Behalve dat kleine meisjes tegenwoordig weer gekleed zijn als volwassen vrouwen. De meeste kleuters zien er in elk geval hipper uit dan ik.
Ah ja das waar
Ben slecht in keeping up with the kleuters
Misschien een impopulaire mening, maar ik zie regelmatig reclame voorbijkomen van Desiguel en vind de dingen die ze nu hebben erg leuk eigenlijk
Andere impopulaire mening: vind het een beetje jammer dat we hier andere vrouwen bekritiseren op basis van het merk kleding dat ze dragen. Dacht dat we in 2021 niet meer zo zouden haten op elkaar. Laat andere vrouwen lekker kleurtjes en printjes dragen als ze dat willen. Jammer dat ze meteen tuttebellen genoemd worden. Hoe kun je het op deze manier als vrouw nog goed doen in deze wereld?
Ik vind dit wel ironisch van de #1 poster in het beautyblogtopic lol
Ik nummer een? Zo vaak post ik daar niet. Ik post in ieder geval nu minder dan voorheen omdat ik mijn eigen advies probeer op te volgen en minder op andere vrouwen probeer te haten. Ook ik ben super judgemental ingesteld en dat slaat nergens op. Het is een stomme eigenschap waar ik van af probeer te komen. Live and let live. Ben hier al een tijdje bewust mee bezig om te veranderen.
Edit; zie inderdaad dat ik hoog sta. Probeer te laatste tijd vooral positieve berichten toe te voegen maar ontken natuurlijk niet dat ik daar ook op andere vrouwen heb lopen haten. Vandaar dat ik dat graag wil veranderen!
Er rust een embargo op Desigual en King Louie, heb je de memo niet gekregen?
Of nee, ik bedoel er is een moratorium over uitgesproken.
Nou ja je begrijpt wat ik bedoel, je wordt geacht je er niet in te vertonen.
Teddyjassen zijn niet meer in toch?
Dr Martens wel, maar ik vind het wel fijn dat dingen langer blijven hangen. Ik heb juist het tegenovergestelde, het leek alsof er super veel trend waren sinds covid. Maar echt van die micro trends die dan al heel snel niet meer hip zijn. Echt zonde is dat.
Precies dit. Voor wie moet je t goed doen @papierhier? Trek gewoon aan wat je leuk vindt en trek je niets aan van andermans mening = goed gedaan.
Dat wisselt heel erg per school/bestuur en streek. Zuid had afgelopen jaar een schooljaar van 42 weken (en dan ook nog 1 lesvrije week, dus 43 weken werken. En je zit inderdaad altijd met je overuren die je in je vakantie moet opmaken. O en in de zomervakantie werk je minstens een week, en er zijn ook studiedagen in vakanties (dat is een werkdag ja).
Als leerkracht mag je geen dag vrij vragen. Behalve als je ouders/partner overlijdt/trouwt is het met hoge uitzondering dat je een dagje vrij krijgt.
Daarnaast vind ik echt heel jammer dat het stigma “leerkrachten hebben zoooo veeeel vakantie” icm minder loon/minder reden om te klagen nog zo leeft.
Er zijn geloof ik niet veel andere sectoren met zoveel burn-outs. Ben blij dat zelfs de VVD snapt dat er salaris bij moet (dat is geen oplossing maar voelt wel als waardering).
Oh wat gek dat de hoeveelheid dagen wisselt per streek! Ik dacht dat ze alleen bij sommige weken/dagen mochten kiezen wanneer die ingepland zouden worden, maar niet dat het aantal dagen ook nog kon wisselen.
Zeker fijn dat er nu een goede verhoging komt voor de basisschooldocenten! De moeder van mijn vriend heeft inderdaad ook veel meer vrije dagen waarop ze gewoon moet werken, terwijl mijn vriend een veel hoger salaris heeft en veel meer “echt” vrij heeft. Haar werkdruk is ook veel hoger dan bij hem.
In Nederland word je er wederom mee doodgegooid.
Gvd dit doet me denken aan een post over body positivity die ik vanochtend zag op FB, waaronder een of andere Rob met snor zei dat alle mannen gelukkig van iets anders houden, hijzelf wel van een dame met een ponden teveel en andere mannen van een paar kilootjes minder
Waarom denken mannen altijd dat alles om hen draait???
Bij mij komt dit stigma omdat ik een aantal bekenden heb die als leraar werken en die heel vaak verzuchten dat het ‘zo nodig’ is dat ze 12 weken vakantie hebben en dat het zo vreselijk hard werken is. En dat geloof ik ook wel, maar dan denk ik: andere mensen werken ook hard, en die hebben maar 24 dagen. Dus bij mij komt het uit een persoonlijke irritatie over leerkrachten die denken dat ze de enigen zijn die hard werken.
Los daarvan ben ik het helemaal met je eens dat er veel nadelen aan het vak zitten. Maar ik mis soms (bij de mensen die ik ken) ook een beetje begrip voor dat andere mensen ook zwaar werk hebben.
Vriendin van me is lerares (basisschool) en ze klaagt niet veel vind ik, maar laatst zei ze dat ze het wel pittig vond dat ze dit jaar aan het einde van de 6 weken zomervakantie op vakantie gingen, want als ze dan terug waren dan had ze maar een paar dagen voor ze weer moest beginnen.
Toen dacht ik wel even: ja ehhh “normale mensen” met 2 of 3 weken zomervakantie die ervaren dit “probleem” altijd, haha, echt een luxe-probleem.
Bovendien is het werkdruk in onze sector ook ontzettend hoog icl in je avonden en weekenden doorwerken (onbetaald). Niet dat het wegneemt dat ik het beroep van met name een bso leraar echt knap vind. Zou het niet kunnen.
Jouw bericht is denk ik geen reactie op de mijne. De sectoren waar ook onderbetaald wordt en te hard gewerkt moet worden daar moet óók wat aan gebeuren!!
Je hoeft het niet te vergelijken want het is niet te vergelijken. Niemand heeft twee fulltime banen tegelijkertijd in het onderwijs en de zorg (of een andere baan die je bedoeld?).
Nogmaals hoef je het stigma echt niet op te houden, zie het bericht wat ik net heb getypt. En het zijn dus geen 12 weken. Groetjes.
“normale” mensen hebben daadwerkelijk vrij in die 3 weken die ze hebben. Mensen in het onderwijs hebben dan gewoon werk te doen. Oja en overuren dus.
Het is allemaal kut, we leven in een verschrikkelijke neo-liberale tijd waar we allemaal leiden onder het kapitalisme.
Mijn impopulaire mening is dat ik mini rodini echt lelijk vind.
Ik heb echt het gevoel dat TikTok het ook enorm versnelt. Eerst had je de e-girl/e-boy hype, toen opeens ging iedereen zich zo tropisch kleden, jaren 70, dan begin 2000’s, nu eind 2000’s… deze oma volgt het niet meer