Impopulaire meningen #5

Klopt! Ik las hier toevallig van de week over op threads en toen was er ook een Amerikaan die zei dat het daar wel normaal is om geen extra drinken te bestellen naast het gratis water. En in Nederland zit de grootste marge voor de horeca op drinken, dus als dat zou gebeuren mis je gewoon een groot deel van je omzet.
Desalniettemin vind ik het wel super gastvrij als je ergens gaat zitten en je direct een karafje water krijgt, geldt ook voor olijven oid bij je drankje.

5 likes

Ik heb er dus ook zo een hekel aan als er een broodje of olijfjes neergezet worden bij ontvangst en ze vervolgens die op de rekening zetten, helemaal als ze het dan bijvullen

15 likes

Ik ben denk ik ook een “gierige” drinker want ik drink geen frisdrank en heb niet altijd zin in wijn. En ik vind het ook nog eens lastig om snel veel te drinken. We drinken wel bijna altijd een koffie/espresso na het eten maar dan houdt het ook wel op.

1 like

Gebeurd dit?

2 likes

Ja

3 likes

Ik heb het meerdere keren meegemaakt
Gelukkig is het hier niet zo erg. Op vakantie is het wel vaak een gewoonte

2 likes

Ik was laatst in een heel duur/chique restaurant waar de karafjes water en broodjes vooraf op tafel kwamen. Karaf kraanwater €9 dat vond ik wel echt belachelijk.

Vervolgens staan ze ineens aan je tafel met een amuse, uitleg er bij etc. Ik ben gewend dat een amuse als je die niet zelf besteld altijd gratis is.

Kregen we de rekening staan de amuses gewoon op de rekening. Het was niet bizar veel geld extra, maar ik vond het zo raar. Je had je drupje soep met een korrel broccoli mogen houden :joy:

22 likes

Door dat laatste wat je zei moest ik denken aan mijn eerste keer uit eten. Mijn toenmalige vriend nam me mee uit eten toen ik 16 was, en ik was nog nooit uit eten geweest. Toen voor het eerst met mes en vork gegeten (opgegroeid met lepels en stokjes) en natuurlijk schoot een deel van mijn eten van mijn bord.

Ben vanuit huis uit ook getraind om weinig te drinken tijdens het eten. Tijdens het avondeten dronken we eigenlijk nooit en toen we eenmaal uit eten gingen komen we allemaal makkelijk met 1 drankje de avond doorkomen.

7 likes

name and shame!

9 likes

Vis aan de Schelde in Amsterdam!

9 likes

Wauw… die mag direct naar het gierig topic. Echt absurd dit .

10 likes

Ik kan wel genieten van nogal cringe linkedin posts waarin mensen hun moeilijkheden beschrijven, en dat ze ondanks dat toch hun phd/master/bachelor/nieuwe baan hebben behaald

3 likes

Ja en al helemaal als ze (deels) geschreven zijn met behulp van ChatGPT.

7 likes

Volgens mij mag dit ook helemaal niet. Echt triest als je als bedrijf zo je geld wil verdienen. Ik zou er dan ook nooit meer gaan eten. Stik maar in je amuses

2 likes

Ja het was niet veel, volgens mij €0.75 per amuse maar we kregen er 2 p.p. en we waren met 4 personen. Maar de rekening was rond de €600 dus wij zaten echt van hoezo denk je aan de amuses te ‘verdienen’?

Ik heb er wel echt heerlijk gegeten, dus daarvoor kan ik ze wel aanraden!

1 like

Ik vind linnen echt een kut stof en bijna iedereen die het draagt ziet er smoezelig uit. Geef mij maar een broek met 70% polyester die niet kreukt

13 likes

Echt jammer dat er geen andere keuze is dan tussen linnen en polyester, hè.

23 likes

ik zie er liever smoezelig uit dan dat ik stink in een 70% polyester blouse

50 likes

Linnenmix for the win

6 likes

Que? Je hebt ook katoen en viscose, vooral dat laatste is fijn.

4 likes