Impopulaire meningen

Ik vind dat auto’s in de stad verboden moeten worden. Op zijn minst in woonstraten. Ik begrijp dat het voor velen noodzakelijk kan zijn, maar kom op zeg. In mijn straat (geen weg), midden in een woonwijk, staat dagelijks een file van ouders die hun kind van school halen. Ga eens gewoon fietsen of te voet? Ik kan niet geloven dat die mensen verder dan een of twee km wonen. rantmodus uit

14 likes

Ik vind kattencafés kut. Het is duur, het stinkt, het is vies. Die katten zijn overal, lopen over de tafels, en dan moet je daar eten/drinken?! En echt die geur, zo ranzig. Krijg je met 15 katten op 20 m2, wie bedenkt dat ook? Dat is toch ook zielig voor die beestjes? En dan moet je ook nog eens betalen om überhaupt binnen te komen?! Ik snap écht niet wat mensen daar zo leuk aan vinden.

En ik hou van katten hoor, ik heb zelf ook een kat.

(Al zag ik dat er in Tokio een geitencafé is en stiekem wil ik daar dan weer wel heel graag heen.)

29 likes

Voor het grootste deel eens hoor, maar wat als mensen slecht ter been zijn?

Amen! Totaal niet schattig, ze lopen half mank en ze kunnen niet eens normaal ademen.

13 likes

Ik vind dit ook ZO kut. En dat komt ook zo hoog vanuit het plafond. Als er geen losse douchekop bij is douche ik liever helemaal niet. Wat als je je haren niet wilt wassen dan? Je krijgt hoe dan ook je kop nat. In Renesse jaren geleden op zo’n jongerencamping kwam het alleen maar uit het plafond. Hoe moet je je dan down under wassen. Handstand in de douche?

16 likes

Ik vind Harvey Specter (Suits) echt ontzettend onaantrekkelijk. Ik snap ook niet waar iedereen vandaan haalt dat hij zo’n geile alfaman zou zijn. Letterlijk het enige wat hij doet in die serie is mokken en zich gedragen als een vierjarig kind als hij zijn zin niet krijgt. Ik vind alles aan hem bedacht: zijn pakken, zijn kapsel, zijn kantoor vol met whisky/baseballs/lp’s. Echt alsof ze een ‘man’ hebben samengesteld uit een catalogus ofzo. Brrr…

Tip: let als je kijkt ook even op zijn handen. Hij heeft van die glimmende topcoat op zijn nagels…

40 likes

In mijn stadsutopie woont iedereen in de buurt van zijn werk of school. Dus echt ver hoef je dan niet te gaan. Mensen die slecht ter been zijn hebben toch een rolstoel, rollator of scootmobiel? Dan kun je vast 1 a 2km overbruggen. Oeh of
we laten zo’n golfwagentjes-treintje rijden :grin:

3 likes

Snap ook niet waarom mensen er zo’n fan van zijn. Vreselijk zielign vind ik die arme dieren.

7 likes

Dit is echt lastig. Ik eet zelf vegetarisch dus wil eigenlijk ook dat mijn kat vegetarisch eet, maar dat is gewoon echt niet goed voor katten.
En het is ook geen dierenliefde als ik mn bloedeigen kat laat lijden.
Dus geef ik dr met pijn in mn hart brokken van vlees.

6 likes

Niet voor niets utopie. Denk dat het maken van autovrije stadscentra gewoon heel lastig is.

Ik vind 'm zelfs een viezige uitstraling hebben.

Hij lijkt trouwens wel op Marshall/Jason Segel van HIMYM! Ook niet mijn type, maar wel leuker. Als hun personage dan.

Ik vind dit ook, maar m’n vader kwam laatst wel met een goed ‘tegenargument’, vond ik. Hij zei dat je wijken dan minder aantrekkelijk maakt voor ‘normale’ mensen en extra aantrekkelijk voor hotels, airbnb’s en andere toeristenzooi (we hadden het hier trouwens over Amsterdam). En dat is ook niet een erg aantrekkelijk vooruitzicht.

1 like

Ai nee, daar word ik ook niet blij van. Morgen is het weer Critical mass hier, positief fietsevenement om aandacht voor de fiets(er) te vragen. Wellicht beter om met dit soort initiatieven en behavior change marketing aan de slag te gaan dan direct een verbod uit te vaardigen haha.

1 like

Haha ja ik had in dat vorige bericht nog een verhaal staan over dat je dingen beter bij de bron kan aanpakken in plaats van dat je achteraf met dwingerige oplossingen komt. Precies wat jij nu zegt, eigenlijk! :slight_smile:

Maar misschien is een combi van gedragsverandering en bestraffen/verbieden wel het meest effectief; geen idee.

1 like

oh ja! verschrikkelijk. Onze douche heeft een ‘normale’ kop en een regendouche. Als ik m dus per ongeluk de verkeerde kant op draai sta ik opeens onder die regendouche. Ijskoud water ook nog eens omdat dat nog niet is opgewarmd…

4 likes

Huisdieren houden is zeker ook slecht voor het milieu? :sob:

1 like

Ik kan niet tegen mensen die mandarijnen en / of bananen eten.
Helaas is mijn vriend een bananenman en mag hij als ie net een banaan op heeft niet in mijn buurt komen. En mandarijnen zijn gewoon helemaal niet toegestaan in m’n huis, die eet hij maar lekker op z’n werk ofzo.

3 likes

Ja was eigenlijk serieus! Niet eerder veel bij stilgestaan, maar nu vraag ik me af of het eigenlijk ook een aanslag op het milieu is om huisdieren te hebben :frowning: Belletje om de nek is op zich wel makkelijk toch?

Trouwens wat ik me ook altijd afvraag is: heel veel planten zijn giftig voor dieren. Maar als je katten buiten lopen heb je toch geen grip op wat je buren voor akelige planten in hun tuin kunnen hebben? Eng!

1 like

Iemand die ik ken opperde een tijdje terug het volgende idee:

Iedereen krijgt als hij of zij 16 jaar wordt de keuze: of je krijgt een scooter, of je krijgt stemrecht. Dan filter je alles er wel uit.

85 likes

Ik snap de hele hype rondom Nederlandse hiphop/rap niet, ik snap echt niet waarom dat nu opeens in is. Ronnie Flex, Broederliefde, het hoeft van mij echt niet.

31 likes