Ik weet nog dat er een bubbletea cafe zat op Den Bosch centraal toen ik daar studeerde in 2011-2012!!! En mijn eerste matcha dronk ik als ontbijt na het uitgaan in 2015(?) bij bagels and beans.
De zogenaamde hype is er echt al heel lang haga
Ik weet nog dat er een bubbletea cafe zat op Den Bosch centraal toen ik daar studeerde in 2011-2012!!! En mijn eerste matcha dronk ik als ontbijt na het uitgaan in 2015(?) bij bagels and beans.
De zogenaamde hype is er echt al heel lang haga
Niet ik die tot 2020 dacht dat bubbletea thee gezet met spa rood was dat was wel echt de provinciaal in mij
Nouuu dat valt nog tegen
Hier zijn die winkels pas 2 jaar echt hip en ik woon in een studentenstad
In een middelgrote stad in het zuiden van het land kan ik sinds een jaar op 2 plekken bubble tea kopen & ik denk dat je nergens matcha kan halenā¦.
Matcha kun je toch ook bij Coffee company en vergelijkbare (of hippe) koffie zaken halen?
Niet dat het altijd topnotch kwaliteit is
Oh ze benoemde een stad in het zuiden en hier staan er wel een aantal bij. Bedoelde ook vergelijkbare ketens (30ml, Douwe Egberts Anne & Max etc).
Lijkt mij sterk dat je helemaal nergens tegenwoordig matcha kunt vinden daar? Maar wie weet
Oke foodinspiration zegt dat bubbletea rond 2010 een trend werd en matcha rond de 12e eeuw! Dus nog even wachten en dan bereikt het binnenkort wel het oosten van het land!
Daar heb ik ook mijn eerste matcha gedronken! Toen was t nieuw en ik vond het toen al vies. De serveerster zei dat ze veel negatieve reacties kregen en ze verwachtte dat t uit het assortiment zou gaan haha
Pas als ik een bubble tea shop in De Lutte kan vinden, geloof ik dat het volledig bekend is in Nederland.
Persoonlijk ben ik geen fan van bubble tea. Ik vind die pareltjes verschrikkelijk
Voegt het naast het gezondheids-aspect ook echt iets toe qua smaak aan een latte dan? (excuus ik was degene die koffie gebruikte als algemene term)
Voor de mensen die het wel bestellen, waar smaakt het dan naar? Want gras met melk/koffie kan ik me wel een voorstelling van maken, maar het is dus anders?
Ik zou zeggen probeer het eens een keertje, je gaat er in ieder geval niet dood aan
Wel studentenstad voor nerds
Ik ben dus super benieuwd naar matcha (haverlatte haha) maar durf het niet te bestellen omdat het te havermelkelite voelt
En ik niet weet of ik het lekker vind
Denk dat als je het niet kent je kan denken aan soort van super geconcentreerde groene thee smaak. Productie proces is wel anders dus is niet zelfde als gewone groene thee.
Ik heb dit rond die tijd ook op denk ik, was groen poeder en dat werd gewoon in een glas water (?) gegooid, denk ik? Was geen fan. Of was dat iets anders groens hips voor je gezondheid toen? Spirulina? Oh dat lijkt er meer op als ik het Google, en het was 2007 ofz bedenk ik me nu
Yea spirulina!
Heb nog heel lang crackers met dat gegeten, die waren ook heel hip.
Dat was vast beter te eten dan dat drankje. Proef het nog steeds
Ik vind het wel lastig beschrijven, idd wel intense groene thee smaak maar dan wat romiger en zachter. Ik vind bijvoorbeeld matcha ijs ook heel lekker. Ik vind het echter wel heel vaak teleurstellend als je het ergens haalt omdat het bijvoorbeeld te warm is gezet waardoor het bitter is of omdat er gewoon te weinig smaak aan zit.
Kan jou een reet schelen wat anderen denken. Het is wel een heel typische smaak, dus zeker een kans dat je het niet lekker vindt, zeker de eerste keer. Heb je wel eens groene thee ijs op?
Al is het ook wel iets wat je (als je wil) kan leren waarderen, want mijn vriend vindt het nu ook lekker maar die ging op zān 17e nog net niet over zān gier na onze romantische AYCE sushi date met gratis bolletje groene thee ijs aan het eind.
Ik vind zuurdesembrood echt vies. Ik dacht dat is zoān luxe lekker knapperig brood. Had mezelf erop getrakteerd, was nogal aan de prijs.
Is mega taai. Heel compact en ook nog eens zuur/muf.
Had er echt wat anders van verwacht dus snap de hype niet?