Impopulaire meningen #5

Haha dat was ik, was er niet helemaal bij met m’n hoofd maar ik kreeg dus matcha in warme opgeschuimde melk dus mijn hoofd maakte er een cappuchino van. Was gewoon echt niet lekker, ook niet met suiker dus voor mij is het nu een no go geworden

4 likes

Matcha is echt sterk verbonden aan de Japanse cultuur en heeft een hele geschiedenis.

7 likes

Ja, dat weet ik… Maar de combinatie met koffie ook?

2 likes

Die heb ik rechtgezet, zie mijn edit en reactie op Neroli :sweat_smile:

2 likes

Hier wel

9 likes

Boerenkool was ook een hype in Amerika…

9 likes

Ja ik heb dus nog nooit Matcha koffie gezien dus vraag me af of mensen niet gewoon Matcha latte bedoelen?

Ik vind het iig heerlijk. Zit trouwens wel een groot verschil tussen eentje van een matige verwesterde versie van een hipstertent een een plek die echt goede matcha gebruikt.

9 likes

Heb je aanraders voor goede Matcha latte in Rotterdam? Ik wilde dat morgen voor het eerst gaan drinken🤞🏼

2 likes

Ik zou dan naar Matcha next door gaan bijvoorbeeld! Maar ook divina maia chocolate in de markthal heeft leuke drankjes. Tea up vind ik lekker voor bubble tea of matcha soft serve met boba. Zijn nog een paar plekjes maar dan moet ik even nadenken nog (sorry kom net van terras).

4 likes

Dankjewel!!

4 likes

ik vind matcha en bubble tea echt geen hype eigenlijk? je kunt dit allebei toch al jaren overal in nl kopen

6 likes

Haha ja bubble tea was m’n go to drank tijdens de middelbare!

2 likes

Voor mijn gevoel is matcha wat recenter, sinds 2020, en bubbletea vind ik heel 2015

7 likes

Ik denk alleen dat overal in NL een bout statement is.
Op sommige plekken is een ‘wereldrestaurant’ toch nog echt het meest exotisch 🫠

3 likes

Nou ja niet elk dorp of wijk zal het hebben maar beide zijn inmiddels gewoon terug te vinden in het (vers) vak van de Albert Heijn, naast ook alle shops en wokrestaurants ook in perifeer Nederlands. Ik kan me niet zoveel plekken meer voorstellen (behalve plekken zonder horeca of supermarkten) waar je er echt om moet zoeken. Of je dan de echte echte te pakken hebt, dat lijkt me sterk.

4 likes

Waar zeg ik dat ik het goor vind? Nergens. Ik antwoord op ‘is dat het nieuwe tarwegras?’ Want tarwegras ken ik, en dat heb ik geprobeerd en dat is niet mijn ding. In combinatie met koffie kan ik me niet helemaal voorstellen hoe dat moet smaken. Misschien dat ik het nog eens ga proberen om te kijken hoe het smaakt,

En boba tea is voor mijn gevoel wel echt een hype in Nederland. Waar ik woon zitten er 4 winkels van in het centrum die helemaal gericht zijn op boba tea.

2 likes

Nog een keer louder for the back: matcha koffie is GEEN ding :’) @Doperwtje had haar bericht al ge-edit maar het ging dus over matcha latte, wat gewoon een soort chai latte is maar dan met matcha poeder

Ik vind zelf alle matcha heel vis-achtig smaken (maar dat proef ik sowieso snel in bepaalde groene thee), dus heb het nooit lekker gevonden

9 likes

No no no no no no matcha is echt niet met chai te vergelijken hahah

En @Steady reageerde op @Tubing die begon met die “matchakoffies” :joy::joy: (en het goor noemde). Zij bedoelde waarschijnlijk ook latte :smiling_face_with_tear:

5 likes

God nee natuurlijk is het qua smaak niet te vergelijken maar het is beide een poedertje met warme melk, en dus niet matcha gemengd met koffie wat sommigen bleken te denken :joy:

voor als je nu wil reageren: ChaI Is GEeN PoedEr

weet ik

6 likes

Hahaha nee precies voor deze groep, voordat er wordt gedacht dat een matcha latte koffie is met chai poeder :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ok ik ga slapen

3 likes