Hier word ik ongelofelijk aggressief van.
Als je nu gaat zeggen dat je Pierce Brosnan goed vindt zingen, geef ik je bij de mods aan.
@Barbamama houden zo.
Hier word ik ongelofelijk aggressief van.
Als je nu gaat zeggen dat je Pierce Brosnan goed vindt zingen, geef ik je bij de mods aan.
@Barbamama houden zo.
Dat is juist iets om trots op te zijn
Ik zeg niet dat hij beter is hĂš, vind het allemaal alleen net wat leuker
Mis ik weer drama! đ„Č
Ik denk vooral een impopulaire mening hier boven de rivieren, maar ik vind Limburgse accenten sexy klinken
Maar echt. Wat een gewauwel slaan die twee ook uit. En dat hele ritualsverhaal vind ik ook dom. Volgens mij vinden de dames deze #ophef helemaal niet erg, want zo krijgen ze wel bekendheid. Trouwens, een van de meiden die voor ze werkt, werkte eerst voor rituals. Dus ik denk dat daar ook een link zit. Maar rituals is ook compleet geënt op goede marketing, dus ze willen deze ophef niet. Snap ik ook wel. Maar goed, het blijft een overrated zeepfabriek die nu ineens een fucking maankalender van twee wappies verkoopt.
Moonsisters is alleen voor mensen die houden van middelmatige luxe. De echt luxueuzerds plannen gewoon een trip naar de maan.
Als ik mijn isntagram feed moet geloven een impopulaire mening: ik vind het echt niet mijn verantwoordelijkheid dat ik voor bezoek een heel assortiment aan menstruatieproducten in mijn wc heb liggen. Ik heb in huis wat ik zelf gebruik en dat ligt boven op de wc dus niet beneden waar bezoek eerder heen zou gaan. Als iemand er om vraagt, kunnen ze natuurlijk wat krijgen. Ik vind het ook niet mijn verantwoordelijkheid altijd iets bij me te hebben om dat aan een ander te geven die het misschien nodig heeft. Als ik ongesteld ben heb ik een paar tampons mee en dat is wat ik zelf nodig heb +1 voor de zekerheid. En ik vind het ook niet onfeministisch om het uit het zicht te hebben liggen, in een mandje staat veel gezelliger dan al die losse doosjes/pakjes.
Vind 't trouwens ook niet de verantwoordelijkheid van mijn werkgever of mij om van alles op de werktoiletten te hebben liggen. Maar wel fijn dat er tampons in de EHBO kist liggen (vast voor bloedneuzen?)
Als ik je 1 tip mag geven, ik zou geen tampon in mijn neus doen bij een bloedneus
Ben het met je eens, maar vind dit een vreemd argument. Als in, om welke lichaamsfuncties heb je wel gevraagd?
Volgens mân christelijke scholing is het ook nog es âonzeâ eigen schuld, als Eva dat fuckfruit niet vrat zouden we niks te lijden hebben gehad. Daar heeft ook niemand om gevraagd.
Ik ben het deels met je eens. Voel me niet verantwoordelijk om altijd iets mee te hebben mocht een ander het nodig hebben, maar als ik toevallig iets mee heb dan geef ik dat maar al te graag aan een ander in geval van nood. Ben echt dankbaar dat ik voldoende middelen heb om in persoonlijke hygiëne te voorzien. Vind het thuis in het zicht leggen ook niet mooi (ik ben geen Kruidvat), maar zeg wel tegen bezoek wel van goh mocht je iets nodig hebben, dat bakje moet je hebben.
Daarentegen vind ik wel dat een werkgever in minimale mate moet voorzien hierin, veel bedrijven hebben niet eens prullenbakjes en dan denk ik echt van hoe dan.
Heel veel hebben niets mee onderweg valt mij op. Hoe vaak ik wel niet dat sta weg te geven om over paracetomol nog maar te zwijgen.
Maar liever zo dan dat de ander wc papier moet gebruiken ofzo. Iehl. Dat had eens een in de bioscoop op de wc. Moeder niets mee en dochter ongesteld. Geveuik maar wc papier. Naast dat het niet lekker zit, grote kans op doorlekken plakt dat ook nog eens vast of lost op en valt uit elkaar. Heb maar een maandverband onder de deur toen doorgegeven
@Doperwtje ontbrekende prullenbakken zijn echt een ergenis. Op basisscholen is dit ook altijd zoân ding. Alleen een prullenbak hoort volgens mij net zo standaard in een wc als dat een wc borstel dat doet.
Ik heb altijd tampons bij me dus prima voorbereid. Loopt het stuk op de vraagstelling, uit âheb je misschien een raketje bij je?â begreep ik niet dat er een tampon bedoeld werd.
Op mijn oude hogeschool hadden ze niet eens wcborstels in de toiletten, dus zelfs al wilde je je resten nr.2 weghalen dan kon het niet eens. Ook maar de helft van de toiletten had een prullenbakje bij de damestoiletten. Gelukkig op de universiteit wel gewoon overal prullenbakjes en wcborstels, hoort er gewoon bij vind ik
Ik vraag me dus af of er op de sportschool achter de balie tampons zouden liggen. Heb zovaak opeens gebloed tijdens het sporten, en soms dan dus niks mee. Zat een keer te twijfelen of ik het aan de balie zou vragen, maar van die typische sportschool mensen achter de balie. Voelde me geĂŻntimideerd. Op zulke locaties zou ik het wel fijn vinden als er iets verkrijgbaar was. Desnoods zoân automaat zoals vroeger wel eens in de disco hing (voor tampons en condooms).
Ben het nog steeds met je eens, ik bedoel dat ik het argument âik heb niet gevraagd omâŠâ nietszeggend vind, in het algemeen niet alleen in deze discussie, doet imo af aan de goede punten die je maakt.
Hooo ik ben helemaal niet tegen op het gratis verstrekken van menstruatieproducten. Dan heb je het verkeerd begrepen of heb ik het niet duidelijk opgeschreven. Dit gaat om mijn eigen huis en mijn eigen tas. Hoezo zou ik thuis verschillende soorten menstruatieproducten moeten hebben mocht er toevallig een vriendin langskomen die toevallig ongesteld is en toevallig iets anders gebruikt dan de (heel standaard) tampons die ik in huis heb. Waar ik op doelde was dat ik vandaag toevallig een aantal keer in mijn tijdslijn voorbij zag komen âmaar natuurlijk heb ik tien verschillende dingen in huis en in mijn tas die ik zelf niet gebruik, want mocht er iemand naar vragen dan ben ik erop voorbereid en super gastvrijâ. En daarbij werd specifiek gezegd: ik menstrueer zelf niet want spiraal/ik gebruik dit zelf niet want menstruatiecup. Dat is in mijn ogen hetzelfde als standaard elke maat luiers in huis hebben omdat een paar vrienden kinderen hebben, of altijd luiers in je tas hebben terwijl je zelf geen kinderen hebt mocht je ergens een moeder tegen komen die erom verlegen zit.
De opmerking over werkgever heb je gelijk in, maar dat heb ik niet verder bedoeld dan mijn eigen specifieke context namelijk dat IK niet verwacht dat mijn werkgever die verantwoordelijkheid neem voor MIJ persoonlijk. En die verwachting hoorde ik vanochtend in een podcast wat ook niet specifiek over menstruatie armoede ging maar eigenlijk wat jij beschrijft: âik heb er niet om gevraagd te menstrueren dus mijn werkgever moet het maar op de wc leggenâ. Eigenlijk gelijk geschaard aan: ze zorgen voor wc papier dus dan moeten ze dit ook maar neer leggen. Daar ben ik het niet mee eens. En dat ging over menstruatieprodicten, niet om een prullenbakje.
Ben verder helemaal pro verstrekken van menstruatieproducten in publieke ruimtes, scholen, grotere organisaties of overheidsorganisaties (wat overigens ook gewoon publieke ruimte is) om menstruatiearmoede tegen te gaan. Of andere initiatieven zoals via de drogist of voedselbank menstruatieproducten kunnen doneren voor mensen die het nodig hebben. Maar met name dat stukje wat ik thuis doe of meeneem trek je nu wel een beetje uit zân context
Edit - en als ik iets mee heb en het kan missen, krijgt iemand die erom vraagt het natuurlijk. Dat gaat om tampons, water, eten, zakdoekjes, pennen, papier, opladers, whatever. Ik neem alleen niet speciaal iets mee dat ik zelf niet nodig heb voor het geval iemand erom vraagt.
Maar je zegt net toch dit?
Maar wat is dan de impopulaire mening? Alsof iemand dat ook maar verwacht. Als er maar iets aanwezig is toch
@Xiomara ik zeg net dit:
Ik ga hier specifiek in op werkgever omdat dat genoemd werd en niet een bredere context omdat dat niet genoemd werd. En het verschil tussen iets en 100 verschillende dingen.
@Victoria Misschien is dat onderscheid inderdaad arbitrair. Dan zijn we het niet eens over de mening die we daar over hebben (wel/geen menstruatieproducten op de wc leggen Ăłmdat je ook wc papier ophangt).