Impopulaire meningen #4

Nouja bijvoorbeeld de gezondheidszorg, dat weet je natuurlijk wel van te voren. Maar het is toch even slikken als je er mee geconfronteerd word. Zo moest ik een keer $5000 betalen voor een bloedtest in het ziekenhuis.

En geldzaken, ik moet elke maand een check voor mijn huurbaas schrijven en ik heb mijn loon ook wel eens als check gehad. Ik wist eerst niet eens hoe je een check moest schrijven. En dat credit cards gewoon zijn en dat je die wel moet hebben om credit op te bouwen. Zonder credit kan je heel veel dingen niet zoals een huis kopen.

Ook zijn mensen veel meer workaholics, overwerken is normaal en vakantiedagen heb je bijna niet.

Dat mensen bijna niet lopen of fietsen en alles met de auto doen maar dat de steden daar ook voor gemaakt zijn. Je hebt vaak in woonwijken niet eens een stoep.

En qua sociale dingen hoor ik vaak dat mensen mij heel direct vinden. Ik heb ook wel moeten wennen aan dat mensen overal een praatje willen maken en heel snel zeggen “we moeten een keer koffie drinken” maar dat het geen echte uitnodiging is.

Echt nog wel meer dingen maar dit komt in mij op.

62 likes

Ohja dankjewel!!

1 like

Ik zie dat Gucci zich alsnog heeft laten inspireren door mini rodini :sunglasses:

1 like

Ik werk voor Amerikanen en inderdaad, dat sociale is zo vreemd. Toen de nieuwe Amerikaanse baas kwam wilde hij een 1 op 1 gesprek met iedereen om te weten hoe of wat. Dan vertel je van “ja ik zou het liever zo zien en blabla”. Achteraf hoor je dan dat je veel te direct bent :woman_shrugging:
En constant “we are a family!!!”

11 likes

:face_vomiting:

Ik kan dat overdreven stijltje ook echt niet aan.

11 likes

Sowieso elke werkgever die dat zegt wantrouwen, dat soort kreten wordt alleen gebezigd door werkgevers die hun personeel uitknijpen (en ermee wegkomen omdat je het gevoel hebt dat je loyaal moet zijn aan ~je familie~)

18 likes

Gevonden! Kwam zelf ook niet op de naam :sweat_smile:

3 likes

“We are a family. We are the angels of this company. We are ghosts because people don’t see our work but we carry everything. We are the BLOOD!”

Binnenkort een teambuilding :cry:

2 likes

Ja zodat je voor het leven uitgeknepen en onderbetaald kan worden :stuck_out_tongue: Nee er zullen vast degelijke werkgevers zijn maar ze zijn wel in de minderheid over het algemeen.

1 like

Ik vind van iedereen die standaard weekenden en feestdagen vrij hebben dat ze niks te klagen hebben eigenlijk

66 likes

Idd, ik vind de 1 keer per anderhalve maand zaterdag al zwaar(ik heb dan ook erge gezondheidsklechten). Moer je nagaan wanneer je dit iedere keer hebt.

1 like

Ik zou daar zo hard voor tekenen.

Ik heb wel echt een andere ervaring.
Ik heb ook in de zorg gewerkt, (gehandicaptenzorg op een woongroep met meervoudig complex gehandicapten) dus ook weekenden en avonden en hoewel ik het lichamelijk wél echt zwaarder vond, vond ik de mentale werkdruk echt beduidend minder dan wat ik nu in het onderwijs ervaar. Ook mijn salaris was daar veel beter.
Qua pauzes is het gelijk, die had ik daar niet, maar die heb ik nu ook nooit :joy:

2 likes

Ja ik zit in de HR Organisatie psychologie hoek en dit is wel echt een ding zegt “men”. Werkdruk en werkdruk perceptie zijn verschillende dingen. Ik probeer soms ook toe te passen van heb ik het nou echt druk of loopt iets gewoon niet lekker (ben ik ook moe of geïrriteerd) en doorgaans is het meer perceptie denk ik

2 likes

Dat klinkt als mijn werkgever haha, als ze je leuk vinden krijg je gelijk een contract voor onbepaalde tijd en doen ze er alles aan om je zo lang mogelijk te laten blijven. Dan voel je je wel echt gewaardeerd.

@MACdonalds Nachtdiensten lijken me ook echt heftig, maar ik werk nu al 5 jaar kantoortijden en de onregelmatige tijden zijn juist hetgeen wat ik het meeste mis van de horeca. Ik vond het zo lekker om de ene dag vroeg te starten, een andere dag weer laat. Soms de maandag vrij, soms de woensdag vrij etc. Dat afwisselende vind ik juist heel erg leuk.

2 likes

Door een afwisselend rooster had ik ook het idee dat ik veel flexibeler was. Je kon soms even in de ochtend winkelen of met iemand afspreken. Nu moet alles standaard na 5 uur en kan ik nooit overdag iets doen tenzij ik vrij pak.

3 likes

Ik werk nu een jaar regelmatig, heb feestdagen vrij en ik ben het helemaal zat. Ik heb op mijn werk nu maar weinig stress en afwisseling en ik ben hier helemaal niet voor gemaakt. De sleur is real. Ik ga dus juist weer onregelmatig werken.

Maar wel voorlopig mijn mond houden over nachtdiensten natuurlijk. Hopelijk kan ik die nog even ontwijken.

2 likes

Ik vind het lastig om medelijden te hebben met ouderen die geen internet en nieuwe technieken kunnen gebruiken. Dan heb ik het niet over iemand die na een update even iets niet snapt en een vraag heeft, maar de mensen die voor het uitvogelen al met hun hakken in het zand staan. Die bij het horen van het woord “internet” al klagen.

Ja sorry, maar hoe denk je dat wij jongeren zijn begonnen met computeren? Ik ben echt niet met een smartphonekennis geboren.

16 likes

Haha nee maar je was wel jonger… :stuck_out_tongue:
Leervermogen neemt af.

3 likes

Vaak zijn het ook niet eens de ‘echte’ ouderen, maar de mensen van achter in de 60. Hallo paar jaar geleden werkte je nog, hoe deed je dat dan?

5 likes