Impopulaire meningen #4

Dat gaat wel ver als je het zelf niet gebruikt. Zeker omdat het allemaal ook nog eens een houdbaarheidsdatum heeft. Maar een pak maandverband van een goedkoop merk vind ik niet zo gek om in huis te hebben als je het zelf niet echt gebruikt.

@Hippe_kikker dat zou idd ook heel goed kunnen ja! Je hebt toch vaak zelf ook wel meerdere soorten in huis die je gebruikt. Al is het alleen maar verschil tussen nacht en dag.

3 likes

Dat diegene die vraagt om menstruatie producten krijgt wat ik toevallig gebruik lijkt me toch ook gewoon heel normaal? Ik heb nooit maandverband mee, omdat ik dat alleen 's nachts gebruik en ga dat ook niet speciaal voor iemand meenemen. De keren dat ik om een tampon heb gevraagd is sowieso op een hand te tellen.

4 likes

Dankjewel, Lieke

39 likes

Ik moet trouwens bekennen dat ik de helft van de tijd ook vergeet om genoeg producten voor mezelf te halen. Hoevaak ik wel niet al mijn tassen op de kop heb gegooid voor een tampon om snel naar de supermarkt te gaan :joy: Ik heb dus nooit echt een grote voorraad.

11 likes

Mijn autocorrect zegt graag gedaan

2 likes

:scream: hebben die dingen een houdbaarheidsdatum??

1 like

Ja daar kwam ik ook pas laatst achter. Ik had ergens nog een doosje met oude tampons liggen en die konden niet meer!

Net even gegoogled maar ze zijn ongeveer vijf jaar na produceten houdbaar.

Huh echt???

Ik ga nu meteen naar boven om te kijken

2 likes

Jeeeeeee schiet mij maar lek het staat er gewoon op!!

Hoe dan! Waarom?

3 likes

Het kan verpulveren

2 likes

Ik vind het voor mijzelf niet nodig/heb die verwachting niet van mijn werkgever. Ik heb nooit echt verder nagedacht over de willekeur van waarom wel wc papier en geen menstruatieproducten maar daar zou ik inderdaad eens bij stil kunnen staan.

@marquez wat gebeurt er met een tampon die over datum is :joy:

1 like

Haha ja bizar hé!! Net als condooms enzo. Het komt door dat het van katoen is gemaakt en dat kan zorgen voor schimmels op den duur.

@Feather

Maar wat gebeurt er met de tampons als een doosje over tijd gaat? Affi Parvizi-Wayne, oprichter van Freda dat organische tampons produceert, vertelde in een interview met Cosmopolitan dat je ze in elk geval beter niet meer in doet. “We raden aan ze niet langer te gebruiken, zelfs al zien ze er nog prima uit. Er kan zich namelijk schimmel bevinden op de inbrenghuls en dat kan leiden tot infecties en irritaties.”

Citaat van Wat gebeurt er met een tampon na de vervaldatum? - Het Nieuwsblad Mobile

Verder niet zoveel denk ik? Die van mij zagen er toen ook nog normaal uit maar waren al dik 1,5 naar over datum.

Het geld ook voor maandverband maar de fabrikant is niet verplicht om de datum te vermelden blijkbaar

1 like

:shushing_face:

2 likes

Haha ja mijn vader heeft een keer met een collega met tampon in zijn bloedneus op de eerste hulp gezeten :joy:

3 likes

Ik vind je onderscheid helemaal niet zo arbitrair. Als werknemer verdien ik een prima inkomen om zelf menstruatieproducten van mijn voorkeur te kunnen kopen. Zo ben ik bijvoorbeeld fan van zwarte inlegkruisjes tot afgrijzen van velen. Dan vind ik alleen een noodvoorraadje volstaan.
In een publieke ruimte of school komen ook veel (jonge) vrouwen voor wie menstruatieproducten financieel heel belastend zijn. Daar zou ik het wel graag gratis verstrekt zien worden; ook voor gebruik thuis. Ik zou ook best bereid zijn om zelf duurdere producten te kopen om dat soort programma’s te supporten. En misschien dat nog uitgebreidere voorzieningen er in de toekomst in zitten, maar dit lijkt me al een belangrijke eerste stap.

4 likes

Ik dacht ff dat je bedoelde dat condooms van katoen gemaakt zijn :joy:

2 likes

Eh ja dat snap ik. Lekker onduidelijk geformuleerd :joy:

1 like

Haha een kaarthoekmeter? Ik weet niet eens hoe ik dit moet gebruiken

1 like

Ik hou wel van rituals maar ik vind het wel mooi hoe jij jarenlang werken aan marketing om zeep (eh ja) helpt met je ‘overrated zeepfabriek’.

6 likes

Gerelateerde impopulaire mening: ik vind de menopaize wel wat hebben. Nooit meer ongesteld man.

6 likes