Impopulaire meningen

Ik vind Monica Geuze het perfecte voorbeeld van hoe uiterlijk voor veel influencers het allerbelangrijkst is. Ik denk dat niemand haar vlogs had gevolgd als ze er minder conventioneel aantrekkelijk zou uitzien!

36 likes

Hahaha dit klinkt wel echt heel leuk ja!

1 like

Ik vind die hele #urbanjungle #plantmom interieurtrend net zo suf en burgerlijk als van die Live Laugh Love bordjes van de Leen Bakker

17 likes

Ah ik vind deze echt leuk, waar zijn die van?

Ik erger me kapot aan berichten van verzorgenden over hoe zwaar ze het hebben. Ik heb in verzorgings- en verpleeghuizen gewerkt, en ja, de eerste paar uur zijn aanpoten want iedereen moet uit bed. Ook rond de lunch is het druk, want iedereen moet eten krijgen. Maar tussendoor valt het echt heeel erg mee? Het is dan vooral af en toe iemand naar de wc helpen. Mijn collega’s gingen dan ook altijd koffie drinken en roddelen over cliënten in de uren daartussen, want niet iedere verzorgende hoeft ook administratie te doen en de artsenvisite is niet iedere dag. Ze konden in die tijd ook in de huiskamer zitten en een praatje maken met de cliënten, waar ze zogenaamd nooit aan toekwamen. Maar nee, ze ‘hadden die tijd echt nodig om bij te komen’. Onzin, je krijgt ervoor betaalt om tijd met cliënten door te brengen. En zo vermoeiend is het niet om een paar (oppervlakkige) gesprekjes te voeren. Veel verzorgenden daar waren ook totaal niet vriendelijk tegen de bewoners.

Ik besef me dat dit natuurlijk alleen mijn ervaring is hoor, maar vind dat sommigen echt overdrijven. Moet wel zeggen dat ik het werk fysiek soms zwaar vond, dus daar moet wel wat aan gedaan worden naar mijn mening.

6 likes

Ik heb dit heel erg met de leraren die steeds staken. Ik begrijp bij leraren dat ze net als bijna iedere Nederlander een baan van 8 tot 5 hebben en dan ‘s avonds nog moeten nakijken of lessen moeten voorbereiden. Ik begrijp ook dat ze niet al die weken daadwerkelijk vakantie hebben als er schoolvakanties zijn. Maar ik moet na mijn werk ook nog vaak behandelplannen schrijven voor mijn patiënten en ik heb maar 4 weken per jaar vakantie. Terwijl ik toch denk dat je als leraar meer dan 4 weken per jaar vakantie hebt. Maar vind het ook altijd lastig om hierover te oordelen omdat volgens mij ieder beroep zware en minder zware kanten heeft.

7 likes

Het gaat naar mijn idee niet om lessen voorbereiden en nakijken, comes with the job. Maar klassen worden steeds groter, de komst van passend onderwijs, er moeten meer gegevens administratief bijgehouden worden, salarissen komen niet overeen met werkdruk of met middelbaar onderwijs. Ik geloof dat een arts wel behoorlijk meer verdient dan een leerkracht in het basisonderwijs (correct me if I’m wrong). Het onderwijs krijgt steeds meer aandacht voor het individu in de klas, wat een hele goede ontwikkeling is, maar ook veel meer tijd kost oor een leerkracht en waardering daarvoor in salaris is achtergebleven.

13 likes

Ik ben overigens geen arts! Heb ook gewoon een HBO functie met een relatief zelfde salaris als een leerkracht. Verder is in de zorg de druk momenteel ook heel erg hoog waardoor ik dus ook meer patiënten moet behandelen en steeds minder administratietijd krijg. Voor de zorgverzekeringen moeten wij wel alles zo goed mogelijk rapporteren en ik moet ook aangeven wat ik ieder half uur op mijn werk heb gedaan om aan de vergoedingen van de verzekeraar te voldoen. Ik wilde dus eigenlijk zeggen dat bijna ieder beroep tegenwoordig te maken heeft met een hogere werkdruk, laag salaris en minder administratietijd. Daarom vind ik het ook lastig om erover te oordelen en tegelijkertijd erger ik me er ook gewoon aan dat ze weer gaan staken waardoor collega’s van mij vrij moeten pakken en ik hun werk ook nog moet overnemen op die dag.

2 likes

Dan vind ik het voor jou ook heel vervelend dat de druk steeds hoger wordt. Maar dan kunnen leerkrachten niet staken omdat het in andere sectoren ook erg is? Lijkt me beter dat anderen dan óók gaan staken.

10 likes

Dan zal ik wel bij heel slechte instellingen gewerkt hebben, want ik hoefde dat lang niet iedere dag bij iedere cliënt te doen. Tenzij er bijzonderheden waren, of bv de hoeveelheid urine van een cliënt moest worden bijgehouden. Bloeddruk meten en wegen etc hoefde sowieso niet iedere dag.
En daarnaast hoeft ook niet iedere verzorgende iedere dag bestellingen te doen of afspraken in te plannen.

1 like

Ik vind naar een Center parcs gaan geen vakantie.

18 likes

Ik ben geloof ik de enige in mijn omgeving die nooit drugs neemt (zoals XTC of iets dergelijks) en ik voel me echt zo afwijkend. Het lijkt veel gebruikelijker om te zeggen dat je om wat voor reden dan ook geen alcohol drinkt dan dat je nooit naar een feestje gaat met drugs. Ik voel me ook echt alsof ik hen niet snap.

10 likes

Ik vind het heel kut dat drugs nu zo normaal zijn om te gebruiken (in mijn omgeving in ieder geval). Vooral dat mensen zeggen: “ik vind dat iedereen sowieso één keer in zijn leven drugs moet proberen” :unamused:

19 likes

In principe werk je met een fulltime contract rond de 42u per week ipv 40. Overwerken komt zeer vaak onbetaald voor.
Wat het voor mij zwaar maakt, is het constant reguleren van communicatie in de klas. Op een dag van 8.30-15 constant bezig zijn om communicatie in de klas in goede banen te leiden is heftig. De vakkennis pers je er zo uit, maar constant 30 mensjes managen is pittiger dan men zou denken. En inderdaad, sinds de Wet op Passend Onderwijs zitten er ook bijzonder veel probleemkindjes in de klas. Dat is geen pretje voor de leerlingen, het kind zelf én de docent.

Verder is het een tof beroep en er zijn ook dagen dat ik om 15u alles klaar heb en de deur uit loop! En de vakanties… heerlijk zeg.

6 likes

Haha je verwoordt het zo mooi, “mensjes”. Ik denk eerder aan een bende rotjochies of kutpubers maar goed ik heb gelukkig nooit een carrière in het onderwijs (of eender wat in de buurt van kinderen) gekozen.

6 likes

Hahah soms noem ik ze ook wel kleine duiveltjes. En thuis gaat het er nog wel eens erger aan toe als ik m’n gal moet spuwen.

3 likes

Helemaal mee eens. Je slaat de spijker op de kop over lessen voorbereiden en nakijken, comes with the job. Alleen jammer dat er zoveel administratieve rompslomp bij komt kijken dat ik er de helft van de tijd niet aan toe kom om mijn lessen goed voor te bereiden. Dan kun je nog zoveel vakantie hebben (en ik geef meteen toe, dat is heerlijk), maar het is gewoon enorm frustrerend als je continu het idee hebt dat je niet kunt doen wat je eigenlijk zou moeten doen.
@Perfume

1 like

Ja dit lijkt mij inderdaad erg pittig aan het onderwijs. Op mijn kantoorbaan kan ik, als ik mijn dag niet heb, prima een uur voor me uit staren of werk op een laag tempo doen. Niemand heeft daar last van. Als je voor de klas staat moet je er wel echt zijn natuurlijk. Je kunt niet even lekker gaan internetten of tig keer koffie gaan halen. Er zijn ongetwijfeld ook voordelen aan onderwijzer zijn maar dit lijkt mij wel echt een nadeel

2 likes

Haha ja maar dat is juist het leuke deel, het voor de klas staan. Daar krijg je energie van als het goed is…

Jaaaa omg. Waarom zou ik???

1 like