Vind ik ook, maar wat drink je dan de hele dag? Ik vind water nog saaier haha.
Zou hier inderdaad serieus over na denken.
Zelf als kind was ik echt heel erg bang voor sint en piet. Als er op pakjesavond aangeklopt werd met cadeautjes, zat ik bang achter de bank ipv dat ik naar de deur rende. Had het als kind denk ik heel fijn gevonden als mijn ouders het verteld hadden.
Ook op school was ik altijd doodsbang als sint/piet ineens langskwamen.
Waarvoor ik bang was, geen idee trouwens. Er werd mij nooit verteld dat ik mee moet naar Spanje oid.
Ik las laatst over de overdag Piet. Die Piet begrijpt dat je de deur op slot doet als je slaapt en daarom komt hij als je naar kdv/school gaat. Schoen zetten voor school tijd - cadeautje na school .
Die moeder had met de kindjes een briefje geschreven dat ze het spannend vonden en in het briefje terug stond dat voortaan de overdag Piet zou komen.
Gewoon vertellen dat hij niet bestaat. Doe ik ook sinds m’n kind 4 is (nu 5). Is die er ook niet bang voor.
Maar dat is niet meer toch? Alle liedjes zijn aangepast, alle kindjes krijgen cadeautjes. Het woord roe is weg, net als “wie zoet is krijgt lekkers” etc.
Wie zoet is krijgt die groentesnoepjes van Nicolette van Dam?
Wij zetten haar schoentje bij het kattenluik, dan kan sint de snoepjes door het kattenluik doen
Maar ik denk er ook over om haar te vertellen dat het allemaal nep is. Ze is alleen pas 4 dus ik ben bang dat ze het andere kindjes gaat vertellen.
Ik vind het ook zo lastig, dat hele sinterklaas. Ze kijkt nu alleen sinterklaas journaal. Maar weet al precies wanneer. KLAAS?
meer doen we niet. Maar m’n dochter is ook erg gevoelig.
Wie stout is een all inclusive vakantie op de Canarische eilanden
This is the cry of the mothers, the mooooothersss
Ik was vroeger ook doodsbang voor Sinterklaas. Altijd huilen en durfde ook nooit op schoot. Als klap op de vuurpijl vond m’n moeder het leuk om mij een keer de roe te geven als kind.
Ik vindt koffie vies. Ik drink het niet (ja en ik leef nog steeds). Uit fatsoen heb ik een koffiezetapparaat thuis want anders sterven mn ouders als ze langs komen. Maar ew, wat een goooooore bedoeling, de geur, het drapje, de koffiegeur uit iemand zn mond . Doe mij maar een kopje thee.
Als zij die vrouw was met het kind op haar arm valt er vast nog meer te halen bij Nicolette
Mijn kinderen heb ik ook nooit vertelt dat Sint echt is. Stuk minder spanning! Ik werk in de kinderopvang en merk zo vaak spanning bij de kinderen, koopt Sint wel het goede, weet hij wel dat ik verhuist ben, enz. Daar hebben mijn kinderen nu geen last van, want papa en mama kopen een kado voor ze, maar doen net alsof Sint dat heeft gedaan.
Huh, maar als je ze zelf koopt maar doet alsof het in opdracht was van de Sint dan bestaat hij toch nog steeds?
Nee, ik leg uit dat het een spelletje is. Dus we doen net of Sint dat heeft gekocht maar papa en mama doen het gewoon.
Hier doe ik dat net zo en zo hebben mijn ouders het ook bij mij gedaan.
zo lief
Ik wilde eigelijk ook geen sinterklaas vieren maar helaas zijn mijn kinderen door school en opvang verkocht. Zolang we het niet inzetten als pedagogisch middel (Als je je bord niet leeg eet dan bellen we sinterklaas en dan krijg je een cadeautje minder!!) en zwarte Piet buiten de deur houden denk ik dat het ook wel prima is. Gelukkig zegt mijn jongste gewoon ‘piet’. De eerste die hem durft te vertellen over zwarte Piet (mijn grote angst in het middeleeuwse zuid-limburg) krijgt een knal voor zijn kop. Intochten zijn we ook niet naartoe gegaan, alleen op tv gekeken. En ze zetten de schoen niet, helpt ook wel met de hysterie. Heb ze ook niet verteld dat sinterklaas binnenkomt enzo. Ze weten niet beter dan dat de dude wat cadeautjes aflevert straks
Hier zetten we ook geen schoen en zijn ook niet naar een intocht geweest. Voor nu inderdaad op de opvang en het sinterklaas journaal. Zwarte piet hier ook echt uit den boze. Mijn opvang zijn het gelukkig gewoon pietjes.