Impopulaire meningen #5

Probeer Gwènn

27 likes

Johan is trouwens even Scandinavisch als Hollands dus misschien krijgt die ook nog wel een opleving.

3 likes

nee ik vind gwen nu helemaal geen leuke naam meer dus ik ben heel blij haha

27 likes

Khwèènne, met een stille e aan het einde.

3 likes

Denk dat de meeste mensen zonder kind het wel met je eens zijn. Het is ook allemaal zo braaf en voorspelbaar.

9 likes

Wel benieuwd wat voor soorten namen jij mooi vind. Ik vind de meeste ook niks, en kom er juist daardoor moeilijk uit. :sweat_smile:

3 likes

Oh, juist zo nep “interessant”. Je ziet zo weinig “normale” namen

5 likes

Waarom zou je geen Bijbelse namen mogen gebruiken?

9 likes

Oh ik weet zeker dat veel mensen dat ook niet fantastisch vinden. Ik houd van arabische/marokkaanse/turkse namen
.
Yara, Yasmine, Dilara, Nisrine, Amaanah, Aya/Ayah, etc.

11 likes

Is toch het hele ding met namen. Dat je waarschijnlijk echt maar 1% mooi vindt is ook wel logisch anders had iedereen de zelfde naam gehad.

10 likes

Nee dat is waar, maar snap niet waarom je de betekenis/oorsprong van de naam zou moeten weten.

1 like

Nou opzich wel chil dat je je kind heen poep of scheet noemt in een andere taal

6 likes

Of vagina :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja en ik had van te voren ook wel willen weten dat Pep een ander woord is voor speed (die drugs).

Iemand die ik volg op insta heeft haar dochter zo genoemd hoor niet ik gelukkig

5 likes

Ahahahaha sorry maar ik snap dit echt niet. Als afkorting nog enigzins, mijn bijnaam is ook een drieletter naam (geen gekke betekenis overigens) maar als voornaam?

3 likes

Maar daar ging het niet over.

En je kunt ook niet met elke taal in de wereld rekening houden, ik zou me niet laten tegenhouden als de naam in het Vietnamees scheet betekent.

5 likes

Ik snap je wel een beetje hoor, die oud-voetballer die zijn kind Jezebel heeft genoemd snapte ik ook niet. Mijn kind heeft een bijbelse naam, die geen toprol in het verhaal heeft eerlijk gezegd (wel verre van kaliber Jezebel) maar ik vind hem zo mooi dat ik me daar niet door liet tegenhouden.

4 likes

Dus Sodom en Gomorra zijn geen goede kindernamen?

21 likes

Ja oké, Jezebel is weer het andere uiterste haha, maar Boaz en Levi, tsja. Ik heb ook één bijbelse naam gebruikt en die is niet omstreden ofzo. Ik heb zelf wel alle betekenissen van de namen opgezocht, ook de voorletters samen en de volledige naam. Maar dat je het niet precies weet is toch prima.

Ik zie nu zelfs dat ze beiden bijbels zijn haha. Er zijn gewoon heel veel namen in de Bijbel.

5 likes

Nou dat, en sommige bijbelse namen zijn ook namen die zoveel gebruikt zijn en worden dat ze naar mijn idee weinig specifieke associaties oproepen (denk Eva, Simon, enz). Mijn kind heeft ook zo’n naam.

12 likes