In je eentje op vakantie

Het liefst in Nederland!

Ik vind een Free Walking Tour altijd wel chill om te doen! Lekker een beetje de stad verkennen, je hoort vaak meteen leuke tips en er zitten vaak meer mensen in de groep die ook alleen zijn. Heb er in Barcelona ook wel eens een gedaan en die was toen heel leuk!

Oh en qua alleen eten: iets meenemen om te doen (boekje, ereader, puzzelboekje etc), vantevoren leuke tentjes zoeken en vooral niet te veel zorgen maken en lekker genieten van het eten! Ik heb ook nog specifieke tips qua eten in Barcelona haha, maar weet niet of je die ook wil?

3 likes

Voor lunch/ontbijt

• Brunch & Cake by the Sea
  • Zenith Brunch & Cocktails
  • Fitbar (alleen weinig zitplek, wel lekkere acai bowl enzo)

Diner:

• El Pachuco (de forum nacho’s haha)
  • Bar Jai-Ca (zou ik overigens niet doen als je vega bent, die opties vond ik niet heel boeiend)

Drankjes:

• Bonavida (superlekkere cocktails en heel leuk personeel die ook echt helemaal met je mee willen denken wat lekker is)
  • Bobby’s Free (zelf nooit geweest, maar is een favo van een vriendin)
4 likes

Valkenburg, heeft een eigen station en alles wat je zoekt.
De Betuwe heeft mooie dorpjes
Winsum, is uitgeroepen tot mooiste dorp van het noorden
Haarlem, richting zee of kleine dorpjes.

Zoiets?
@Cookiess

1 like

In oosterbeek heb ik in een heel leuk houten ijslandshuisje gezeten met jacuzzi. Was volgens mij ook nog goed betaalbaar!

2 likes

Ik ben inmiddels op het vliegveld van Oslo op m’n vlucht terug aan het wachten, dus ik zocht dit weer even op.

Voor Oslo heb ik niet directs specifieke aanraders. Ik ben naar een aantal musea gegaan, maar die worden overal wel aangeraden. Vooral de drie musea bij elkaar (Kon-Tiki, Fram, en Noors maritiem museum) vond ik handig om te doen. Ik had een soort veer/rondvaartsboot geboekt voor een dag die daar heen ging, dat was top. Maar je kan er ook met het OV heen, dat zal een stuk goedkoper zijn. Enige (voor de hand liggende) tip is wel om meteen te gaan als de musea open gaan, want het is daar anders echt niet grappig druk. Ik zou starten met Fram, want die heeft best smalle paden met veel tekst waar anders veel mensen voor staan.

In Bergen kan je de Floibaan omhoog nemen Floyen op en dan de berg weer aflopen (en dan Noren tegenkomen die hem omhoog hardlopen, maar dat is niet voor mij lol). Is leuk, maar ook heel druk met veel kinderen.
Wat ik veel leuker vond, was de bus naar de kabelbaan nemen die je omhoog brengt naar Ulriken. Daar kan je bovenaan ook wandelen (/klauteren/struggelen lol). Doe wel goede schoenen aan met grip, want het is niet een mooi paadje maar wel echt stenen over. En als het nat is, dan ligt er nogal veel modder. Ik had als Nederlandse amateur witte hardloopschoenen aan. Werkte prima voor de grip, maar zijn nu zeker niet wit meer.

Verder heb ik geen tour over de fjorden gedaan en heb ik niet een auto gehuurd om veel verder te gaan dan Bergen zelf. Voor de dagen die ik er was, was er echt genoeg te doen met wandelen en musea bekijken. Ik vond het ook wel leuk om naar het huis van Edvard Grieg te gaan, en daarna op de terugweg de Staafkerk te bekijken. Zijn allebei te bereiken met de tram die ook naar het vliegveld gaat, en dan nog 10-15 minuten lopen.

Ik had in Bergen een Bergenkaart, omdat ik sowieso al wist dat ik het met de musea eruit zou halen. En die geeft je ook gratis toegang tot het OV (inclusief de vliegveldtram) en de Floibanen, extra leuk.

Oh en de trein tussen Bergen en Oslo is echt prachtig. Ik vond het stuk vanaf Bergen het meest indrukwekkend, dat je echt tussen de fjorden rijdt. Bij Oslo in de buurt vond ik het minder, maar dat was puur omdat het bij Bergen zo mooi was. Boek wel van tevoren een stoel bij het raam. De kant maakt denk ik niet zoveel uit.

3 likes

Ohhh dankjewel voor alle tips, heel handig om van tevoren te weten. Klinkt heel leuk en mooi allemaal. :pray: Ik heb inderdaad al een stoel bij het raam geboekt voor de trein van Oslo naar Bergen (en eerste klas hahaaa, kon er ook nog wel bij).

Hoe heb je het gehad? Hoe vond je het om in je eentje te gaan? En hoe ging het bijvoorbeeld 's avonds met eten, ben je in je eentje uit eten geweest?

3 likes

Ik vond het echt top! Ben vooral lekker veel buiten geweest, veel musea bezocht, en op momenten dat ik geen plannen had ergens een bankje opgezocht om te lezen. Ik vond 't echt dikke prima om in m’n eentje te gaan en heb me geen moment onveilig gevoeld.

Ik ben uiteindelijk niet echt uit eten geweest. Heb wel twee keer op de vismarkt van Bergen gegeten, dat was wel chill. Verder vind ik 's avonds uit eten in m’n eentje nog te ongemakkelijk en het ook niet per se waard. Heb bij van die deli’s gewoon lekkere broodjes of maaltijdsalades gehaald en dan ergens op een mooi plekje opgegeten.

1 like

Geniet ervan! Klinkt heerlijk.

6 likes

Mooi man! :smiley:

2 likes

Iemand tips voor een gezellig hostel in Sevilla?

1 like

Ik ben alleen in Oslo nu (sinds woensdag) en wow het is echt fantastisch. Dit ga ik vaker doen. Ik kan precies doen waar ik zin in heb, eten waar ik zin in heb, chillen wanneer ik daar zin in heb. Alleen naar restaurants/cafés/barren was de eerste keer een beetje spannend, maar daarna wende ik daar wel aan, en de mensen die er werken maken dan juist gezellig praatjes met je! Verder heeeel veel musea gezien en de natuur in geweest en lekker gewandeld. Gisteren ook nog afgesproken met iemand (via Bumble) om biertjes te drinken en vanavond gaan we samen eten en naar een concertje. Zo leeeuuuk.

47 likes

Is er iemand alleen naar Marrakech geweest? Ben al wel een paar keer alleen op vakantie geweest (Thailand, Denemarken en Ierland) zo ja, is het een aanrader?

samenvatting: nee

5 likes

Ik heb geen inspiratie… stel je kunt eind november/begin december een weekje alleen weg, waar zou je dan heen gaan? Enige vereiste is dat het niet te warm is, maximaal zo rond de 20 graden.

Edit: oh en ik heb geen rijbewijs, dus er moet enigszins goed openbaar vervoer zijn.

2 likes

Ik zou dan denk ik kiezen voor een (zuid) Spaanse stad! Lekker weer (denk ik tenminste), stad, evt strand (Valencia, Malaga) en goede treinverbindingen tussen andere plaatsjes.

1 like

Ik heb in december 2 nachten Edinburgh geboekt zojuist. Voor het eerst in mijn eentje. Leek me wel een mooie instapstad om dat eens uit te proberen! Ik zat eerst naar Londen te kijken, maar dat is zo duur geworden he. Nu ben ik alles bij elkaar 225 euro kwijt, inclusief de reis. Dat zou niet eens genoeg zijn voor een fatsoenlijk hotel in Londen.

27 likes

Ik heb dus wintersport alleen geboekt :’). Normaal ging ik met mn vriend maar ik heb geen vriend meer en alle andere vrienden willen niet of kunnen niet en ik wilde per se (en had ik had echt geen zin meer om les te geven). Aan de ene kant lijkt me het best chill want overdag ging ik, als ik in een groep ging, vaak ook gewoon mijn eigen gang alleen de avonden lijken mij minder wat minder leuk (al ben ik niet echt een après ski fan). Maar goed, ben benieuwd :grin:

23 likes

Een andere bestemming in zuid Frankrijk misschien? Van Parijs sta je met de TGV op geen tijd in Bordeaux of Toulouse bijvoorbeeld. Via ouigo kun je goedkopere tickets vinden

2 likes

Zwitserland (Zurich bv) of Oostenrijk (Wenen).
In Zürich beginnen de kerstmarkten volgend weekend al (ik ga er zelf ook naartoe)

Wel lange ritten, maar bij de juiste route hoef je maar 1x over te stappen.
Ik zou ook kijken naar een andere stad in VK.

2 likes