Impopulaire meningen

Ik vraag me echt af of dat bij ons ook gebeurt.
Ik las ook dat dat wettelijk niet zodanig vast ligt.

Mijn vader heeft zichzelf ooit heel impopulair gemaakt door over iemand die een puppy van een bekend ras met veel gezondheidsproblemen ging nemen te zeggen: “Maar als je echt van honden houdt, neem je toch niet zo’n beestje?” Ik vind dat hij groot gelijk had.

Ik ben zelf vrij hypocriet want ik heb van de ene kant een beetje een zwak voor mopsjes. Als ik er een op straat zie lopen vind ik ze zo grappig. Van de andere kant denk ik gelukkig ook ‘kom op Pantalones, er is niks grappigs aan een beest dat niet kan ademen en altijd knallende hoofdpijn heeft’.

8 likes

Ik ben ook tegen het houden van huisdieren, maar niet omdat het vies is oid. Het is (voor mij) simpelweg niet okĂ© om dieren in gevangenschap te houden. Maar je hebt zelf toch huisdieren? Ja, helaas ziet de wereld er nog niet zo uit zoals ik het graag zie, dus zolang er nog dieren zijn moeten we voor ze zorgen. Maar dus wel: adopt, don’t shop. Stop alsjeblieft vandaag nog met dat akelige fokken! :frown: Ook thuis, want ja, kittens zijn schattig maar ook die vind je in het asiel.

9 likes

Oh ik heb het even gegoogeld en inderdaad! Dat wist ik helemaal niet​:open_mouth::blush:

1 like

Ik ben voor het eerst in mijn leven Gossip Girl aan het kijken, en ik vind het eigenlijk best een schokkende serie. Nu vind ik het wel vermakelijk, maar ik ben blij dat ik dit niet op mijn 18e heb gekeken. Iedereen heeft wat met iedereen en dat gaat behoorlijk ver en expliciet. Het doet het voorkomen alsof het allemaal zo normaal is. Toen ik 18 was zat ik in vergelijking met die serie meer in het stadum van handjes vasthouden.

9 likes

Ik dacht precies hetzelfde toen ik er vorige maand aan begon! Best heftig voor zo’n serie.

Ik keek het toen in 15/16 was en het op tv kwam en was vooral beĂŻnvloed door de kledingstijl, haha. We wilden er allemaal zo mooi uitzien als zij :roll_eyes: Ik ben nooit beĂŻnvloed door de iedereen doet iedereen mentaliteit, ik geloof niemand van al mijn vriendinnen eigenlijk!

5 likes

Helemaal mee eens en daarom adopteer ik uit principe enkel asielkatten, of katten die anders ergens langs de weg worden gedumpt omdat ze ‘niet meer nodig zijn’. En het liefst ook nog oude katten.

8 likes

Ja, al waren ze voor mijn gevoel echt veeel ouder allemaal en besefte ik ook niet echt dat we dezelfde leeftijd hadden. Laatst keek ik het weer en toen dacht ik inderdaad: wat absurd hoe zij op een middelbare school met elkaar omgaan haha

1 like

Ja dat ze zulke jonge personen moeten voorstellen is wel gek inderdaad, misschien was ik gewoon verstandig dat ik er geen slettebak van geworden ben
 die serie is gewoon een grote seks-drama-repeat. Maar dan wel vermakelijk :grin:

Mijn hart breekt echt als ik dit stukje zo lees :broken_heart: Hoe kĂșnnen mensen zo denken? Hoe kun je opeens besluiten dat een levend wezen, waarvoor jij zijn hele leven verantwoordelijkheid zou moeten dragen, ‘overbodig’ is geworden?

Goed van je dat jij dieren/katten een mooie tweede kans geeft door ze te adopteren. Dat wil/blijf ik ook doen, maar eerst hopelijk nog heeeeel lang van mijn huidige (geadopteerde) katje genieten.

1 like

Helaas gebeurt dat nog veel te vaak. De ouders van een vriendinnetje van mij en m’n zusjes hadden 3 katten, maar hun baby was zogenaamd allergisch. Een maandje nadat wij de katten geadopteerd hadden hadden ze ineens een kitten in huis genomen? Eentje is helaas al overleden, maar de andere 2 die over zijn gebleven zijn nu inmiddels 16 en hebben het ontzettend naar hun zin hier. Daar doe je het toch voor <3

Oja en ik herinner me ook iets van wat een klasgenootje van m’n zusje zei. Dat ze hun kat van 1 jaar wegdeden want hij was te groot geworden, dus toen hadden ze die gewoon op straat gemieterd en een nieuwe kitten genomen. Stond toen echt op het punt om mensen in mekaar te meppen, zoiets doe je toch niet

2 likes

Dat laatste breekt echt m’n hart. Harteloze mensen.:disappointed_relieved:

1 like

Echt he? Ongelofelijk dat je zo kunt zijn. Zouden ze dan ook hun baby de deur uit gooien als die ‘te groot’ is geworden? O nee, dit mag je dan weer niet zeggen, want dan ben je ‘harteloos’. Alsof het minder harteloos is om een dier leuk te vinden zolang het nog klein en pluizig is, en het zonder pardon af te danken als het oud(er) wordt, of ziek. Jezus, ik word hier zo boos van. En helaas weet ik dat dit voor veel mensen normaal is om te doen. Gelukkig maar dat er heel veel mensen tegenover staan die dit niet normaal vinden en wel goed voor (hun) dieren zorgen. (@Gast)

4 likes

Ik kan hier zo slecht tegen :disappointed:
Moet er niet aan denken mijn katten de deur uit te doen omdat ze ‘te groot’ zijn

Je weet toch hoe groot een volwassen kat is?

2 likes

Helaas doen ze dit op mijn werk niet zo
 :frowning:

ik ga ook meestal in september omdat mijn vriend en ik een hekel hebben aan gillende kinderen. Maar grote nadeel vind ik toch wel dat je zo lang moet wachten en dat iedereen al is geweest en dat het dan minder leeft ofzo?

3 likes

Ohja dat vind ik juist wel een voordeel, effe doorbikkelen en daarna kun je gaan als iedereen weer tegelijk aan het werk is. Een onderdeel van mijn vakantiegevoel is toch wel de wetenschap dat mijn collega’s allemaal aan het werk zijn.

20 likes

Ik deel je mening volledig. In het verlengde daarvan vind ik het houden van vogels in huis zo vreselijk. Dat voelt zo onnatuurlijk voor mij? (ik snap dat er misschien vogels zijn die binnen willen zijn etc)

4 likes

Welke zoektermen gebruik je op pinterest voor de plaatjes in de spoiler? Love it