Leuk, heb je tips? Misschien idd zonder al te veel lichaamssappen en afgerukte ledematen?
Dit lijkt me echt fantastisch
Ja! Ik ben nu niet thuis. Maar zal ik snel maken, misschien hebben @Lula of anderen ook nog tips?
moeten ze op netflix staan of niet per se?
Nee niet per se, is wel handig maar ik leen ook nog wel eens dvds bij de bieb bijvoorbeeld #oldschool
Heb je tips voor horror zonder schrikmomenten? Vind horrors vaak wel leuk maar ik hou echt niet van schrikken.
ik heb er al een paar gepost in het Series & Netflix topic:
verder nog op Netflix, maar minder aan te raden: case 39 en de paranormal actiity films die erop staan. Maar het is geen vetpot die erop staat. Als ik wat tijd vind zoek ik betere films die misschien wel in je bieb op dvd te vinden zijn.
Oldschool is in horror juist goed! Een van Mn fave films ooit is John Carpenters The Thing (1982), die is ook niet eng en wel een beetje bloederig, maar door oude effecten heel goed te handelen.
En dan heb je nog een aantal grote franchises, waarbij er meerdere films zijn en echt een universum wordt gecreerd. Zoals A Nigtmare on Elm Street (Freddie), Halloween (Michael Meyers), Friday The 13th (Jason), Texas Chainsaw Massacre (Leatherface), Child’s Play (Chuckie), Scream (Ghoastface), Leprechaun. En bijna al die franchises beginnen in de jaren 70/80 (scream is 90s) en zijn super campy, heel veel iconische quotes, heel veel bekende acteurs die hun carrières beginnen in zulke films, heel makkelijk weg te kijken en allemaal niet schrikmoment-achtig.
Haha vrienden van me zijn gek op horror, ik kan die spanning/schrik die eromheen hangt gewoon NIET aan
Ik vond casa de papel soms al te spannend Dat ik echt ff netflix stop moest zetten om in de keuken wat te drinken te halen
vind in Friday the 13th, Halloween en Nightmare on Elm Street en zeker Texas Chainsaw best veel bloed en afgehakte lichaamsdelen zitten haha
Oké kijk Halloween 3: Season of The Witch (is een film zonder Michael, geen bloed), Friday The 13th Part 3 is heel goed te doen en de eerste film waarin Jason zijn Masker draagt en hij is nog veel menselijker daarin. Of Jason Goes to Hell, die is wel bloederig maar met super slechte effecten. ANOES deel 2 is een hele bizarre homo erotische film die verre van eng is. TCM heb je gelijk in Haha maar behalve de 2003 remake met Jessica Biel (is echt best n enge film maar wel echt goed) zijn ze zo verouderd dat dat bloed imo heel goed te handelen is.
Fair enough hoor haha, je hebt een mooi lijstje gemaakt. Ik zou haar alleen niet onnodige trauma’s willen bezorgen als die dingen trigger voor haar zijn ofzo. Of dat ze denkt, fuck die Leeuwenhart heeft me bedonderd .
Ik mis ook nog Hell Raiser in je lijstje van klassiekers.
Vroeger was er hier op tv een programma dat “Cult Night” noemde. Dan ging een bekende regisseur de film die ze gingen uitzenden helemaal bespreken en bekritiseren. Ik mis zoiets wel eigenlijk.
edit:
hier een linkje met alle films die hij toen besproken heeft (staan ook veel aanraders in):
http://www.kurtodrome.net/cultnight.htm
Omg ja Hellraiser! Die vond ik zelf wel redelijk eng vroeger trouwens, maar die heb in lang niet gezien! Zal ze eens herkijken! En Children of The Corn ook natuurlijk.
Je hebt gelijk trouwens, ze zijn vrij bloederig over het algemeen maar zo campy dat het prima te doen is. Maar jongens echt Leprechaun heeft bv TWEE films waarin ie naar “The Hood” gaat en dan heel veel smoked en dan rijmend mensen vermoord, dat is toch niet eng?
Child’s Play (eerste deel) heeft me als kind echt wekenlang nachtmerries bezorgd, maar was ook echt veel te jong toen ik die zag.
Ik heb ook nog steeds af en toe nachtmerries over stukjes uit The Evil Dead (het origineel), terwijl die verder niet zo heel eng was.
spoiler
Het is al heel lang geleden, dus waarschijnlijk heeft mijn onderbewuste het ook erger gemaakt dan het was, maar die tak-verkrachting was echt heel heftig in mijn herinnering. En dat een van die meisjes daar bezeten zit en “we’re gonna get you” chant. Huuuu.
Valt I Know What You Did Last Summer eigenlijk ook onder horror, aangezien Scream hier ook tussen staat? Vind die wel datzelfde sfeertje hebben namelijk, en die is ook niet echt eng.
Dit klinkt echt hilarisch! Een vriendin van me is groot horrorfan en probeert me telkens te overtuigen horror-filmavond te houden met haar, misschien moeten we maar eens een paar van deze kijken
Jaa! IKWYDLS is zeker horror! En samen met scream de basis van scary movie 1. Bijvoorbeeld Jennifers Body is ook horror, die doet me een beetje denken aan IKWYDLS
Ik zou graag horror willen kijken, maar ik ben bang dat ik er slecht van slaap.
Vooral die schrik momenten en enge geluiden. Maar vind het heel raar want mijn werk is soms horror en daar kan ik gewoon tegen en slaap ik ook niet slecht van.
Deze website is handig als je van tevoren wil weten of een film schrikmomenten heeft!
Sowieso zijn er ook veel horrorfilms die het meer van de sfeer moeten hebben dan van schrikmomenten, dat vind ik zelf ook altijd de betere films. Uit m’n hoofd hebben deze films geen of weinig schrikmomenten:
The Others (2001)
The Witch (2015)
Don’t Look Now (1973)
The Wicker Man (1973) (en in godsnaam niet de remake met Nic Cage!!!)
Suspiria (1977) (daar komt ook een remake van uit dit jaar, weet niet hoe die is)
Ik kijk geen horror. Niet omdat ik het eng vind, maar negen van de tien films zijn zo ontzettend voorspelbaar of al tien keer eerder gedaan. Ik sta er best voor open om het genre weer eens te proberen, heb je goede aanraders?
Get Out al gezien?
Wat is je fave genre binnen horror?
Maar ff snel lijstje.
Netflix aanraders
Creep
Creep 2 (allebei echt goed, goede karakters, goed verhaal, goeie spanning, wel redelijk wat junpscares)
Dont breathe (veel jumpscare, redelijk verhaal, niet erg eng)
Insidious (moderne klassieker, zowel 1 als 2 zijn echt wel redelijk, deel 3 is te doen maar minder, wel redelijk jumpscares maar de vibe is goed neergezet, ben best wel fan)
Hush (jumpscares, over algemeen redelijke film)
The Cabin in The Woods (fantastisch maar is een soort commentaar op het horror genre, dus hij is leuker als je ten minste The Evil Dead hebt gekeken)
Sinister (redelijk verhaal, heel veel jumpscares, de homevideo fragmenten zijn echt eng en bloederig, einde is een beetje bleh maar toch als je van eng houdt is ie wel Nice)
Little Evil (horrorcomedie, geen echte horror en niet eng, wel echt heel grappig)
Geralds Game (goede sfeeropbouw, weinig jumps)
The Ring (klassieker, redelijk eng)
Rings (derde de vd Ring, ok film niet geweldig)
Carrie (redelijke remake, niet eng)
Mirrors (veel jumps, zwak verhaal, wel effectief)
Christine (John Carpenter klassieker, altijd goed)
The Collection (vervolg op The Collecter, die zou ik eerst kijken, vind ze beiden redelijk)
The fly (een vd beste horrors ooit)
Youre Next (sterke vrouw als hoofdrol, redelijke jumps, goede sfeer)
The Thing (klassieker)
Friday The 13th (er staan er geloof ik 3 op, zijn allemaal campy slashers, moet je van houden, bloederig en jumpy maar niet eng)
V/H/S (meerdere korte films, zowel bloederig als jumpy, redelijk eng wel cool)
Warm bodies (horror comedy, niet eng)
Netflix afraders:
The forest (saaaaaaaai)
The invitation (saaaaaaaaai)
Paranormal Activity 4 (heb ze allemaal gezien, ze zijn allemaal hetZelfde en er gebeurt niks)
WOMAN In black: angel of death (bleh)
Case 39 (saai)
Shutter (kijk de Thaise versie, die is echt goed en eng, deze remake is kut)
Most likely to die (ook saai)
Sharknado en vervolgfilms
Dead Snow en vervolgfilms
El Bar
Jaws 3 en 4
Pet Sematary 2 (deel 1 is veeeeel beter)
He never died
De rest vd films op Netflix heb ik nog niet gezien.
Dead Snow een afrader…
Zombies en nazi’s, een betere combinatie bestaat niet.