Impopulaire meningen #4

Denk jij niet 80% van de tijd ‘Jezus de VS is echt een fucking rare plek’, ik ben al moe als ik 1 uur kijk naar een Amerikaanse show zoals beach house search ofzo kijk iedereen is zo agressief Amerikaans de hele tijd, alsof het geen normale mensen zijn. Zou daar echt niet mee kunnen dealen tbh.

Zeg maar naast dat het weer vast heel mooi en Chill is enzo.

17 likes

Jawel, daarom heb ik ook geen vrienden :skull:

Nee maar het is niet zo erg als op tv, er zijn echt wel normale en chille mensen. Alleen woon ik helaas in een soort influencer mekka en dat is wel echt super irritant en er zijn heel veel neppe mensen waar ik niks mee heb. Ik heb minimaal 1x per week een soort derealization moment waarop ik denk… “ik loop hier gewoon en ik woon hier? Is dit echt, wat doe ik hier?”

16 likes

Awh shit

Ja mijn beeld is natuurlijk ook super beperkt, en gebaseerd op stereotypes, maar het valt me altijd op dat er echt wel een enorme culturele scheiding is tussen Nederland (of eigenlijk europa) en de VS die je misschien niet zo verwacht ofzo want je spreekt de taal, veel dingen ken je al enzo

Lijkt me echt wel heftig om daar te wonen qua hoe anders het toch is, zowel positief als negatief. Hoop dat je je toch wel thuis voelt ondanks alles!

3 likes

Ja dat vind ik dus ook. Ik heb ook in Engeland gewoond en ondanks dat zij ook hun eigen cultuur hebben natuurlijk leek dat wel heel veel op Nederland vond ik. En in Amerika zijn dingen toch wel heel anders ook al zie je dat op het eerste gezicht niet. Hier als toerist komen is ook heel anders dan er wonen.

Ik voel me niet echt thuis maar ik weet zeker dat als ik naar Nederland verhuis ik me daar ook niet meer helemaal thuis ga voelen :woman_shrugging:t3:

Ik vind de locals wel heel chill. The key is om mensen die hierheen verhuizen voor de aesthetics, om insta model of actrice te worden te vermijden.

Gelukkig zijn er ook heel veel positieve dingen en die vind ik eigenlijk zwaarder wegen op dit moment!

4 likes

Y2k aka fashion uit de jaren 2000!

3 likes

Wat voor dingen heb je het dan over?

Nouja bijvoorbeeld de gezondheidszorg, dat weet je natuurlijk wel van te voren. Maar het is toch even slikken als je er mee geconfronteerd word. Zo moest ik een keer $5000 betalen voor een bloedtest in het ziekenhuis.

En geldzaken, ik moet elke maand een check voor mijn huurbaas schrijven en ik heb mijn loon ook wel eens als check gehad. Ik wist eerst niet eens hoe je een check moest schrijven. En dat credit cards gewoon zijn en dat je die wel moet hebben om credit op te bouwen. Zonder credit kan je heel veel dingen niet zoals een huis kopen.

Ook zijn mensen veel meer workaholics, overwerken is normaal en vakantiedagen heb je bijna niet.

Dat mensen bijna niet lopen of fietsen en alles met de auto doen maar dat de steden daar ook voor gemaakt zijn. Je hebt vaak in woonwijken niet eens een stoep.

En qua sociale dingen hoor ik vaak dat mensen mij heel direct vinden. Ik heb ook wel moeten wennen aan dat mensen overal een praatje willen maken en heel snel zeggen “we moeten een keer koffie drinken” maar dat het geen echte uitnodiging is.

Echt nog wel meer dingen maar dit komt in mij op.

62 likes

Ohja dankjewel!!

1 like

Ik zie dat Gucci zich alsnog heeft laten inspireren door mini rodini :sunglasses:

1 like

Ik werk voor Amerikanen en inderdaad, dat sociale is zo vreemd. Toen de nieuwe Amerikaanse baas kwam wilde hij een 1 op 1 gesprek met iedereen om te weten hoe of wat. Dan vertel je van “ja ik zou het liever zo zien en blabla”. Achteraf hoor je dan dat je veel te direct bent :woman_shrugging:
En constant “we are a family!!!”

11 likes

:face_vomiting:

Ik kan dat overdreven stijltje ook echt niet aan.

11 likes

Sowieso elke werkgever die dat zegt wantrouwen, dat soort kreten wordt alleen gebezigd door werkgevers die hun personeel uitknijpen (en ermee wegkomen omdat je het gevoel hebt dat je loyaal moet zijn aan ~je familie~)

18 likes

Gevonden! Kwam zelf ook niet op de naam :sweat_smile:

3 likes

“We are a family. We are the angels of this company. We are ghosts because people don’t see our work but we carry everything. We are the BLOOD!”

Binnenkort een teambuilding :cry:

2 likes

Ja zodat je voor het leven uitgeknepen en onderbetaald kan worden :stuck_out_tongue: Nee er zullen vast degelijke werkgevers zijn maar ze zijn wel in de minderheid over het algemeen.

1 like

Ik vind van iedereen die standaard weekenden en feestdagen vrij hebben dat ze niks te klagen hebben eigenlijk

66 likes

Idd, ik vind de 1 keer per anderhalve maand zaterdag al zwaar(ik heb dan ook erge gezondheidsklechten). Moer je nagaan wanneer je dit iedere keer hebt.

1 like

Ik zou daar zo hard voor tekenen.

Ik heb wel echt een andere ervaring.
Ik heb ook in de zorg gewerkt, (gehandicaptenzorg op een woongroep met meervoudig complex gehandicapten) dus ook weekenden en avonden en hoewel ik het lichamelijk wél echt zwaarder vond, vond ik de mentale werkdruk echt beduidend minder dan wat ik nu in het onderwijs ervaar. Ook mijn salaris was daar veel beter.
Qua pauzes is het gelijk, die had ik daar niet, maar die heb ik nu ook nooit :joy:

2 likes

Ja ik zit in de HR Organisatie psychologie hoek en dit is wel echt een ding zegt “men”. Werkdruk en werkdruk perceptie zijn verschillende dingen. Ik probeer soms ook toe te passen van heb ik het nou echt druk of loopt iets gewoon niet lekker (ben ik ook moe of geïrriteerd) en doorgaans is het meer perceptie denk ik

2 likes