Impopulaire meningen #4

Als je 75 euro vergoeding krijgt zonder dat je reiskosten hebt gehad dan behoorde je denk ik echt tot de gelukkige minderheid die zo’n riant bedrag kreeg. Als dat zou wegvallen en je moet tegelijkertijd zelf opeens 50 euro extra per maand betalen aan faciliteiten dan ga je er dus behoorlijk op achteruit.

21 likes

Ja lol mijn man krijgt na belasting 12 euro per maand als thuiswerkvergoeding. Nou joepie. Terwijl zij alle NS businesskaarten hebben ingetrokken (en hij dus een nieuw abo heeft voor korting).
Hij had liever niks gekregen dan dit.

4 likes

Hahaha dit is sowieso een goed argument :smiley:

Ik heb dat ook echt wel gemerkt afgelopen winter! 12 euro per maand is wel karig inderdaad, hopelijk gaat dat iets omhoog als werkgevers straks 2 euro onbelast kunnen geven?

Maar hoeveel werk je zelf thuis/heb je thuisgewerkt dan?

1 like

Bij ons is er op intranet ook altijd gezeik over de (nog niet bestaande) thuidwerkvergoeding. Voornamelijk door collega’s met hogere functies die vergeten dat er ook genoeg medewerkers tegen minimumloon bij de organisatie werken. Reiskostenvergoeding is direct afgeschaft in het begin van het thuiswerkwn

3 likes

Sinds afgelopen jaar heb ik 3 dagen thuisgewerkt per week, en 2 op kantoor :slight_smile:

@Mexi Echt joh, oké dan kan ik dat gewoon echt heel slecht inschatten. Jullie hebben me wel overtuigd, vooral als het gedwongen thuiswerken is en je zoveel stijgt is het wel terecht om dit te krijgen.

3 likes

Hier ook hoor, van de winter toen ik 4 dagen thuis werkte. Maar ik heb nooit ergens om hoeven vragen. Kreeg automatisch een thuiswerkvergoeding en nog steeds al mijn reiskosten vergoed als ik daar eens heen moest. Dus ik had niks te klagen.

2 likes

Same! En ik heb dan ook nog eens apparatuur staan wat eigenlijk niemand standaard in huis heeft staan (dus niet alleen laptop maar ook werkmachines) en mijn verbruik is echt laag.

Ik vind het trouwens wel goed dat werkgevers vergoeding geven. Mijn moeder krijgt een internet/ telefoon vergoeding, een thuiswerkvergoeding en nog een bijdrage. Bij haar werk gaan ze dan ook de helft van het pand definitief sluiten + nog een filiaal weg doen omdat thuiswerken voor het bedrijf goedkoper is

1 like

Nou, vragen vind ik wel iets heel anders dan krijgen vanwege een CAO afspraak/andersoortig afspraak. Ik vond het daarnaast onwijs gierig van mijn werkgever dat ze in eerste instantie überhaupt helemaal niks aanboden, ook pas kantoorspullen na ruim een half jaar. Zit je dan op je keukenstoel met een te kleine laptop lekker de helft van je salaris uit te geven aan sneller internet dan voorheen nodig, hoge belkosten, koffie en GWL. Maar misschien ben ik zuur hoor, de werkgever ging er dik op vooruit omdat er geen kantoorkosten, reiskosten etc waren (kregen alle maaltijden op kantoor bv, als je wilde). Terwijl de werkdruk steeds hoger werd, steeds meer overuren die niet uitbetaald werden en we dus veel meer geld binnenhaalden dan voorheen. Doe mij dan maar toch die 50 euro vergoeding per kwartaal, dat is dan nog een schrale troost.

Edit - zie ook: Thuiswerken kost € 2 per dag - Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting.

5 likes

Maar als je sneller internet moet en meer belkosten maakt, kon je die dan niet laten compenseren? Wat zeiden ze toen je dat vroeg? Want dat zulk kosten lijken me logisch. Ik vind de rest nog wel begrijpelijk na de overige reacties, alleen de koffie vind ik gierig haha. Heeft jullie kantoor ook meteen het kantoor opgezegd toen de lockdowns begonnen? In dat geval vind ik het wel slecht van ze ja.

1 like

Het kantoor is maanden 100% dicht geweest, maar kan me voorstellen dat ze dan nog wel iets van kosten hadden voor het ‘hebben’ van de ruimte. Maar dat valt m.i. in het niet bij allemaal dagelijks reizen, eten, printen, koffie en elektriciteit/water. Ik heb zelf niet concreet gevraagd ook om compensatie want voelde me daar ook niet heel chill bij (heb verder wel een meer dan prima salaris dus het is niet zo dat ik echt in financiële nood ofzo kwam met de extra kosten), weleens meer grappend dat aangekaart. Het viel mij eigenlijk pas op toen vriendinnen vertelden over wat er bij hun allemaal relatief snel op touw werd gezet qua compensatie/aanschaf van thuiswerkmiddelen. Dus had daar zelf ook assertiever in kunnen zijn wellicht. Als er nooooit iets was gekomen qua vergoeding was ik daar natuurlijk wel over begonnen.

1 like

Nou ja, valt ook wel een beeeetje mee, want de andere maanden dat ik wel naar kantoor ga, ga ik ver over die reiskosten :stuck_out_tongue: dus normaal ben ik veel meer kwijt haha. Maar goed, de maanden dat we niet helemaal gingen hield ik er iets aan over.

Ik vraag me echt af of dat financieel nou zo ontzettend veel gedaan heeft voor die werkgevers hoor, ik snap dat de lichten uit stonden, aan de andere kant kan je het ook bekijken als: ze betaalden wel huur voor een gigantisch pand terwijl er niemand was.

Dat je maar 50% van je beeldscherm krijgt vind ik achterlijk, die is voor je werk nodig. Heel irritant en snap dat je daar zuur over bent. Ik denk dat het ook heeeel erg uitmaakt wat voor werkgever je hebt. Ik werk op een kantoor met in totaal 5 mensen, waarvan de twee eigenaren hele leuke jongens van mijn leeftijd zijn die bijna al hun business verloren zijn door corona. Dat is ook wel iets anders dan wanneer je bij een grote organisatie werkt die iedereen naar huis stuurt en er dan niks tegenoverstelt.

Bij ons is het met name het gas/verwarming… Van beide 4-5 dagen van 's ochtends 07.30-18.30 weg zijn en werken op kantoor, naar ineens een persoon (mijn vriend) volledig thuis. Scheelde in de winter echt veel stookkosten. Normaal hebben we alleen de verwarming 's avonds even aan.

2 likes

Ik vind Will Smith echt een irritante vent. Was ie in Fresh Prince al, en nu in Aladdin ook.

7 likes

no-no-no

1 like

Waarom mag ik dat niet vinden? Jij hebt toch zeker ook acteurs en actrices als je die in een film ziet dat je denkt: nee, laat maar zitten.

Vind Mel Gibson, Russel Crowe en Jack Black ook heel irritant. En toevallig keek ik gister een film met Will Smith en weet ik weer waarom ik hem irritant vind en films waar ie in zit liever skip. Net zoals ik bij bovengenoemde acteurs ook doe.

Je mag het best vinden, volgens mij is @Vaiana het gewoon met je ineens :stuck_out_tongue:

6 likes

200w (2)
Heee chillax. Waar zeg ik dat het niet mag?
Denk ook niet dat je wat misloopt als je z’n films skipt.

2 likes

Comic sans krijgt onnodig veel haat

11 likes