Ik hou wel van rituals maar ik vind het wel mooi hoe jij jarenlang werken aan marketing om zeep (eh ja) helpt met je ‘overrated zeepfabriek’.
Gerelateerde impopulaire mening: ik vind de menopaize wel wat hebben. Nooit meer ongesteld man.
Ja dat is waar. Ik stel het nu wat rooskleurig voor. Maar ik had zo’n on-ge-lo-fe-lijke hekel aan ongesteld zijn, dat ik er veel voor over had om het te stoppen.
Zonde trouwens achteraf want zo’n campagne dat zoveel pijn niet normaal is en je daar niet mee moet blijven rondlopen was wel aan mij besteed, ik had daar meer aan moeten proberen te doen. Maar het was een niet te beschrijven lijdensweg voor mij. Met die reclames van ‘kijk je kunt gewoon tennissen met je dinnetjes met onze producten’ als cherry on top
Over reclames: mss heb ik dat al eens gepost maar er is één keer een coole reclame voor geweest. Lang geleden. Lang gezocht maar helaas niet teruggevonden. Voor Kotex dacht ik.
Daar ging een vrouw in zo’n ubercoole zwarte catsuit met masker en alles inbreken, om een belangrijk geheim gedoetje te stelen, na zich aan zo’n touwconstructie naar het raam toe te hebben getrokken. In zo’n spannende scène à la Mission Impossible.
Dat is veel beter: ‘met onze producten kun je gewoon een James Bondje doen’.
Op mijn werk hangt er een automaat, maar als het gratis zou zijn, zou ik het alsnog alleen in nood gebruiken. Dus wat jij beschrijft bedoel ik met noodvoorraad. Mijn voorkeuren voor wc-papier zijn toch net iets minder sterk om het zelf mee te nemen. Tampons en degelijke zijn letterlijk een intiemer product. En godverhoede dat ik ooit van die geparfumeerde rommel zou gebruiken bijvoorbeeld.
Maar volgens mij hangen die automaten niet in leerlingtoiletten, terwijl daar het belang veel groter is. En ik vind de praktische ongelijkheid die dat in de hand werkt (leerlingen die niet naar school komen, omdat er geen geld is voor menstruatieproducten) wel net even urgenter dan het achterliggende principiële vraagstuk.
Ik ga de leerlingraad wel mobiliseren overigens.
Voorop gesteld, ik ook. Maar ik denk niet dat dat komt omdat ik dan het product van mijn voorkeur gebruik, maar omdat mij (en menstruerende mensen in general) is aangeleerd dat ik ervoor moet zorgen dat als ik menstrueer ik zelf producten regel en niemand er mee tot last ben.
Terwijl ik nooit heb geleerd dat ik m’n eigen wc papier moet regelen voor als ik moet poepen (weer wel voor als ik moet wildplassen)
Haha ik had wel een keer op werk dat de accu van de bedrijfsauto leeg was en de eigenaar een beetje chagrijnig was, want hij had die auto nodig. Zei ik “Oh maar ik heb een acculader bij me!”. Hij keek me 2 seconden aan alsof ik gek was, maar hij was wel mega blij haha. Uiteindelijk heb ik dat ding ook nog aan de auto gelegd, want hij had geen idee hoe dat dan zou werken.
Voor de zekerheid: dit heb ik niet gezegd en de forummer die ik bijviel ook niet hè. Noodvoorraad lijkt me duidelijk voor iedereen die er om welke reden nood aan heeft, ook als dat vanwege geldproblemen is.
En ook wel eens @Kusjessoldaat alleen raakt het ergens misschien ook wel aan je autonomie. Ik vind menstruatie in combinatie met werkgever wel kwetsbaar namelijk, omdat het ook verkeerd gebruikt kan worden. Al is dat misschien een beetje een doemscenario. Maar ik wil individueel echt niet dat mijn werkgever weet of en wanneer ik menstrueer.
Ik vond dit eigenlijk het interessante deel van de eerste post hierover, want denk dat we het het over het gratis verstrekken van menstruatieproducten aan mensen die daar zelf niet altijd de middelen voor hebben, of even niks bij zich hebben, redelijk eens zijn.
Maar ik zag dit ook voorbijkomen op insta en vind het ook heel betuttelend of zo. Alsof mijn bezoek (vriendinnen of vrouwelijke familieleden) niet gewoon durft te vragen of ik een tampon voor ze heb. Alsof ik niet gewoon kan zeggen ‘er is geen prullenbakje in de wc maar wel in de badkamer’, maar een lege prullenbak (gebruik zelf een cup) in de wc moet zetten voor die twee keer in het jaar dat iemand daar haar maandverbandje in wil deponeren. Vind het een beetje een vorm van greenwashing maar dan op menstruatieniveau.
(Overigens is het ontbreken van prullenbakken in openbare wc’s superirritant ja! Of in huizen waar je je niet zo op je gemak voelt.)
Ik vind de 5 love languages onzin, of in ieder geval hoe het gebruikt wordt. Persoonlijk vind ik dat in een relatie alle 5 gebruikt zouden moeten worden omdat ze alle 5 belangrijk zijn. Die quiz van “welke love language heb jij?” vind ik van hetzelfde niveau als een Buzzfeed “welke Pokémon ben jij?” quiz.
Die vent die het boek geschreven heeft is helemaal geen researcher maar werkt ergens in een kerk en is seksistisch en anti lgbtq.
Als een man zegt dat zijn love language aanraking is dan weet ik wel hoe laat het is
Psychologie van de koude grond, dat goed verkoopt. Wie had dat verwacht.
Het is net zo wetenschappelijk als astrologie
Ja eens dat hoe het gebruikte word bij slecht gedrag niet klopt. Maar het is toch best een leuke manier om na te gaan wat je van jezelf al doet en wat je fijn vind om te doen? Iedereen heeft wel voorkeuren en het beste is alles, maar het kan wel makkelijker praten zijn denk ik om aan te geven wat je mist of iets
Ik moest het eens op een stage altijd in de keuken gooien in de prullenbak. Wat een verschrikking. En elke vrouwelijke collega vond het kut, maar niemand zei er wat van. Het ergste was nog wel dat we ook klanten op bezoek kregen. Ik heb het toen met enigszins schaamrood gezegd tegen de eigenaar. Die beste man had er nooit bij stil gestaan. Dag er na waren overal prullwnbakken. Dus nee je bent absoluut niet de enige daarin.
En eerlijk gezegd vind ik het ook echt vies als je het in de keuken moet weggooien ofzo. Het stinkt altijd zo. Dat wil je toch niet daar hebben.
Ja ik ook haha liever zo’n buzzfeed quiz dan een myers-briggs. Ik had een keer de bus naar mijn werk gemist omdat ik een “welke cereal ben jij” quiz wilde afmaken.
Misschien ben ik een zeikerd, maar ik vind een vuilnisbakje zonder zak ook niet echt menstruatie-product vriendelijk. Die zien er altijd uit alsof ze alleen voor lege wc-rollen worden gebruikt en minimaal worden geleegd. Soms noem ik het dan of gooi ik het alsnog in een kliko oid weg. Ik gebruik daar zelf altijd de lege verpakking van wc-papier voor, dus het hoeft ook nou niet per se extra plastic of kosten op te leveren.
Ik had dus laatst bedacht waarom we niet menstrueren zoals we plassen of poepen. Hoezo hebben we zelf geen controle wanneer we dat bloed eruit mikken?
Gewoon even hopla baarmoedermond open en het eruit laten droppen? Echt een gemiste kans.
Dit doet me denken aan die keer dat een collega drijfnat binnen kwam op werk en half lachend vroeg of er niemand een onesie bij had. Drie keer raden wie erde rest van de dag in mijn pinguinonesie heeft rondgelopen … .
Ik weet dat wat ik nu ga zeggen is als vloeken in de kerk op dit forum, maar als mijn werk geen prullenbak op de wc neerzet zou ik echt 100% tampons gewoon door de wc spoelen. Hun probleem hoor.
(en ja, ik weet dat als de wc overstroomt je je nog meer schaamt, maar ik ben slecht opgevoed en wist niet dat je tampons niet door de wc moet spoelen en heb dat jarenlang gedaan zonder incident. Dus ik zou het risico wel durven nemen )
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat er een apensoort bestaat dat alleen vruchtbaar wordt bij het eten van bepaald eten. Doe mij liever dat maar.
Ik heb dit ook best lang gedaan bij m’n ouders (er stond ook nooit een prullenbakje, wat ook erg bijzonder is overigens), totdat mijn vader de verstopte wc moest ontstoppen en de oorzaak een bloederige tampon van mij was