The fuck, medelijden? Wat zeg jij nu? Het is zielig dat jij zo hard bij je racistisch standpunt wil blijven.
Prima joh. Het verhaal in mijn tweede post was niet bedoeld om de donateurs verder te verdedigen maar meer een reactie op jouw “ik vraag me echt af of dit klopt”.
En ik had je reactie op Vuurvliegje niet eens gezien toen ik op jou reageerde. Ik heb al gezegd hoe ik over die termen denk en ga daar verder niet meer op in.
Welk standpunt bedoel je?
Ben je echt zo dom? Je citeerd het zelfs nog
Ik vind dit echt een bizarre take. Iets noemen zoals het is heeft toch niks met racisme te maken? Als dik en dun goede termen waren, dan werd dat wel gebruikt. Maar dik voor Chinees haar of dik voor Europees haar is nu eenmaal verschillend. Daarbij zijn er meer verschillen, het is een andere textuur of valt anders etc. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar over het algemeen zitten er nu eenmaal verschillen in, dat hoeft toch niet ontkend te worden?
Synthetisch is trouwens wel echt veel beter geworden ja. Maar het valt en beweegt niet zoals echt haar. Als je er een beetje verstand van hebt dan zie je dat verschil wel. Maar voor veel mensen is synthetisch wel goed genoeg voor wat ze zoeken, en dat is heel fijn.
Weet niet zo goed hoe dat ethisch zit. Heb me niet verdiept in de productie (het blijft plastic) maar er wordt iig niets al dan niet vrijwillig van mensen afgenomen. En het is veel goedkoper, en daardoor toegankelijker.
Als mensen haar willen doneren moeten ze dat lekker zelf weten toch. Het is inderdaad niet alsof je de wereld ermee redt, sommige mensen overdrijven wel wat voor opoffering het wel niet is. Maar het is beter dan niet iets voor een ander doen toch.
Kijk als jij vindt dat “niet westers” haar gelijk is aan dik zwart/donkerbruin stijl/golvend haar uit een handjevol landen in Azie en “westers haar” gelijk aan het haar van witte mensen, laat dat vooral zien dat je geen flauw idee hebt over waar de rest van de wereld leeft en hoe hun haar eruit ziet. Het trotse racist was trouwens gericht aan Belle, de rest is onwetend. Niet veel beter, maar het is iets.
“Zo dom” valt reuze mee denk ik. In dat citaat staat niks inhoudelijks.
Inhoudelijk ben ik het namelijk met @Shaaar eens maar ze hoeft @Neon toch niet aan te spreken alsof ze de juf is? Echt raar.
Maar goed, jij waardeert die stijl van communiceren dus: @Soy.peor je hebt mijn bericht verkeerd geïnterpreteerd. Ik geef je nog één waarschuwing!
Een jongetje die het doet is nóg erger dan een meisje want die gaan dan helemaal het jeugdjournaal opzoeken van ‘kijk mij eens tegen de gendernormen ingaan en lang haar hebben’ en ‘ik vind het niet erg dat ik nu gepest wordt want ik doe dit voor mensen met kanker’.
Dat worden later de vervelendste mannen. Brrrr
Edit: net opgezocht op YouTube en EXACT dit scenario gevonden. Doodeng.
Ik zei Europees, niet ‘westers’ of ‘niet-westers’. En ja, de mensen die al duizenden jaren in Europa wonen zijn toch overwegend wit. En het gaat ook om de context. Europees haar in de pruikenbusiness betekent vaak Russisch / Oekraïens / oost-Europees, haar van ‘witte’ mensen. De rest van het echte haar komt vaak uit China, India en nog een paar Aziatische landen. Niet vanuit de hele wereld. Misschien ben jij degene die onwetend is over pruiken van echt haar?
Overigens vind ik wit en zwart allebei stomme termen, want niemand is 100% wit of zwart. Maar goed dat is weer een andere discussie.
Aan zulke types moet ik denken. Hele story wijden aan dat je je taxichauffeur een plakje kaas hebt gegeven. En ook gwn hem appen zodat ie wel weet van wie dat plakje kaas kwam!!!
Ik ga verder met mijn dag, want dit is zinloos
Een plakje kaas, echt?
Ja echt als je denkt dat Gio niet debieler kan worden
Ja jij bent Belg, maar wij Nederlanders vragen normaal €0,40 tikkie per plakje hoor.
Het is een daad van vrijgevigheid, ongekend daar bij jullie in Nederland.
Saaiste humor ooit
Dus omdat ik je aanspreek op hoe verheven jij anderen te woord staat ben ik een racist? Je zou eens kunnen proberen niet altijd te polariseren. Dat helpt ons allemaal. Volgens mij streven we namelijk allebei hetzelfde doel na.
Ik ben zelf van Javaans-Surinaamse afkomst en mij is altijd geleerd: uitspreken moet, maar je hoeft niet zo te schreeuwen. We zullen daarin waarschijnlijk een andere opvoeding hebben gehad.
Maar goed: fijn dat ook jij je uitspreekt tegen racisme. Is belangrijk voor de generaties zowel voor als na ons dus dank daarvoor.
Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Impopulaire meningen #5 (Deel 4).