Impopulaire meningen #4

Bij mij komt dit stigma omdat ik een aantal bekenden heb die als leraar werken en die heel vaak verzuchten dat het ‘zo nodig’ is dat ze 12 weken vakantie hebben en dat het zo vreselijk hard werken is. En dat geloof ik ook wel, maar dan denk ik: andere mensen werken ook hard, en die hebben maar 24 dagen. Dus bij mij komt het uit een persoonlijke irritatie over leerkrachten die denken dat ze de enigen zijn die hard werken.

Los daarvan ben ik het helemaal met je eens dat er veel nadelen aan het vak zitten. Maar ik mis soms (bij de mensen die ik ken) ook een beetje begrip voor dat andere mensen ook zwaar werk hebben.

4 likes

Vriendin van me is lerares (basisschool) en ze klaagt niet veel vind ik, maar laatst zei ze dat ze het wel pittig vond dat ze dit jaar aan het einde van de 6 weken zomervakantie op vakantie gingen, want als ze dan terug waren dan had ze maar een paar dagen voor ze weer moest beginnen.

Toen dacht ik wel even: ja ehhh “normale mensen” met 2 of 3 weken zomervakantie die ervaren dit “probleem” altijd, haha, echt een luxe-probleem.

31 likes

Bovendien is het werkdruk in onze sector ook ontzettend hoog icl in je avonden en weekenden doorwerken (onbetaald). Niet dat het wegneemt dat ik het beroep van met name een bso leraar echt knap vind. Zou het niet kunnen.

1 like

Jouw bericht is denk ik geen reactie op de mijne. De sectoren waar ook onderbetaald wordt en te hard gewerkt moet worden daar moet óók wat aan gebeuren!!

Je hoeft het niet te vergelijken want het is niet te vergelijken. Niemand heeft twee fulltime banen tegelijkertijd in het onderwijs en de zorg (of een andere baan die je bedoeld?).

Nogmaals hoef je het stigma echt niet op te houden, zie het bericht wat ik net heb getypt. En het zijn dus geen 12 weken. Groetjes.

3 likes

“normale” mensen hebben daadwerkelijk vrij in die 3 weken die ze hebben. Mensen in het onderwijs hebben dan gewoon werk te doen. Oja en overuren dus.

Het is allemaal kut, we leven in een verschrikkelijke neo-liberale tijd waar we allemaal leiden onder het kapitalisme.

10 likes

Ik heb echt het gevoel dat TikTok het ook enorm versnelt. Eerst had je de e-girl/e-boy hype, toen opeens ging iedereen zich zo tropisch kleden, jaren 70, dan begin 2000’s, nu eind 2000’s… deze oma volgt het niet meer

11 likes

Ik ook :grinning_face_with_smiling_eyes: she lost me at tiktok

6 likes

Wat is tropisch?

2 likes

Vergeet niet soft girl, vsco, tie dye, fluffy tasjes en koeienprint!

Oh en schoenveters als een riem 🥲

En cottagecore!

3 likes

Ja maar dat is nog in! En dark academia!

1 like

:heart: :orange_heart:Aesthetic :green_heart: :blue_heart: is ook een ding :woman_shrugging:

2 likes

Wat is dat? :flushed:

Oja, en kidcore was ook een ding.

Een beetje vaporwave/cyber-achtige dingen? Roze en zilver ofzo, haha. Ik zit niet veel op tumblr maar als ik er kijk lijken trends als aesthetic, cottagecore en dark academia wel volhardend te zijn.

1 like

Ik vind de redenen om geen fancy kleding voor jezelf te kopen wel mooi, omdat de meeste kinderen ook niet buitenshuis werken en vaak te pas en te onpas onder de vlekken zitten. Bovendien groeien zij er ook nog eens in no time uit. Dan is die Gucci-jurk dus eigenlijk een veel logischere keus.

4 likes

Haha ja maar heeft het een functie. Kwam ik heel snel achter toen ik met een riem om naar het skatepark ging :+1:t2:

1 like

Mag hopen dat die fluffy trend nog niet voorbij is, ik wil meer :joy:

3 likes

Haha, speciaal voor jou:
Ik weet niks van fashion trouwens, ik zit gewoon veel op tiktok.

Samenvatting

11 likes

afbeelding

Ik ben gelukkig nog niemand met een blauwe plek op de punt van hun neus tegengekomen #fashion

11 likes

Ik wel 🥲
Die highlighter op je neus ziet er heel raar uit in het echt.

2 likes