Impopulaire meningen #5

Wat ik echt heel moeilijk te begrijpen vind is dat influencers iets plaatsen en dat er dan vervolgens een story online komt waarin ze geïrriteerd zijn dat mensen op het geplaatste reageren.
Ik zie het zo: als influencer bied je een platform. Hoe is iets een platform als de influencer kennelijk alleen mag zenden en er geen interactie mag plaatsvinden? Wellicht helpt de reactie van de een de ander ook weer. Dat is toch een fijn idee? En daarnaast moeten ze het ook gewoon hebben van ‘onze’ kliks en interactie.

En voor de duidelijkheid: ik heb het dus niet over haat en/of lelijke dingen maar meer over het delen van ervaringen en/of tips bijvoorbeeld.

4 likes

ik vind de haat op labubu irritanter dan de labubu-hype zelf

31 likes

En laten we wel wezen: het type mens dat ongevraagd advies of ‘feedback’ geeft aan influencers via de dm is sowieso hysterisch irritant

9 likes

Tuurlijk mag dat! Maar het is ook gewoon onderdeel van jezelf en je leven in de schijnwerpers zetten/als wandelend reclamebord fungeren. En van klagen wordt het probleem ook niet minder (denk ik).

Ik ga toch ook niet bij iedere projectleider die aan mijn bureau staat die eergisteren iets gedaan wil hebben klagen? Schouders ophalen, en dooooor.

Maargoed, ik zal het waarschijnlijk nooit snappen. Daarom ben ik ook geen influencer.

5 likes

Ja dat geloof ik meteen!
Het staat de influencers vrij om iets anders te gaan doen als ze het zo irritant vinden :slight_smile:

3 likes

Net als dat het jou vrij staat om ze niet te volgen toch. Ik ben geeneens een influencer en ik krijg al megadomme dm’s af en toe. Kan me voorstellen dat als ik dat in honderd- of duizendvoud zou krijgen ik er ook lekker over zou klagen op mijn eigen kanaal.

Edit: maar ik zou ook klagen bij jouw voorbeeld van de projectleider haha. En dan alsnog schouders ophalen en door, ik kan multitasken.

4 likes

Good for you

3 likes

Dan verandert er dus nooit wat

1 like

Echt shoot me maar ik heb nu meerdere bi seksuele vrouwen in mijn omgeving en die vind ik dus echt ‘onveilig’ in de omgang eigenlijk. Het zal vast aan deze vrouwen liggen. Maar ik vind het heel vervelend dat ze zo uit het niet opeens switchen tussen vriendschappelijke en dan opeens gaan flirten ofzo? Alsof je opeens met Jeroen praat ipv Jessica. Ga met beide gewoon vriendschappelijk om, en dan komt het voor dat je over vrouwen onderwerpen praat en soms komt daar een normale reactie op maar dan ook soms een dubbelzinnige opmerking. Echt niet chill.

4 likes

Hoop dat je morgenochtend als je wakker wordt jezelf nog eens achter de oren krabt om deze rare take

20 likes

Nou hoezo? Heeft niks met het tijdstip te maken, denk hier al de hele week aan dat ik het echt vervelend vind in dat contact

4 likes

Ik vind het niet gek hoor. Is toch hetzelfde als mannelijke vrienden die af en toe moeten laten blijken dat ze je toch in bed willen krijgen. Het is ongemakkelijk, ongewenst, en voor mij voldoende om een vriendschap af te kappen.

53 likes

Ja you missed the point. De manier waarop de post van Karl is geschreven is echt heel stereotyperend en problematisch.

6 likes

Ze zegt er nog bij dat het waarschijnlijk aan die vrouwen ligt, dus niet dat het hij iedereen gebeurd.
Ik heeken het van zowel mannelijke als vrouwelijke vrienden in dat opzichte. Al merk ik dat ik closer ben met vrouwelijke vrienden waardoor een flirterige opmerking soms kan leiden tot het willen nemen van meer afstand

3 likes

Ik vind het ook echt wel meevallen. Hoe zou ze dit anders moeten verwoorden volgens jou dan?

5 likes

En alsof bi- of homoseksuele mensen (of trans, wat dan ook) zich niet inappropriate kunnen gedragen? Ik heb me ook meermaals echt heel ongemakkelijk en onveilig gevoeld door verschillende queer mensen, én ook heel vaak juist heel veilig. Het zijn ook maar gewoon mensen he? Niet foutloos omdat je tot een minderheid behoort.

Alleen omdat dit in het impopulaire meningen topic staat lijkt het misschien alsof de mening is dat biseksuele vrouwen allemaal zo zijn, in plaats van dat dit gewoon een vervelende ervaring is.

36 likes

Het gaat er bij California volgens mij niet om dat queers geen grensoverschrijdend gedrag plegen, of dat Karl zulk gedrag zou moeten accepteren. Een post over een opdringerige man zou niet dit topic staan en dan zou ook zijn geaardheid er niet bij vermeld staan. Dus dat is een wezenlijk verschil.

Had je deze reactie ook getypt als de post van Karl niet over een biseksuele vrouwen zou gaan maar bijvoorbeeld specifiek over zwarte mannen?

6 likes

He wat is dit voor rare vergelijking? Het feit dat de vrouwen ook op vrouwen vallen is in dit verhaal relevant, de huidskleur van die mannen toch niet?

26 likes

Dat is geen rare vergelijking, en ik zal het proberen uit te leggen zodat je mijn post hopelijk beter begrijpt.

Voor het begrip van het verhaal is het niet nodig of gangbaar geaardheid expliciet te vermelden (bij posts over vervelende mannen wordt dat ook niet gedaan). Als je op FF spreekt over vriendinnen die opdringerige avances maken is het al duidelijk dat zij niet hetero zijn. Het slechte gedrag van Karl’s vriendinnen heeft niks met hun biseksualiteit te maken (dat ze Karl leuk vinden wel maar dat is hier het probleem niet want Karl zou daar niks van moeten merken).

Als je geaardheid (of afkomst, huidskleur) zo opvallend benoemt zonder dat het iets bijdraagt aan het verhaal, suggereert het (onbewust) dat er een verband is tussen het gedrag en die geaardheid. Dat draagt bij aan vooroordelen en versterkt het idee dat bepaalde groepen mensen vaker bepaalde ongepaste dingen doen. Daarom worden bij nieuwsberichten over misdaad ook steeds vaker zaken zoals afkomst en huidskleur weggelaten. Op die manier is er dus zeker een parallel.

10 likes

Ik ben echt blij als het weer blijft zoals het is, vind de regen ook helemaal niet erg. Oké de benauwdheid die er afgelopen week was hoeft niet maar als het deze temperatuur blijft met elke dag wat regen vind ik het helemaal best.

25 likes