Egmond, dus het klopt allebei ook wel.

4 likes

Ik vind dat thuiswerkvergoeding zo’n onzin. Vind het zo gierig dat er mensen hun werkgevers om vergoeding vragen voor koffie? Normaal ben ik all for het goed regelen voor jezelf, en een computer en muis móet je hebben. Maar een vergoeding voor elektriciteit en koffie vind ik echt veel te ver gaan.

5 likes

Maar veel werkgevers hebben ook lang hun reiskosten doorbetaald, ook als je niet naar kantoor ging (vast niet allemaal hoor). Om dan meteen die paar koppen koffie vergoed te willen krijgen? Ik vind ook de elektriciteit enzo te ver doorgerekend om daar een vergoeding voor te willen vragen.

1 like

Een paar tientjes per maand er netto op achteruitgaan vind ik best aanzienlijk hoor. Ik vind het terecht dat daar wat tegenover staat, zeker als het budget er in principe toch al is vanuit besparingen op reiskosten (die meestal nog veel duurder zijn dan dit, dus ook voor de werkgever is het win-win).

5 likes

Hm, ja misschien redeneer ik het teveel vanuit mezelf hoor. Als je werkgever nou ineens zegt dat je 90% thuis moet gaan werken, is er wel wat voor te zeggen. Hier heeft mijn werkgever al die tijd 75€ per maand reiskosten betaald, vandaar. Maar misschien iets teveel vanuit mijn bubbel gezien dan

Vooral in de winter hebben wij zoveel meer gas verbruikt, echt bizar hoe dat omhoog schoot omdat je ineens niet meer 10 uur per dag van huis bent. En dan hebben wij nog een vrij goed geïsoleerd huis. Ik heb zo even niet de kosten op een rij maar de thuiswerkvergoeding van mijn man covert dat echt niet (ik had in de winter tijdelijk werk en kan nu altijd naar kantoor als ik dat wil).
Het is trouwens niet dat ik er om zou vragen maar het thuiswerken kost ons echt wel honderden euro’s per jaar.

4 likes

Hoe kun je ooit tegen “gratis” geld van je werkgever zijn?

32 likes