Heeft t kattenluik toch nog nut! Dat zit er nog in van de vorige bewoners, wij hebben helemaal kat haha.
Ach Nederlands klinkt weer als dronken simlish. Ik denk dat iedere taal wat lelijks heeft
Ja vind ik ook. Vind het vrij “hard” klinken.
En Canadezen vonden mijn Engels met Nederlanda accent mooi.
Ik vind Frans juist niet mooi.
Vind Adele zo vreselijk, er is nu een concert op npo 3 maar mijn oren bloeden nu al
Mijn mcdonalds friet dip ik in de mcflurry. Het is serieus zo lekker, mijn vriend moet echt elke keer er van kokhalzen. Maar het is echt lekker, de combo van zout met zoet!
Ooooooooh ja ughl bahhhh, een vriendin van me doet dit ook maar dan met een milkshake. Ze dipt ook McNuggets erin. Zo goor
Ik vind die emails van coolblue en meer van dat soort winkels wel leuk. En over het algemeen kan ik dat ‘populaire’ gedrag ook wel waarderen.
Verklaar je nader
Ja ik ook! Vind het wel gezellig. Er zijn al genoeg droge mails van duo en de belastingdienst. Maar ik vind muzikale/fleurige groet ook leuk
‘Met groene groet. Wil je het milieu sparen? Print dan deze mail niet uit’
Eigenijk dat wat @Luzarl zegt. En tijdens een telefoongesprek of in de winkel, valt me op dat je de mensen er uit kan halen die popair doen maar het niet echt kunnen. Die stappen na de verplichte (?) zin over op zakelijk. Die gesprekken zijn dan vaak ook zo saai. Daarom waardeer ik het meestal wel want je hebt ook genoeg die echt leuke gesprekken voeren.ik vind dat 100x gezelliger dan een ouwe tang die alles volgens het zakelijke boekje doet.
Edit: maar ik vind social talk/koetjes en kalfjes gepraat ook leuk. Dus misschien ligt het daar ook wel aan. Dat is volgens mij ook nogal impopulair
Kipnuggets in mcflurry
haha ja eens. Ik vind het altijd een beetje zuur als mensen dat dan stom vinden, dan denk ik: ja lekker saai als iedereen de hele tijd alleen maar zo communiceert ‘geachte heer, mevrouw’. Het moet wel bij het merk passen, maar dat vind ik bij coolblue juist heel sterk
Er zit ook iets tussen deze 2 uitersten. Geachte mevrouw of u hoeft voor mij zeker niet maar dat populaire ook niet. Gewoon normaal. (doen!)
Maar wat is dan normaal? Ik heb namelijk populair al express tussen aanhalingstekens gezet.
Ja eens. Vind dat je prima informeel, open, grappig en menselijk kunt communiceren zonder zo popiejopie te doen. Wat me irriteert aan merken als coolblue is dat het zo extreem try hard is. Zo’n leerling die voorin de klas zit en te pas en te onpas iets te hard jolige opmerkingen probeert te maken en dan triomfantelijk om zich heen gaat zitten kijken van ‘leuk ben ik he’, ook als het niet de tijd en de plaats is voor die grap. En dan is het dus zelden leuk.
@Lemongrab omschrijft precies goed wat ik bedoel. Bol doet het ook, vind dat zooo irritant. Ook op Facebook. Om over Netflix nog maar te zwijgen, ugh
Ahja ik vind dat try hard bij coolblue dus juist grappig. Omdat het ook weer op het randje van overdreven zit alsof ze zichzelf ook niet te serieus nemen. En tuurlijk zit er verschil in deze twee uitersten, maar ik heb echt nog nooit een gesprek meegemaakt met een extreem try hard persoon op het irritante af… En als er dan van die popiejopie grappen grmaakt worden vind ik het wel geinig. Beetje het idee van ‘nee hoor hoef geen bonnetje mee, hang maar thuis op aan de muur’ altijd maar dezelfde grappen moeten maken voor je werk.
Maar hier op het forum lijkt het soms alsof dat informele wat jij beschrijft ook niet echt gewaardeerd wordt. Maar de grens tussen popiejopie en informeel grappig is vast ook erg persoonlijke.
Ik kan ze dat try hard gedoe vaak vergeven omdat ze bij fouten tot op heden mij wel goed tegemoet zijn gekomen, beter dan bijvoorbeeld de Mediamarkt of BCC.