Impopulaire meningen #4

Ik heb laatst een les rocycle gevolgd en ik vond er geen zak aan. Terwijl ik fietsen en sporten heel leuk vind maar het was echt heel dicht op elkaar in een kleine ruimte, te harde muziek en ik had ook het idee dat de les maar snel snel moest.

Daarnaast vraag ik mij oprecht af of het goed is voor je knieën om bijna continu te staan met zo’n lage weerstand op je fiets.

14 likes

Ik verdraag zijn stemgeluid bovendien niet goed. Er zit een wat atonaal trillertje in, waardoor hij mij een beetje doet denken aan The Annoying Orange.

9 likes

Nee.

4 likes

En licht nasaal

1 like

Ik vind hem altijd zo heel erg John Oliver nadoen. Dat vind ik jammer want… daar is er al een van.
Hij zou wel wat kunnen, maar in dit format hoor je het werk van de redactie er zo doorheen ook.

6 likes

Ik vind airbnb echt slecht. Er worden vaak hele hoge kosten gerekend voor schoonmaken en andere dingen zoals service kosten. Maar als je daar bent is er vaak een hele lijst met allemaal dingen die je moet doen en schoonmaken. Ik moest pas bijna €300 aan extra kosten betalen maar ik moest alles afwassen, vuilnis wegbrengen, tafel afnemen etc. We konden pas laat inchecken en moesten vroeg uitchecken.

Toen ik daarna weer eens in een hotel was vond ik het echt zo chill. Je hoeft geen 10 klusjes te doen, je krijgt schone handdoeken, je kan er ontbijten en rustig uitchecken echt zoveel prettiger.

64 likes

ja en daarnaast ken ik zoveel mensen die semi-opgelicht zijn en airBnB customer service staat NOOIT aan de gast zijn kant

2 likes

Nee.
Ik vind de sport heel fijn, maar

• je mag nooit zonder weerstand fietsen voor je knieën. zeker niet staand.
  • wil altijd bij meisjes die om me heen zitten te bouncen aan de knop draaien. als je gaat bouncen/trillende fiets is je weerstand te laag.
  • leukste zijn meisjes die nog heel soepel fietsen tijdens een klim.
  • wil sowieso graag altijd iedereens houding corrigeren want die is vaak om te janken. zowel voor je lichaam als voor het resultaat dat je wil behalen.
  • ik had laatst een medewerker die mijn fiets echt op standje mamafiets zette. zat helemaal rechtop, thats not how it should be. ik zei er ook iets van en toen was het ‘maar dat doe ik altijd’
  • de lessen zijn zo dicht op elkaar dat er geen kluisjes vrij zijn als er een les voor je zat dus je kan pas je fiets op als de vorige echt helemaal weg zijn, iedereen staat lip aan lip in de gang, was laatst zo druk dat er nog een rij buiten stond terwijl de les begon.
  • wie heeft bedacht dat er 1 wasbak is voor 66 mensen?

ik mag mijn gedachten en tips nu godzijdank botvieren op een vriendin, maar die instructeurs mogen hier echt wel beter op letten.

en ik ben op zoek naar een andere sportschool die ook lessen om 7AM aanbiedt.

13 likes

Als ik €300 moet dokken aan schoonmaakkosten ga ik echt niet die waslijst aan eisen afwerken. Echt asociaal dat ze dat nog van je verlangen.

1 like

Schoonmaakkosten komt vanuit de host toch?

En ik vraag me af of ze geld kunnen inhouden als jij het helemaal niet doet. Volgens mij moeten ze daar echt goed bewijs van leveren voor ze geld van je creditcard kunnen halen.

3 likes

Nou inderdaad, ik ‘schrok’ ook altijd hoe de instructeurs de fietsen voor nieuwe deelnemers afstellen met het stuur zo enorm hoog. Heel anders dan ik altijd van mijn spinning-lessen gewend was.

En ja, daar heb ik ook altijd geleerd dat als je gaat bouncen, je weerstand te laag staat. Maar dat heb ik ze bij Rocycle nooit horen zeggen.

Maar toch vond ik het best leuk om te doen. Hoewel ik de gemiddelde leeftijd gelijk enorm optrok :joy:. Het personeel sprak me ook altijd aan met ‘u’. En toen ik zwanger was, was ik al helemaal een vreemde eend in de bijt (ik heb het tot zo’n 8 maanden volgehouden). Ik melde het altijd netjes (voor het geval er iets zou gebeuren) maar ze hadden geen idee wat ze er mee aan moesten :smiley:

1 like

Ja ik heb zelf ook aan spinning gedaan en dat was zo anders dan rocycle. Er werd daar continu aandacht besteed aan je houding en de techniek. Ik vind het best wel kwalijk dat het zo’n hype is maar het dus helemaal niet zo goed is voor je door de manier waarop dit wordt vorm gegeven.

2 likes

en dan heb je nog niet eens de ‘cruches’ benoemd, de bedenker van de crunch draait zich om in zijn graf

3 likes

haha ja die doe ik tegenwoordig ook maar op m’n eigen manier, anders voel je er niks van.
@Keroppi wel echt goed van je tot 8 maanden! halllo

2 likes

Ik ben opgelicht door iemand via Airbnb :roll_eyes:
Nooit wat van de klantenservice gehoord.

2 likes

Heb ik nooit meegemaakt! Hebben nooit iets zelf hoeven doen en de schoonmaakkosten waren echt heel schappeljjk. Denk dat je er beetje geluk mee moet hebben en goed naar reviews kijken?

2 likes

Toegegeven, zeker vanaf 13 is het echt een cosmo lijstje maar er zitten er een aantal bij + de animaties zijn fijn.

6 likes

Ik denk niet dat het met geluk te maken heeft, ik gebruik airbnb regelmatig en ik heb altijd deze ervaring, ook bij superhosts etc. Uitchecken is standaard 10 uur terwijl het bij elk hotel 11 uur is. Er ligt bij allemaal een map met allemaal instructies.

Ik had zelfs een host die eiste dat ik de app had gedownload zodat we berichtjes snel zouden lezen (niet gedaan trouwens).

Ik was dus voor het eerst in jaren weer eens in een hotel en ik snap echt niet waarom ik dacht dat airbnb beter was :clown_face:

5 likes

Wij moesten in Zweden zelfs de lakens afhalen en in de wasmachine stoppen :sweat_smile:, alle gescheiden afval in verschillende bakken bij hun huis stoppen, vaatwasser inruimen en aanzetten en stofzuigen, uitchecken was al om 9 dus je moest vroeg opstaan om t af te maken. Dit was bij een overnachting van 1 nachtje

8 likes

Klopt, ze maken er bij Rocycle echt een punt van om je stuur aanzienlijk hoger te zetten dan je zadel.

Ik herken ook echt veel van de punten die hierboven genoemd worden. Deelnemers die duidelijk VEEL te weinig weerstand erop hebben, deelnemers die te ver naar voren hangen met een kromme rug…in Rotterdam zijn er instructeurs die vooral hartstikke bezig zijn met motivational speeches, en er zijn instructeurs die gedurende de les veel proberen te vertellen over je houding, tempo, weerstand etc. Ik kies altijd voor de laatste groep, maar ook zij gaan helaas niet de zaal in om er hier en daar wat weerstand bij te draaien of om iemands houding te corrigeren.

3 likes