Ik ben dus gewoon topsporter
Ja in het buitenland waren m’n opties altijd kleiner, kleiner, veel kleiner, veeeeeeel kleiner, wow een man van mij lengte omg!!!
Maar snap dat als je zelf onder de 1.70 bent 1.95 ook weer teveel van het goeie is, maar met 1.80 is het toch wel fijn als je niet 2x zo groot en breed bent als een man, vind ik dan.
Dit is echt mn minst woke mening en het ligt 100% aan mij maar ik voel me gewoon lelijk naast een kleine man.
Haha ja precies, ik krijg ook altijd nekpijn van het staand zoenen met mannen boven 1.90
Ik ben dus wel langs(182) en heb ze het liefst ook even lang, want dat is praktisch echt het handigst
Langer dan 185 vind ik echt te lang en kleiner vind ik ook geen probleem
Ik zoek mijn partner eigenlijk nooit uit op lengte? Als ik moet beschrijven wat ik aantrekkelijk vind is dat wel langer dan ik (niet heel moeilijk, ben 1.64), maar zou het ook geen probleem vinden als ie net zo kort is als ik. Mn vader (1.69) is ook kleiner dan m’n moeder (1.76), weet niet beter.
Krijg nu wel altijd commentaar op dat m’n man zoveel langer is dan ik.
Same, kan dat echt niet niet zo voelen.
Mijn vriend is 2,05 maar ik zou niemand zo’n lange vriend aanraden, is heel duur. We hebben in ons nieuwe huis de kozijnen moeten verhogen want hij paste nergens doorheen. Over beddengoed wil ik het niet eens hebben.
Ik vind heel vaak dat mensen veel te veel vragen voor high street/fast fashion merken op bv. vinted (denk aan de reguliere collectie van H&M, Zara, Weekday, Pull and bear etc.). Ik denk omdat het allemaal vrij nieuw gekocht is?
Ik ben er echt voor dat er minder kleding wordt weggegooid maar soms lijkt het wel alsof veel mensen gewoon dingen gaan kopen, het één keer dragen en dan weer doorverkopen op Vinted, en dat Vinted dat soort gedrag ook in de hand werkt.
Edit; met veel bedoel ik bv. 30 euro voor een (tweedehands) synthetische trui van Zara. Begrijp me niet verkeerd; ik zou willen dat fast fashion merken betere kwaliteit leverden en juist meer geld vroegen (en dan mn om de arbeidsomstandigheden van arbeiders te verbeteren), maar ik vind de trend van fast fashion aan bijna nieuwprijzen doorverkopen gewoon heel opvallend en stom haha
Ik ben vooral verbaasd als ik kijk naar de prijs en de kwaliteit die wordt verkocht. Prima als iets nieuw is maar soms zie ik bijvoorbeeld schoenen die gewoon de prullenbak in kunnen bij wijze van spreken en die worden dan voor €30,00 bv verkocht.
En driekwart de mensen op Vinted, tag die ook.
Ja helemaal eens, ook @Falula
Ik heb sowieso een intern conflict met Vinted ook. Ik streef ernaar om voor zover mogelijk (naast gewoon dragen wat ik nog van vroeger bezit) duurzame merken & stoffen te kopen, of als het kan tweedehands, in ieder geval géén fast fashion te kopen, geen polyester te dragen. Maar als ik dan wel van Vinted dingen van Zara of h&m of stradivarius ofzo zou kopen, voelt dat hypocriet, zo van ik wil geen Zara kopen in de winkel want wil niet aan fast fashion bijdragen, maar als iemand ánders goedkope Zara koopt in de winkel en aan mij doorverkoopt vind ik het ineens wel oke?
Oké dit is echt iets dat me wel bezighoudt en ik niet helemaal helder heb wat ik ervan vind.
Mijn ‘oplossing’ is maar om ook op Vinted vooral op duurzame merken te selecteren en streng te zijn op materiaal.
Ja sorry haha maar daarbij heb ik inderdaad ook mijn(/dezelfde) bedenkingen.
Je voorkomt ook dat veel in de prullenbak belandt als je tweedehands koopt. Ongeacht of het Zara, Zeeman of wat dan ook. Is het ideaal? Misschien niet, maar elk gered/gerecycled kledingstuk is mooi meegenomen.
Het is heel makkelijk om constant te zeggen dat fast fashion slecht is (wat het ook is) en mensen duurzaam zouden moeten kopen, maar niet iedereen heeft het geld/de juiste maat/de mogelijkheid om dat te doen.
En polyester is in sommige gevallen wel fijner qua kleding en zorgt ervoor dat het langer goed blijft. Bijvoorbeeld met handwerken. Gehaakte kleding van natuurlijk materiaal is moeilijker te onderhouden en kan sneller zijn vorm verliezen. Niet iedereen heeft de tijd/zin om iets met de hand te wassen of op de juiste manier te drogen dus dan is polyester ideaal
Te lui om terug te brengen en dan verkopen en alles los moeten verzenden
Ik vind persoonlijk dat Nederlanders voor sowieso heel veel geld verwachten voor tweedehands spullen. Eigenlijk willen ze vaak net iets minder dan de nieuwprijs hebben of verwachten ze iets uit de sale voor de meer dan de saleprijs te kunnen doorverkopen.
Ik koop veel tweedehands kleren voor mijn kleuter, maar ik ga echt geen 10 euro betalen voor een verwassen tweedehands zara jurkje in maat 104 waarvan de nieuwprijs 14 euro was. Daarnaast schatten ze de staat van de spullen steevast te hoog in ‘zo goed als nieuw’ met duidelijke slijtplekken enzo.
Ja dit! Mijn vriend is even lang (of ja klein) als ik en ik vind het echt ideaal.
Zo goed als nieuw met een paar kleine vlekjes aan de voorkant!
Zo goed als nieuw maar moet wel een nieuwe knoop aan
Of: nooit gedragen
En dan een foto met dat ding aan in de stad
Ik moet altijd wel lachen als iemand een aanfoto post en dan zegt, nog nooit aan gehad.
Dan denk ik, je hebt het toch aan gehad voor de foto hheheh
Ja of een duidelijke vakantiefoto ofzo. En dan veel te veel geld vragen
Ja precies
Ik ga morgen naar de reshare store om wat in te leveren, daar zijn de prijzen nog wel leuk