Impopulaire meningen #4

Zou bij het salarisverschil tussen onderwijs en niet-onderwijs het aantal vakantiedagen nog mee kunnen spelen? Zoals je zegt is jullie ervaring/verantwoordelijkheid vrij vergelijkbaar alleen verdient hij meer. Daar staat dan denk ik tegenover dat hij maar 24 dagen heeft en jij (iemand in het onderwijs) 10 weken vakantie, dat dat meespeelt? Ik weet het niet hoor, doe maar een gok

1 like

Dat klinkt best logisch, daar zal inderdaad vast wel een deel van het verschil vandaan komen. Onderwijs is zelfs 12 weken haha.

1 like

Impopulaire mening in het juiste topic: ik vind gesprekken over andermans salarisschalen super saai en zeker niet boeiend om over te lezen als ik leuke recalcitrante meningen verwacht

40 likes

Het concept is dat iig de helft van die weken gecompenseerd wordt door doordeweeks meer te werken. Dus je maakt structureel overuren die je met de vakanties zogezegd opneemt.

3 likes

Ik vind Stieglitz echt de Desigual voor jonge vrouwen

52 likes

Hoezo dat? Is er iets speciaals met Desigual?

1 like

Het is buitencategorie lelijk.

En het heeft een magische aantrekkingskracht op mijn moeder; die verdwaalt nog als ze naar de supermarkt loopt, maar zet haar ergens ter wereld in een stad en binnen 5 minuten staat ze in een Desigual winkel.

62 likes

Zet King Louie er nog bij en het lijstje is helemaal compleet.

8 likes

Is dat niet de oilily voor volwassen huisvrouwen die zichzelf nog als meisjesachtig proberen te presenteren maar hard falen?

3 likes

Ach, smaken verschillen. Ik zie 1000x liever mensen in opvallende kleuren en prints dan de same old neutrals.

Ik vind je associatie met kleuren/printjes = geforceerd meisjesachtig ook gewoon raar.

20 likes

Denk dat ik toch liever in Desigual loop dan de goedkopere lijnen van de H&M omdat het kwalitatief vaak goed spul is en ze tegenwoordig wel wat toffe dingen in de collectie hebben.

Ik vind het trouwens best apart dat de ‘mode’ voor 3 jaar wel het zelfde lijkte te zijn, zal zeker ook wel met COVID-19 te maken hebben. Teddyjassen, pufferdingen, hoodies, Dr Martens (of hebben die nu dezelfde blijvende status als Ugg’s?).

5 likes

Alsof naast Desigual alleen H&M bestaat :’)

4 likes

Nee maar wel iets waar het gros van de mensen oud en jong in loopt. Vind eigenlijk het huidige aanbod wat betreft kledingmerken wel saai.

1 like

In mijn stad worden die King Louis jurkjes alleen verkocht in van die verantwoorde speelgoedwinkels. Denk dat daar de associatie ook vandaan komt. Heb er zelf ook wel eens wat van gehad, maar het heeft wel een beetje een kleuterjuffen-imago door die verkooppunten denk ik.

3 likes

Hoezo raar?

Ik vind het de grote mensen versie van oilily en dat is toch iets wat ouders hun kleine meisjes aandoen.

1 like

Dat hoop ik. Maar ik vind (als voormalig alto) het wel gek om er nu corpsmeisjes op te zien lopen.

4 likes

Behalve dat kleine meisjes tegenwoordig weer gekleed zijn als volwassen vrouwen. De meeste kleuters zien er in elk geval hipper uit dan ik.

14 likes

Ah ja das waar

Ben slecht in keeping up with the kleuters

2 likes

Misschien een impopulaire mening, maar ik zie regelmatig reclame voorbijkomen van Desiguel en vind de dingen die ze nu hebben erg leuk eigenlijk :woman_shrugging:t2:

8 likes

Andere impopulaire mening: vind het een beetje jammer dat we hier andere vrouwen bekritiseren op basis van het merk kleding dat ze dragen. Dacht dat we in 2021 niet meer zo zouden haten op elkaar. Laat andere vrouwen lekker kleurtjes en printjes dragen als ze dat willen. Jammer dat ze meteen tuttebellen genoemd worden. Hoe kun je het op deze manier als vrouw nog goed doen in deze wereld?

70 likes