Impopulaire meningen #5

Mee eens, al helemaal als ze een sponsor hebben waardoor ze die elke video nog promoten ook. Zo fake en saai.

8 likes

Ik vind die Pam ofzo ook echt ZO irritant. Die stem sowieso al, zo over enthousiast. Zal vast een lieve meid zijn, maar als ik haar tegenkom scroll ik meteen door

13 likes

Ja waarom schreeuwt zij zo

6 likes

Hoevaak heb je al gehoord dat ze 20 kilo is afgevallen :joy:

12 likes

En nog steeds aan het diëten is :face_with_spiral_eyes: echt ongezonde leefstijl

3 likes

Ik vind mensen, en ook kinderen, die hun haar laten afknippen en dat dan doneren voor de stichting haarwensen heel stom. Er wordt altijd gedaan alsof het een ultieme zelfopoffering is maar dat slaat nergens op. Het is dood haar. Daarnaast vind ik dat er veel meer gefocust zou moeten worden op het accepteren/omarmen/empoweren van kaalheid nav chemo of alopecia of wat dan ook. Dus dat de nadruk niet meer ligt op het verbergen/maskeren van je kaalheid.
Iedereen die met kaalheid tgv ziekte kampt moet natuurlijk zelf weten hoe die daarmee omgaat, maar veel pruiken/hoofdbedekkingen bestaan vooral omdat we zo geleerd hebben alles weg te poetsen om de buitenwereld geen ongemakkelijk gevoel te geven.

22 likes

Wow wat een stomme mensen zeg dat ze iets voor een ander doen :sweat_smile:

28 likes

Dit ja. Zij zijn niet het probleem?
Ben het met @rednails eens dat acceptatie en tolerantie veel wenselijker zouden zijn, maar in die wereld leven we nu niet. Juist mooi dat mensen zelf de keuze hebben hoe ze ermee om willen gaan en de mensen die hun haar afstaan houden de mensen die geen pruik willen/ nodig vinden niet tegen

11 likes

Wat een stomme simplistische reactie op eindelijk eens een echt impopulaire mening. En nog een goed onderbouwde ook, en toch is dit je take away.

Jammer.

29 likes

In mijn ervaring is bedekken meer omdat het koud is/hoofdhuid gevoelig is en omdat je niet altijd zin hebt in dat mensen direct zien (en reageren op) dat je ziek bent dus gewoon voor jezelf hoor

9 likes

Maar ook dit “afstaan”. Het is geen vitaal orgaan dat je doneert, of je eerstgeborene. Het is haar, dat binnen afzienbare tijd weer aangegroeid is, maar toch krijgen de ‘donateurs’ altijd een soort heldenstatus toebedeeld die imo totaal onterecht is.

3 likes

Ik vind dat iedereen die hiermee te maken heeft die keuze inderdaad gewoon zelf moet mogen maken?

2 likes

Heb ee geen woorden voor, vind het bizar om mensen “stom” te noemen die iets voor een ander doen.
Ik vind het mooi dat mensen zoiets doen en al helemaal als een kind haar doneert.

7 likes

Er zijn echt miljoenen manieren waarop je echt iets voor een ander kunt doen wat mijns inziens waardevoller is dan een stuk haar afknippen en dat vervolgens van de daken schreeuwen.

Maar goed, impopulaire mening in een impopulaire meningentopic! :joy:

3 likes

Dit topic moet eigenlijk impopulaire meningen zonder Omg reacties heten :joy:

8 likes

Ik vind sowieso dat als je iets voor een ander doet dat niet van de daken hoeft te schreeuwen. Als je er over vertelt om anderen te overtuigen het ook te doen/doneren prima, maar veel mensen die iets goeds doen willen dat zo graag vertellen om credits op te strijken voor zichzelf.

Dus als je haar doneert prima, maar dat kan ook zonder instapost met before en after en dat je het gedoneerd hebt (heb wel het idee dat dit een paar jaar geleden veel meer gebeurde, hoor er nu nooit meer iemand over).

28 likes

Nee sorry dit zijn echt de ergsten

29 likes

Het 4 mei gedicht van de goede daden

24 likes

Haha vind je het dan wel prima als iemand het doet maar het niet van de daken schreeuwt?
Als je kaal bent door kanker kan ik me best voorstellen dat je een pruik wil dragen om gewoon af en toe even te kunnen doen alsof je niet zo ziek bent. Niet per se voor de buitenwereld. Maar aan de andere kant ook juist voor de buitenwereld, dat iedereen niet meteen ziet dat je ziek bent en medelijden met je heeft of ongemakkelijk gaat doen.
Daarnaast heeft je haar verliezen gewoon heel veel impact, op hoe je eruit ziet maar ook mentaal. Tuurlijk komt dat deels ook door deze samenleving, waarin lang, weelderig haar gezien wordt als mooi, sexy en vrouwelijk, en kaal niet. Maar kaal zijn accepteren / omarmen is toch echt makkelijker gezegd dan gedaan.
Daarbij is een haarwerk van echt haar nogal duur, denk al gauw aan rond de 3000 euro. Dus dan is het wel fijn als iemand gedoneerd heeft.
Ben het wel met je eens dat mensen niet hoeven te doen alsof het een enorme heldendaad is. Het is niet alsof je een nier gedoneerd hebt.

7 likes

Ik vind het tegenovergestelde. Social media staat vol met zo veel schadelijke onzin waar de wereld niets aan heeft. De wereld zou echt mooier zijn als iedereen eens liet zien wat voor goed en moois ze voor de wereld doen. Waarom zou je geen complimenten mogen krijgen als je iets goed doet voor de wereld? Iedereen lekker posten over bloeddonaties, opruim acties in de buurt, dat je je bejaarde buurvrouw helpt met boodschappen doen, je verdient alle likes en positive comments die je kan krijgen.

26 likes