Overconsumptie is wel een groot probleem, je doet je naam eer aan.
Ik zeg niet dat ik het doe maar komop, ben een beetje zat dat mensen aldoor bekritiseerd worden hier
Misschien bezit ze verder niks, dan enkel 80 zonnebrillen.
Ik vind het soms wel oordelend om op basis van 1 aankoop zo belerend te doen.
Niet perse naar jou gericht maar zie dat vaker door sommigen op t forum. Je weet verder niks van mensen en hun levensstijl en dan moeten mensen zich hier ineens verantwoorden ofzo ![]()
Niets mis met een beetje materialisme, maar van mij mogen alle Primarks, Sheins, Temuâs verdwijnen en 70 bikiniâs is nergens voor nodig. Het gaat toch niet om twee sjaals, maar om al die meuk die men loopt.
True, ik ben heel selectief op wat ik koop in ieder geval ![]()
Ik sloeg op:âlaat haar kopen wat ze wil, omfgâ aan. We moeten gewoon met zijn allen minder kopen.
Omdat ik dat graag doe ![]()
En ja @Drosera ik sta er helemaal achter dat we minder moeten kopen en probeer dat zeker ook (en vergeleken met 5-10 jaar terug doe ik het ook), maar bij zonnebrillen mis ik ergens die inhibitor. Dus die gun ik mezelf dan maar.
Heb er overigens ook zeker geen 80, eerder rond de 20, en verkoop er ook af en toe weer een want zorg goed voor ze dus ze kunnen makkelijk nog iemand anders ook blij maken nadat ik er op uitgekeken ben
Sommige mensen hebben kinderen, ik heb zonnebrillen. ![]()
Die houden je iig niet uit je slaap ![]()
Wat zou er duurzamer zijn? Ik denk zonnebrillen maar bij welke hoeveelheid zou het kantelpunt liggen? ![]()
Echt HEEL veel zonnebrillen hoor.
Kinderen zijn echt mega grote vervuilers. Misschien dé minst duurzame keuze die mensen kunnen maken?
Deze vrouw zit misschien ook wel op FF. Past goed bij al het gezeik over impulsieve forummers die Acne sjaals en Stanley bekers kopen die ze strikt genomen niet nodig hebben (ja overconsumptie is schadelijk maar de focus hierop is in verhouding wel erg groot).
Huh is dit sarcastisch? Dit is de speld?
Ik denk dat neon dat wel snapt ![]()
Er staat letterlijk De Speld boven
Kan toch dat iemand niet weet wat De Speld is? Ik vermaak me altijd kostelijk om de serieuze reacties op Facebook.
Ik las die reacties ook altijd ter vermaak, maar ik had laatst een lezing over humor, en die meneer vertelde dat er steeds meer mensen zijn die ironie niet meer snappen. En hij schetste waarom dat zo zorgelijk is. En sindsdien moet ik huilen bij die serieuze reacties op artikelen van de Speld. ![]()
Klinkt interessant. Wie was dat en zou daar online iets van te vinden zijn? Ben er wel benieuwd naar.
Het was Ronald HĂŒnneman. Hij heeft het boek âpijnlijke contactenâ geschreven. Heb dat zelf nog niet gelezen (ga ik nog wel doen), maar ik denk dat het daar wel in staat.