Ik ook she lost me at tiktok
Wat is tropisch?
Vergeet niet soft girl, vsco, tie dye, fluffy tasjes en koeienprint!
Oh en schoenveters als een riem 🥲
En cottagecore!
Ja maar dat is nog in! En dark academia!
Aesthetic
is ook een ding
Wat is dat?
Oja, en kidcore was ook een ding.
Een beetje vaporwave/cyber-achtige dingen? Roze en zilver ofzo, haha. Ik zit niet veel op tumblr maar als ik er kijk lijken trends als aesthetic, cottagecore en dark academia wel volhardend te zijn.
Ik vind de redenen om geen fancy kleding voor jezelf te kopen wel mooi, omdat de meeste kinderen ook niet buitenshuis werken en vaak te pas en te onpas onder de vlekken zitten. Bovendien groeien zij er ook nog eens in no time uit. Dan is die Gucci-jurk dus eigenlijk een veel logischere keus.
Haha ja maar heeft het een functie. Kwam ik heel snel achter toen ik met een riem om naar het skatepark ging
Mag hopen dat die fluffy trend nog niet voorbij is, ik wil meer
Haha, speciaal voor jou:
Ik weet niks van fashion trouwens, ik zit gewoon veel op tiktok.
Ik ben gelukkig nog niemand met een blauwe plek op de punt van hun neus tegengekomen #fashion
Ik wel 🥲
Die highlighter op je neus ziet er heel raar uit in het echt.
Denk jij niet 80% van de tijd ‘Jezus de VS is echt een fucking rare plek’, ik ben al moe als ik 1 uur kijk naar een Amerikaanse show zoals beach house search ofzo kijk iedereen is zo agressief Amerikaans de hele tijd, alsof het geen normale mensen zijn. Zou daar echt niet mee kunnen dealen tbh.
Zeg maar naast dat het weer vast heel mooi en Chill is enzo.
Jawel, daarom heb ik ook geen vrienden
Nee maar het is niet zo erg als op tv, er zijn echt wel normale en chille mensen. Alleen woon ik helaas in een soort influencer mekka en dat is wel echt super irritant en er zijn heel veel neppe mensen waar ik niks mee heb. Ik heb minimaal 1x per week een soort derealization moment waarop ik denk… “ik loop hier gewoon en ik woon hier? Is dit echt, wat doe ik hier?”
Awh shit
Ja mijn beeld is natuurlijk ook super beperkt, en gebaseerd op stereotypes, maar het valt me altijd op dat er echt wel een enorme culturele scheiding is tussen Nederland (of eigenlijk europa) en de VS die je misschien niet zo verwacht ofzo want je spreekt de taal, veel dingen ken je al enzo
Lijkt me echt wel heftig om daar te wonen qua hoe anders het toch is, zowel positief als negatief. Hoop dat je je toch wel thuis voelt ondanks alles!
Ja dat vind ik dus ook. Ik heb ook in Engeland gewoond en ondanks dat zij ook hun eigen cultuur hebben natuurlijk leek dat wel heel veel op Nederland vond ik. En in Amerika zijn dingen toch wel heel anders ook al zie je dat op het eerste gezicht niet. Hier als toerist komen is ook heel anders dan er wonen.
Ik voel me niet echt thuis maar ik weet zeker dat als ik naar Nederland verhuis ik me daar ook niet meer helemaal thuis ga voelen
Ik vind de locals wel heel chill. The key is om mensen die hierheen verhuizen voor de aesthetics, om insta model of actrice te worden te vermijden.
Gelukkig zijn er ook heel veel positieve dingen en die vind ik eigenlijk zwaarder wegen op dit moment!
Y2k aka fashion uit de jaren 2000!
Wat voor dingen heb je het dan over?