Impopulaire meningen #4

Ja maar eigen pak koekjes meenemen want ik deel niet hoor!

2 likes

:smiley: geen probleem.

1 like

Wow ik dacht dat jij wel okƩ was

9 likes

Ik snap dus echt niet hoe mensen kunnen leven in een huis dat 19 of 20 graden is. Ik zit dan altijd met een koude neus. Ik heb nog geen neustrui gevonden dus ik kan me nog zo warm kleden, ik hou een koude neus. Ik vind het ook zo ongezellig ofzo, zo’n koud en kil huis.

Maar mensen zijn soms shook als ze hier komen en het is 21 graden (wat echt mijn minimum is maarja gas duur alles, zou het liever op 22 hebben).

Ik wil wel beter voor het milieu en de portemonnee zijn maar ik vind het zoooo oncomfortabel.

31 likes

Oh dat van je huid is echt vervelend.

Ik had het alleen toen ik een gaskachel had, dan trok ik ook liever wat warmers aan dan in die gore geur zitten.

Maar mijn huis is ook goed geĆÆsoleerd en zal niet snel onder de 18,5 komen. Dat scheelt ook wel denk ik, als je keihard moet stoken om tot 19 te komen gaat het inderdaad zo muffig ruiken.

1 like

Zo herkenbaar, toen ik op mezelf ging was ik zo blij dat ik eindelijk de verwarming op ā€œmijnā€ temperatuur kon zetten ipv in de kou de hele dag in de kou te zitten.

3 likes

Misschien is dit iets?

image

Etsy: Cold Nose Beanie | Etsy.

23 likes

Ik vind mondkapjes echt ideaal tegen een koude neus, echt blij dat het hier normaal is om ermee over straat te lopen, lekker anoniem ook!

Vind een koud huis daarentegen wel fijn, lekker veel fleece aan. Moet wel altijd lachen als mijn zusjes vriendin, die uit een kouder land komt dan wij, in de winter altijd gechoqueerd is omdat de huizen waar zij woont altijd heel erg verwarmd worden terwijl onze huizen over het algemeen best koel worden gehouden.

6 likes

Andere uiterste: bij mijn opa en oma staat de kachel standaard op 24 graden. Als we langskomen zet ze het altijd lager omdat iedereen erover zeurt, maar als je onaangekondigd langskomt loop je recht een sauna binnen. En vervolgens zit ze ook nog onder een dekentje.

Ben soms best benieuwd naar hun energierekening 🄲

5 likes

Ik heb juist het tegenovergestelde, bij mij thuis is het nu 16 graden, maar op mijn werk is het meestal ongeveer 22 graden, daar heb ik echt het gevoel dat ik in een vlindertuin zit.

5 likes

Ik ben echt een koukleum, verwarming moet wel rond 20 staan en dan zit ik nog steeds met een dekentje en thee om me extra warm te krijgen.

Dit doet mij trouwens wel denken aan mijn stage ooit. Twee directe collega’s die elkaar sowieso al niet mochten werkte in dezelfde ruimte en eentje zette de verwarming steeds hoog en de andere steeds laag plus alle deuren en ramen open en dat ging de hele dag door met veel gezeur :joy:

2 likes

Haha heb ik op jouw werk stage gelopen? Ik had precies dit ooit tijdens een stage. We zaten ook allebei naast het raam en de kachel, dus ik kon hem steeds hoger draaien en dan gooide hij dat raam weer open :expressionless:

1 like

16 graden :cold_face:

Al is dat van je schoonouders wel asociaal hoor.

1 like

Mijn man heeft ook nooit last van kou (eerder van warmte) en onze thermostaat staat dus standaard op 19 graden. Ik vind dat prima, vind het ook zonde om veel geld te verstoken, maar heb wel 2 voorwaarden:

• Hij mag nooit zeiken dat ik onaantrekkelijk ben omdat ik standaard mijn badjas en sloffen aan heb in huis.
  • Als er bezoek komt gaat de verwarming naar 21 graden. Ik haat het zelf ook om bij iemand thuis kou te lijden en heimwee naar mijn badjas en sloffen te hebben.

We hebben gelukkig ook een houtkachel en nog voor 5 winters aan hout, dus vaak op winterdagen dat we de hele dag thuis chillen gaat die aan. Zo gezellig en het is zo 25 graden in huis dan.

8 likes

DROP en chocola snap ik al helemaaal niet

7 likes

Mijn slaapkamer is momenteel 18 graden en ik wil zo ook niet leven maar het huis is slecht geĆÆsoleerd en er is geen verwarming dus kan er niks aan doen :joy:

1 like

Ik vind het chill om na het sporten bij de sportschool te douchen. Bij mijn sportschool doet amper iemand dat, behalve de oudere dames.

4 likes

Sinaasappel en chocolade is echt des duivels maar drop :heart::heart::heart: Zweedse Marabou heeft ook een reep met saltlakrits, echt goddelijk vind ik die :ok_hand:

5 likes

Omg ik deed precies hetzelfde. Stom eigenlijk he…

1 like

Bij ons gaat op de slaapkamer gaat sowieso geen verwarming aan, en er staat altijd een raam open. Anders word ik standaard wakker met koppijn en een droge keel. Ik heb wel een elektrisch dekentje dat ik even aan zet voor ik in bed stap.

7 likes