Ik heb zonet 6 dagen bij een touroperator een kamer geboekt in een adult only complex, half pension op Gran Canaria.
Niks avontuurlijks aan, maar ik vind het toch spannend.
Snap ik! Ik ben nog nooit alleen op reis geweest dus zou het ook echt spannend vinden. Wordt vast leuk! Wanneer ga je?
Volgende week al!
Ooh heerlijk!
Ik ben in oktober voor het eerst alleen maar Kreta geweest en het was zo chill.
Was eerder wel alleen gaan backpacken, maar was benieuwd of dit ook zou bevallen en het was zeker een aanrader.l!
Ik zit in mijn eentje in een pub in Edinburgh te wachten op mijn eten. Voor de eerste keer solo dineren voelt toch als een soort overwinning.
En het voelt alsof iedereen naar me kijkt.
Superstoer dat je het toch doet, veel plezier daar, Edinburgh is zo leuk!
Ze kijken gewoon omdat ze jaloers zijn
Eens, zie er sowieso fab uit en mag zoveel toetjes eten als ik wil.
Eerder merkt niemand het, want die zijn met 2 of meer en bezig met elkaar. Als je alleen bent, merk je veel meer op. Dat is ook een voordeel! Ik vind het altijd leuk om in mijn hoofd te bedenken wat voor relatie mensen die bij elkaar aan tafel zitten hebben, en waarom ze daar zitten. Kunnen hele verhalen worden… Enjoy, en niet alleen het eten!
Ik heb me nog helemaal niet verdiept in treinreizen, maar is dat niet veel duurder dan vliegen?
Niet als je op tijd je tickets boekt.
Ligt er ook aan waarheen. Ik ben met de trein en flixbus naar kroatie gegaan en dat was goedkoper dan vliegen (erg last-minute geboekt, terugreis een week vtvoren). Ja soms kan je voor 14 euro naar kroatie vliegen maar dat was nu niet het geval. Trein in Italië, Spanje, Portugal is wel duur.
Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen in het vliegtuig of ergens anders als je even gaat plassen? Ik ben van plan om een rugzak mee te nemen als handbagage met laptop en tablet erin. Dragen jullie dan een heuptasje/nektasje waar wat geld in kan of neem je je tas mee?
Vraag in trein/OV meestal of mijn buur even op mijn rugzak kan letten, heb idd wel klein (heuptasje) met paspoort, telefoon, airpods en portemonnee. In vliegtuig laat ik het meestal gewoon liggen
Op het vliegtuig zou ik dat gewoon laten staan tbh. Je weet toch wie er naast je zit, en merkt het dan toch wel voor je landt dat je laptop weg is.
Voor de rest hangt het heel erg van de plaats waar ik ben. Wanneer een plek veilig voelt, laat ik m’n spullen makkelijk even liggen, maar ik zal wel altijd m’n gsm en paspoort (indien van toepassing) en bankkaart bij me houden. Dan kan ik mezelf in elk geval redden mochten al m’n andere spullen ineens gestolen worden.
Edit: ik heb inderdaad altijd een klein tasje mee hiervoor. Meestal ga ik hiken dus dan heb ik een heuptasje bij me omdat dat praktisch is tijden het wandelen (easy acces voor snacks en past comfortabeler onder m’n rugzak), maar op een andere reis een klein handtasje even handig denk ik.
In die lijn heb ik ook een vraag: wanneer nemen jullie je paspoort mee? Bijv als je een dagje gaat hiken, een stad verkennen of naar het strand? Zeker in m’n eentje vind ik het een fijn idee om me ten alle tijden te kunnen legitimeren, maar je loopt natuurlijk ook meer risico dat je hem kwijt raakt of dat hij gejat wordt.
Edit: ik bedoel als je buiten Europa op reis bent.
Je kan je ook legitimeren met je id kaart toch. En die kan je makkelijker meenemen.
Ik neem hem vrijwel nooit mee, als ik hem in een kluis achter kan laten doe ik dat eigenlijk altijd, want ik zou inderdaad niet willen dat hij gestolen wordt.
Ik heb wel altijd mijn rijbewijs bij me (al is de mijne officieel niet geldig als ID bewijs) en als ik me heb moeten legitimeren is dat altijd genoeg geweest.
Als ik ergens ben waar ik hem niet afgesloten achter kan laten en ook niet zomaar in mijn tas wil hebben (bv drukke steden die bekend staan om zakkenrollers) heb ik meestal een klein tasje voor onder mijn kleding bij me en draag ik hem daarin, maar dat doe ik bijna nooit.
Oh en als ik mijn paspoort wel op pad meeneem laat ik juist mijn rijbewijs achter, zodat ik in ieder geval nog iets achter de hand heb mocht ik een van de twee toch kwijtraken.
Ik heb m’n post even aangepast: ik bedoelde bij reizen buiten Europa waarbij je ID kaart dus niet voldoende is.
Ook dan neem ik alleen mn id mee haha. Het is me nog nooit overkomen dat ik me moet legitimeren. En als jou iets overkomt hebben ze denk ik wel genoeg aan je id kaart.