Impopulaire meningen #4

Bij echt bejaarden snap ik het nog wel, als je 80 bent ben je ook gewoon wat minder leerbaar dan op je 20e. Maar boomers die dit doen :grimacing:

Mijn moeder is ook echt het perfecte voorbeeld hiervan, ik vind het prima als ze mij of m’n broer om hulp vraagt als ze iets niet snapt maar ze probeert het niet eens?? ‘nee dat kan ik niet hoor’, ‘ik weet niet hoe dat moet, ik wacht wel tot je langskomt dan kun jij het doen’. NEE ZO LEER JE HET OOK NOOIT NEE :angry:

5 likes

Maar boomers zijn toch bijna 80 :sweat_smile::see_no_evil:

5 likes

Wil je nu een sticker voor hoe goed jij dit blijkbaar aanpakt? Leest voor mij als een humble brag.

Impopulaire mening: ik vind het vreemd voelen als medemensen bijv. niet de Mac binnen mogen lopen en ik wel met m’n qr codetje. Vooral als er een giga Duitser constant AUSWEIS ZEIGEN loopt te roepen. Snap echt de noodzaak wel en kan nog niet helemaal verklaren waarom ik het zo vreemd vind voelen, maar ben er niet zo laaiend over.

5 likes

Haha ja goed punt
Ik bedoelde met boomer meer de 55-65 range zo ongeveer :sweat_smile:

1 like

Ja dat en het voelt een beetje als een Black Mirror aflevering, dat je ‘status’ zo digitaal afgelezen wordt voordat je godbetert een broodje kroket in je mond mag stoppen.

6 likes

Snap ik, maar ik zag bij mijn oma dat zij gewoon niet wilde leren. En zij was ook jonger toen de computers kwamen. Het internet en elektronica is niet iets dat de laatste 5 jaar is gekomen.
Op haar 60e dacht ze “fuck it” en heeft nooit een mailtje gestuurd oid. Leuk, maar daar kreeg ze uiteindelijk wel problemen mee.
Ze hoefde van mij geen nieuwe FB te bouwen, maar zulke kleine dingen als mailen wilde ze het niet.
Nu is zij ook wel een extreem geval.

1 like

Mijn vader weet niet eens wat word is. Hij levert werkbriefjes in bij zn secretaresse en die zet alles in de computer. Hij weet ook zn digid inlog niet enzo

3 likes

Pfoeh dat is toch lastig? Geen idee of hij het veel voor zn werk nodig heeft

Nee en als het wel moet dan laat hij het een ander oplossen
Echt irritant

1 like

Maar hoe kun je functioneren zonder digiD? Je moet toch wel ooit eens inloggen bij de belastingdienst of je zorgverzekering ofzo.

Belastingzaken laat ie elk jaar doen en hij zit al sinds dat de zorgverzekering verplicht werd bij zilveren kruis
 Hij gaat nooit naar de dokter of tandarts en heeft ook geen bril of fysio of zo. Als er echt iets heel belangrijks is dan regel ik het voor hem want hij kan het gewoon echt niet

Hebben jullie nog wel een fijne avond gehad samen?

4 likes

Ja zeker! Lief dat je het vraagt. Haar plekje lag er ook mooi bij met mooie bloemen en we hebben gegeten op een plekje waar we graag samen heen gingen en het was heerlijk.

47 likes

Mijn ervaring met slaapverlamming is best heftig. De laatste keer was ik volop aan het hallucineren dat er een moordenaar de trap op kwam en ik kon letterlijk geen kant op.

mijn vader is precies hetzelfde. die kon toen de tijd via werk een computer cursus gaan doen en dat heeft hij geweigerd. doet tot op heden nog steeds niks met computers en moet er niks van weten. mijn moeder die probeert altijd van alles en sloopt het dan ook. En ik ben dan de persoon die het moet oplossen ook. :sweat_smile:

3 likes

Vreselijk! Het lijkt ook zo ontzettend echt. In een nachtmerrie heb je altijd wel iets wat niet klopt, waardoor je achteraf kunt denken: gelukkig was het maar een droom, maar slaapverlamming
 bah!

1 like

Ja slaapverlamming is zo naar. :frowning: Je kunt er ook echt niks tegen doen, je moet het maar over je heen laten komen. Ik vind het ook zo lastig uitleggen aan mensen die het nog nooit hebben gehad, hoe slopend dat is en hoe vermoeid en warrig je ervan wakker wordt. Ik heb het vaak meerdere keren per week en het beĂŻnvloedt echt mijn leven

1 like

Soms niet meer nee. :grimacing: Maar ik heb gelukkig ook periodes dat het minder is. Ben ervoor naar het ziekenhuis geweest, onderzoeken gehad (en ze hebben er het labeltje parasomnie op geplakt) en ga ervoor naar een psycholoog, maar ik moet er rekening mee houden dat ik er altijd last van blijf houden.

Heftig! Ik vind 1 keer in de zoveel tijd al vaak zat. Hopelijk gaat het binnenkort wel beter want die vermoeidheid die erna komt is zo killing.

@Gato klopt, ik heb het zelf na heel veel triggers vanuit ptss en het blijft gewoon heel erg eng.

3 likes

Ik vind epoxy echt zo’n domme hobby. Je giet iets in een mal en wacht tot het hard is, nou knap gedaan hoor applaus voor jou.

25 likes