Impopulaire meningen

Zou dat zelf ook liever willen, maar mijn vriend is helaas nog wel afhankelijk van de bouwvak. :sweat_smile:

2 likes

Als je in september weggaat is het echt al vroeg donker, dat is best vervelend als je op een camping staat. Waarom mensen niet in juni weggaan weet ik ook niet


3 likes

Mijn vriendinnen vinden dit altijd heel raar: maar ik vind het (deels) fijn om ongesteld te zijn. Sowieso voel ik me heel erg in touch met mijn lichaam en mijn vrouwelijkheid. En ook dat ik die dagen een stapje terug moet doen, en goed voor mezelf moet zorgen. Ik geniet dan veel meer van Netflix op de bank, onder een dekentje, met chocola erbij. Terwijl ik dat op ‘normale dagen’ te decadent voelt.

31 likes

Ik begrijp dat wel, ik heb dat zelf ook. En daarnaast vind ik het ook fijn dat er een soort ritme in de maanden zit door mijn cyclus. Als ik er over nadenk dan lijkt me het me op dat gebied best vreemd als je een man bent, dan heb je dus helemaal geen ritme haha

4 likes

Ah, dat lijkt me inderdaad ook fijn! Maar heb ik helaas niet, want heel onregelmatig. Gelukkig natuurlijk wel met de pil te regelen.

1 like

Dat laatste vind ik ook wel inderdaad! Toen ik aan de pil was had ik dat niet echt, maar ik merk nu dat mijn spontane stemmingsschommelingen vrij gelijk lopen met mijn cyclus. Die stemmingsschommelingen zelf vind ik niet fijn (soms ben ik echt een heks), maar dat er een soort structuur in zit vind ik heel erg fijn.

Ongesteld zijn zelf vind ik door de pijn en het altijd in de gaten houden of ik niet doorlek echt een hel @Knofje, maar ik kan me ergens wel vinden in wat je zegt! Als ik er de tijd voor heb en nergens (dus niet op werk/school) hoef te zijn vind ik het vaak ook wel fijn om even extra lief voor mezelf te zijn.

2 likes

dit vind ik super interessant en leerzaam om te lezen
ik ga het ook proberen zo te bekijken.
ik ben het vandaag geworden en ik baal like always weer zo hard. (vandaar mijn lekkere aanwezigheid op t forum want ik lig met mijn laptop op mijn buik in bed haha, ipv een kruikje!)

3 likes

Een collega van me heeft een burnout door haar situatie met haar moeder en partner
Maar de oplossing van de huisarts was dus helemaal stoppen met werken en alleen maar leuke dingen doen
Dat snap ik dan ook niet

2 likes

Nee inderdaad
 Ik zou dan zelf wat vakantiedagen opnemen. Maargoed, ik ken haar situatie niet en heb nooit in zo’n situatie gezeten, dus ik heb makkelijk praten.

Beetje gekke diagnose, want per definitie is een burn out gerelateerd aan het werk. Dus als het komt door relatieproblematiek met partner of moeder valt het daar niet onder. Eigenlijk moet een bedrijfsarts daarbij betrokken worden, want die zijn daar meestal wel preciezer in dan een huisarts. Maar dat zou je werkgever dan weer moeten doen.

1 like

Goed, met deze mening ga ik zeker geen vrienden maken. Misschien heb ik het al wel eens gepost op EGF. Komt ie:

Ik vind het idioot om huisdieren te hebben. Ik ben absoluut geen dierenhater, integendeel, maar het houden van katten, honden maar ook andere dieren vind ik zo stom. Ik vind het vies en zielig voor die dieren, zelfs als ze lieve baasjes hebben.
Dat walgelijke gefok. Die eindeloze nestjes katten waardoo asiels overvol zitten. Een enthousiaste puppy die lekker wil rennen maar het moet doen met een paar blokjes om per dag, strak aangelijnd en als hij een verkeerde beweging maakt wordt er hard aan zijn halsband getrokken.
Het ellendige geblaf van honden.
Katten die overal met hun poepgat op zitten en overal bergen haar achterlaten.
De onvoorspelbaarheid.

20 likes

Vind je het dan ook zielig om een dier te hebben dat uit een asiel komt? Want dan kies je voor een dier dat al leeft en hulp nodig heeft :relaxed:

4 likes

In principe vind ik dat niet zielig nee, maar gelden al mijn andere opvattingen over huisdieren nog wel.
Die asiels zitten vol omdat er zoveel nestjes zijn, en die zijn er omdat zoveel mensen een huisdier willen maar niet nadenken over hun verantwoordelijkheid om ze te behoeden voor zwangerschap, ofwel omdat ze het verzorgen van een huisdier niet aankunnen en daarom hun huisdier maar dumpen.

Maar als er dan iemand voor het dier zorgt is dat in principe alleen maar fijn en lief.

8 likes

Dit vind ik ook wel heel erg :disappointed_relieved: . Mensen kunnen veel te makkelijk dieren nemen/kopen/krijgen.

1 like

Ik heb er grotere problemen mee dat mensen nog steeds bepaalde rashonden en -katten blijven kopen die door het fokken en de achterlijke eisen m.b.t. uiterlijk veel gezondheidsproblemen krijgen en onnodig pijn lijden. “Ja maar ras X hoort zo te zijn.” Domme fokkers op tv. Dat is volkomen bullshit die hond heeft van oorsprong een heel andere bouw. En ook dat er op Europees niveau weinig aan wordt gedaan. En ook zou ik graag zien dat knaagdieren niet te koop zijn bij tuincenra en dierenwinkels. Al die kapotgefokte konijntjes etc. :frowning:

Wel vind ik het heel fijn dat mensen in mijn omgeving vaker een hond adopteren uit een ander Europees land. Als de asiels in Nederland voornamelijk volzitten met 1 en hetzelfde ras of een kruising daarvan wat niet ideaal is voor de meeste mensen, snap ik wel dat ze buiten de grenzen gaan kijken. Beter dat dan nog meer kapotgefokte honden.

15 likes

Als je op vakantie gaat tijdens ziekte, moet je daar gewoon verlof voor opnemen.

1 like

Precies waarom ik een rothekel heb aan pugs. Die dingen zijn zo mislukt. Maar dat is geloof ik ook een impopulaire mening, want iedereen lijkt die lelijke kopjes waarmee ze vaak slecht kunnen ademen of waar de ogen door de druk bekant uit hun kop knallen leuk te vinden tegenwoordig.

Doe mij maar een gezond vuilnis bakkie.

32 likes

Ik hou echt niet van festivals

18 likes

Ik vraag me echt af of dat bij ons ook gebeurt.
Ik las ook dat dat wettelijk niet zodanig vast ligt.

Mijn vader heeft zichzelf ooit heel impopulair gemaakt door over iemand die een puppy van een bekend ras met veel gezondheidsproblemen ging nemen te zeggen: “Maar als je echt van honden houdt, neem je toch niet zo’n beestje?” Ik vind dat hij groot gelijk had.

Ik ben zelf vrij hypocriet want ik heb van de ene kant een beetje een zwak voor mopsjes. Als ik er een op straat zie lopen vind ik ze zo grappig. Van de andere kant denk ik gelukkig ook ‘kom op Pantalones, er is niks grappigs aan een beest dat niet kan ademen en altijd knallende hoofdpijn heeft’.

8 likes