Ik vind de koffie(bonen) van Wakuli niet lekker, echt waterig ofzo?
Eens, had er meer van verwacht!
Hierop voortbordurend: Ik vind al die fancy moderne koffiezettechnieken met cupjes of pistolen helemaal niet zo lekker. Geef mij gewoon Douwe Egberts uit een filterapparaat uit 1995 ofzo. Smaak- zet- en geluidsbeleving = 10/10. 

Ik kan ook zeker andere koffiesoorten waarderen en misschien is het ook deels nostalgie, maar deze blijft altijd in mijn keukenkast staan 
Haha dat gepruttel met die geur in huis, heerlijk.
Ik vind al die machines ook vaak bittere koffie maken. Terwijl filterkoffie bijna nooit bitter is tenzij je echt een slecht apparaat hebt.
Ligt dat niet aan het soort bonen? Dat dacht ik maar als dat niet zo is, dan snap ik nu waarom de koffie bij een DE café bitter is. Ik neem aan namelijk dat ze hetzelfde gebruiken als dat ze verkopen. De cappuccino smaakt altijd ietwat bitter. En met een filter apparaat thuis heb ik geen last van die gekke smaak.
Nee kan wel echt aan het apparaat liggen, als het water te heet is bijvoorbeeld. Het kan ook aan de bonen liggen, maar ik heb gewoon echt nooit lekkere koffie gehad uit zo’n espressomachine bij iemand thuis. Je hebt wel goede maar die zijn wel heel duur (en ik ken geen mensen die het geld ervoor over hebben).
En laten we maar niet beginnen over Nespresso.
Ik probeerde verwachtingsvol de cups en die vond ik ook echt een taakje om op te maken, vond er weinig bijzondere smaak aan zitten.
Ik heb Wakuli nog niet geprobeerd, maar als je zwaar der gebrande koffie bent gewend (zoals DE en de meeste gangbare commerciele koffie) dan kan de smaak van een type merk als Wakuli inderdaad wat flets smaken. Die bonen zijn vaak lichter gebrand, dus minder bitter/rokeriger/zwaarder van smaak als een DE. Misschien dat het je het meer gaat smaken als je het gewend bent (ik heb inmiddels een voorkeur voor lichtgebrande koffie), maar kan me dus voorstellen dat zwaar gebrand meer je voorkeur heeft!
Ik houd zelf niet van bittere/donkerder gebrande bonen, maar Wakuli was gewoon ronduit saai. Vind Caffenation veel lekkerdere capsules aanbieden, waar echt wat aan te proeven valt.
Bittere espresso is meestal als de machine er te lang over doet, dat kan je inderdaad aanpassen. Het moet binnen 25-30 seconden gezet worden (korter is ook niet goed)!
Love mijn koffie van mijn espressomachine maar ik heb wel echt een hele dure en ben barista geweest. Ik heb ook 100 filmpjes over mijn machine gekeken zodat ik wist hoe ik hem optimaal kon instellen enzo en je moet hem goed onderhouden!
Ah ja ik gebruik zelf geen cups, maar caffenation is inderdaad vaak wel goede koffie!
Ik drink filter en wil Wakuli ergens wel proberen, maar ik vind de reclame voor wakuli onder influencers zo irritant dat ik een beetje een aversie heb gekregen haha
Ja en ik vind dat abonnement als uitgangspunt ook irritant, laat me lekker bestellen wanneer ik dat wil?
Mijn vriend heeft zijn Wakuli abonnement opgezegd. Bij elke nieuwe bonensoortmoet je toch even uitzoeken wat de beste instellingen van je apparaat zijn. Tegen de tijd dat hij dat goed had waren de bonen alweer op (kleine zakjes).
Toen hij een keer belde met de klantenservice werd hij niet heel fijn geholpen.
Haha was dit na mijn post?
Ik heb niks tegen hem hoor, alleen ik werk in die business dus voor mij is het overkill
Ohh ja zie het nu in het carona topic, die lees ik niet meer.
Zie nu ook dit haha dus het forum is niet de enige:
Ik vind over mijn lijk echt een vreselijk programma
Waarom?
Ik weet het niet zo goed.
Rationeel gezien heb ik respect voor alle deelnemers en zeker ook Tim Hofman, lijkt me niet makkelijk om zo’n programma te maken.
Maar kan me gewoon niet inleven in iedereen die het leuk of mooi of interessant vindt om te zien hoe andere mensen aan het doodgaan zijn en wat daaraan vooraf gaat.
Iedereen die het gebruikt om te relativeren vooral, zo van, ‘nou zij zijn terminaal, en ik maak me druk om zulke kleine dingen’. Dan denk ik: ja dus?
Ik denk omdat ik ook niet helemaal in orde ben en ‘het leven’ in het algemeen sowieso overrated vind. We gaan allemaal dood - alles is in principe op die manier kapot te relativeren - en dat doe ik ook wel een beetje.