Mijn impopulaire mening is dat ik alle ‘modernere’ stoel/tafelpoten echt niks vind. Ik heb wat voorbeeldjes in een spoiler gezet (sorry als ze mega groot zijn), maar in principe dus alles wat niet gewoon 4 poten zijn zonder verdere poespas. Ik zie dit soort dingen steeds vaker en zelfs als ik de stoel/tafel gewoon mooi vind, verpest de onderkant het weer voor me. Ik kan me er niet echt overheen zetten haha. Maar he misschien ben ik gewoon wat ouderwets.
Geef mij maar gewoon
Samenvatting
of 50sssss style
Ik geloof niet zo zeer in sterk zijn, maar wel in veerkrachtig zijn. Sommige mensen passen zich makkelijker aan aan moeilijke situaties dan anderen.
Om even in te haken op de sterk zijn discussie, waarbij ik het volledig eens ben met wat @Eddie geschreven heeft:
Voor mij is sterk zijn ook dat je, ongeacht hoe moeilijk je het hebt, verstandige en goede keuzes blijft maken en niet toegeeft aan foute dingen. Bijv. excessief drank/drugsgebruik, je ellende afreageren op anderen, vreemdgaan, of beslissingen maken waar je later spijt van krijgt. Ik ken iemand die heeeel veel nare dingen meegemaakt heeft, maar principieel niet vlucht in foute coping mechanisms omdat het dan al snel uit de hand kan lopen en anderen gekwetst raken. Dat vind ik bewonderenswaardig.
Hmm ik begrijp je redenering wel, al ben ik het niet helemaal eens op het punt van de verstandige keuzes. Ik heb geen moeite met onverstandige keuzes, zolang je anderen er niet mee schaadt, en dat is vaak wel het geval. Vind je het trouwens ook niet sterk (of misschien zeg je liever bewonderenswaardig) als iemand niet toegeeft aan een verleiding op een zeer moeilijk moment?
Ik vind het bijna altijd stom als mensen meer dan 1 fimpje van een concert op hun insta story posten. Soms kijk je gewoon bijna met de hele show mee.
Als er één ding is waar ik vaak meteen doorklik op instagram is het bij filmpjes van uitgaan of een concert. 9/10 takkeherrie en niks boeiends te zien.
Ja haha, wat helemaal kut is vind ik als ik 's avonds in bed lig en ik heb het geluid nog aanstaan, dat je dan opeens kapot schrikt van de tyfusherrie van een of andere club of bak herrie van een of ander optreden.
Interessant gesprek.
Wat ik hier lastig aan vind is dat je niet voor een ander kan weten hoeveel kracht het kost om niet toe te geven aan impulsen en korte termijn comfort.
De een heeft meer mentale reserves om op te teren dan de ander. Dat is iets wat zich over je hele leven opbouwt, of niet de kans krijgt om op te bouwen omdat je altijd op je tandvlees hebt moeten lopen. Is iemand die in een fijn gezin is opgegroeid en tot op heden daarvan de vangnet en steun voelt, sterk omdat ze niet vlucht naar alcohol in moeilijke tijden? Is iemand die sinds baby tijd emotioneel is verwaarloosd en er alleen voor staat en überhaupt niet weet wat zij voelt, minder sterk omdat ze wel troost zoekt in alcohol? Dit is natuurlijk heel kort door de bocht gezegd, en het is ook niet mijn insteek om mensen op de meetlat van sterk zijn te willen vergelijken. Maar wat ik wil zeggen is: iedereen voert zijn eigen strijd. Iedereen is sterk. Sommige mensen hebben nou eenmaal betere problemen dan anderen.
Met andere woorden, mensen die koste wat kost niet willen toegeven aan een bepaalde verleiding zijn gewoon nog niet op hun ‘breekpunt’ gekomen? Het weerstaan van een verleiding kan toch ook juist een keerpunt van een bepaald ‘breekpunt’ zijn, een persoonlijke overwinning van iemand waar diegene jaren voor heeft geknokt? Om zoiets compleet los te zien van sterk/niet sterk, daar geen enkele bewondering voor te hebben en dan aan te komen met “Leuk voor je hoor, maar je doet natuurlijk gewoon wat je kan. Net zoals iedereen hier.” vind ik ergens toch vrij zwart/wit.
Ja dit. Is gewoon een mini hete lucht oven die enorm in de weg staat
En waar ook nog eens veel minder in past dan in de oven. Ik heb er zelf ook 1 gekregen, maar ik heb het nog maar 1 keer gebruikt omdat ik inderdaad de meerwaarde ook niet zie.
Sinds ik van een bewegingsfysioloog heb gehoord dat je minstens 2x een uur per week je hart flink moet laten pompen in de week ben ik dat nooit vergeten. Dus dan praat ik mezelf aan “ah nee bewegen op zich is al heel gezond” maar die opmerking vergeet ik de rest van mijn leven niet meer denk ik.
Het weerstaan van een verleiding heeft voor het grootste deel met impulscontrole te maken en hoewel je dat wel een beetje kunt beïnvloeden is het wel gewoon zo dat sommige mensen een goede impulscontrole hebben en andere helemaal niet. Of je überhaupt in staat bent om te ‘knokken’ tegen een verleiding zit voor een groot deel in je.
(Als je echt problemen hebt met impulscontrole kun je overigens wel therapie volgen om dit te verbeteren.)
@HvO @Ciri ik zie mijn airfryer ook als een mini-heteluchtoven maar ik kan hem wel heel erg waarderen. Hij is veel sneller warm dan mijn normale oven en dat vind ik zo handig. Eigenlijk gooi ik alles erin wat je normaal gesproken (zonder saus) in een pan, oven of friteuse zou bakken. Dus ja ik ben fan maar het blijft een vrij overbodig luxeproduct.
Waaaaaaaaarom wist ik niet van het bestaan hiervan tot nu?! Ik weet wat ik volgende keer dat ik in NL ben iig sowieso ga eten!
Maar een neuropsycholoog heeft toch niet per se kennis van het algehele lichaam? Ik zou dat niet als waarheid aannemen.
Ik hecht zelf meer waarde aan mensen die meer verstand hebben van het menselijk lichaam qua bewegingsapparaat en de longen/het bloedstelsel. Overigens is zo’n deskbike wel goed. Het schijnt inderdaad namelijk dat je al dat zitten van overdag niet kan goed aken door s’avonds uurtje te sporten. Constant in beweging zijn is beter. Maar daarnaast moet je lichaam dus ook flink aan het werk gezet worden qua bloedsomloop, dat is beter voor hart en longen.
Ik vind de deskbike icm je naam en foto echt geweldig, zie je al helemaal gaan.
Door jouw opmerking ging ik even goed naar de foto kijken en zie ik nu dat het geen prinses Diana is:’)
Schaam je!! Olga Commandeur, nationaal icoon.