In je eentje op vakantie

Wie wat hoe waar en waarom? Ik vind het zo lekker! Helemaal niemand om rekening mee te houden en geen vakantiefrustraties die extra naar boven komen omdat je constant op elkaars lip zit. Gewoon zen met mezelf.

Wat voor reizen en vakanties hebben jullie al in je eentje gedaan? En wat wil je nog? Ik heb een paar keer gebackpackt in mn eentje. Maar dan ontmoet je wel veel mensen. En ik ben afgelopen winter naar een luxe resort op Bali geweest. Dat vond ik ook wel lekker, maar ook een beetje eenzaam. Ik zou een volgende keer niet langer dan een week gaan. Verder zou ik nog wel wat stedentrips willen doen en dan een airbnb appartementje huren zodat ik zelf kan koken. Want ik blijf in mn eentje 's avonds naar een restaurant nog wel een moeilijk ding vinden. Daarom heb ik ook een keer 4 dagen lang roomservice besteld :relaxed:
Oh ja en in mn eentje naar New York, staat ook hoog op mijn lijstje. En ik wil heel graag interrailen door Zwitserland, Oostenrijk, Italië zo iets

Hebben jullie nog tips? Of dingen die tegenvielen in je eentje?

4 likes

Ben alleen naar NY geweest en ook Berlijn en Londen. Verder 2x all in vakantie naar Ibiza en Kos. HEERLAK. NY in je up is zo chill, met niemand rekening houden heerlijk.

All in vind ik 8 dagen genoeg, dan ben ik klaar met chillen, boeken lezen en mezelf volstouwen.
Ik zoek juist geen mensen op als ik ergens alleen ben, zou ook nooit in een hostel slapen. In NY vind ik ook niet echt een hele gezellige uiteet cultuur dus daar vond ik het helemaal niet raar om alleen te eten, niemand keek me ook raar aan. Boek mee en gaan

6 likes

Ik ben 2 keer alleen naar Thailand geweest en laatst alleen een aantal dagen naar London. Ik vind het heerlijk. Als vrouw alleen heb je toch genoeg aanspraak en ik heb me geen moment alleen gevoeld. Kan het iedereen aanraden!

5 likes

Ben verliefd op alleen reizen. Kan niet zonder. Zo fijn om alles zelf te kunnen bepalen en met niemand rekening te hoeven houden.
Ben geweest naar: Londen (2x), Kopenhagen, Helsinki, Oslo (4x & lievelingsstad), Edinburgh.

3 likes

Ik ben in mijn eentje naar Dublin geweest, en dat beviel zo goed dat ik sindsdien twee weken met de trein heb rondgereisd in Engeland (Edinburgh naar Londen) en daarna nog een keer twee weken in Ierland. Ook ben ik in m’n eentje nog op citytrips geweest naar Kopenhagen, Stockholm, Brno, en Antwerpen. Ik ben ook net terug van twee weken met de auto naar Oostenrijk in m’n eentje.

Ik vind met citytrips slapen in hostels heel chill, omdat je dan aanspraak hebt en, als je geluk hebt, ook wel leuke mensen tegenkomt om misschien dingen mee te doen. Ik vind alleen uit eten ook wel een beetje lastig nog, dus ik probeer meestal fancy te lunchen en dan eet ik 's avonds wel een salade of een broodje. In een hostel koken heb ik wel gedaan, maar vond ik uiteindelijk niet echt chill. M’n laatste vakantie zat ik in hotels en ik moet zeggen dat ik dat op een gegeven moment toch best eenzaam vond, dus ik vind hostels voor kortere vakanties wel prima. Ik kies trouwens meestal een grotere, gemengde kamer, omdat ik dat gezelliger vind. Heb met kamers voor 4-6 mensen te vaak meegemaakt dat ik met een vriendengroepje zat.

En verder vind ik het echt super chill en zal ik altijd ook alleen blijven reizen, naast soms ook met vrienden of familie. Ik vind het zo fijn om volledig m’n eigen plan te kunnen trekken en met niemand rekening te hoeven houden.

3 likes

Oeh, Oslo wil ik ook nog heel graag een keer heen. Wel een aanrader, dus, als het jouw lievelingsstad is? Hoe zit het in Noorwegen/Oslo met in je eentje in een restaurant zitten? Word je daar erg op aangekeken?

1 like

Ik wil perse volgende week in mijn eentje 5 dagen naar de zon. Ik vind het suuuuper spannend maar ik wil het en er is niemand die met me mee kan. Komende week krijg ik mijn nieuwe salaris en dan moet moet moet ik echt boeken. Ik ga zoveel spijt krijgen als ik volgende week thuis blijf en t is dit weer de hele dag

5 likes

Leuk! Weet je al waar je heen wilt?

1 like

Ja ik denk Tenerife. Dat is niet zo ver vliegen en toch vrij stabiel weer zoals ik het nu zie. Ik moet alleen nog even bedenken hoe ik het ga doen met cookies enzo, want ik heb heel wat afgezocht naar chille vakanties en als ik straks echt ga boeken wil ik wel de goedkoopste optie. Alleen al mijn wachtwoorden enzo kwijt is zo kut

Ja, lekker!

Heb regelmatig in m’n eentje kleine citytrips naar België gedaan en uiteindelijk vorig jaar de stap gezet om een maand lang in m’n eentje te interrailen.

Mijn reis ging zo: Wenen - Rome - Triest - Laibach - Budapest - Bratislava - Krakau - Berlijn - Bremen - Praag

Dit jaar geen geld gehad maar kan niet wachten tot ik weer een trip kan maken. Alleen waar naartoe? Zoveel keuzes :joy:

4 likes

Incognito venster werkt ook

1 like

Ja?

1 like

Ik vind het zoooo fijn om in mijn eentje op vakantie te gaan.
Waar ik tot nu toe geweest ben:
Porto
Parijs
Hamburg

Dublin - Galway

Aarhus - Horsens - Stockholm - Järna - Östersund - Gällivare - Koskullskulle - Abisko - Narvik - Bodo - Trondheim - Oslo - Bergen - Kopenhagen (Interrail)

Malaga - Sevilla - Cadiz - Granada

Dit is eigenlijk allemaal in het afgelopen jaar geweest, nadat mijn relatie uit ging.

Een paar jaar geleden heb ik ben ik ook een maand in Zweden en Denemarken geweest, vrijwilligerswerk gedaan en gecouchsurfed. Dat was mijn eerste vakantie alleen. Toen kreeg ik een relatie (veel samen gereisd) en nu heb ik weer de vrijheid om lekker mijn eigen gang te gaan.

In november ga ik naar Israel en begin volgend jaar naar Marokko. En in de zomer wil ik sowieso weer interrailen.

3 likes

Ik heb vorig jaar 3 weken in Engeland rondgereisd en ben gisteren teruggekomen van 3 weken Schotland. Over het algemeen vind ik het heel chill, vooral overdag. Heb echt geen probleem om in die drie weken dan elke dag mezelf te vermaken, maar vind de avonden wel vaak wat saai. Ga af en toe wel alleen uit eten of een kroeg in, maar vind dat altijd een beetje saai… vind dat veel leuker om met anderen te doen. Maar deze keer was ik overdag ook wel zo actief dat ik savonds kapot was en gewoon op mn kamer ging chillen.
Heb wel altijd privé kamers met privé badkamer, want heb er echt geen zin meer in om mn kamer met anderen te delen en ik wil me ook wel gewoon terug kunnen trekken als ik even geen zin heb in mensen om me heen. Dus dat maakt het ook wel weer lastiger om mensen te ontmoeten, maar vind ik niet per se heel erg.

2 likes

Ooh wat tof! Ik wil ook nog heel graag een keer paar weken door Schotland reizen. Was je met de auto? Had je van tevoren al veel gepland, of daar vooral gekeken wat er te doen was?

Wat leuk! Ben je gewoon random bij leuk uitziende dorpjes uitgestapt in Groot-Brittanie? Of had je al een beetje een route uitgestippeld?

En wat heb je gedaan in Oostenrijk? Lijkt me zo prachtig om door die bergen daar te wandelen, maar in mn eentje vind ik dat toch wat spannend. Dat ik verdwaal of en een enge verkrachter tegenkom. Ik hoop da ik ooit nog de moed krijg om dat te doen

Ja ik doe ook in warme landen meestal een grote lunch en 's avonds een broodje. Maar bij citytrips loop ik zoveel en dan heb ik 's avonds ook wel weer dikke honger. Ik weet niet wat het is, soms lukt het me prima om gewoon naar een restaurant te gaan en soms krijg ik echt een soort straatvrees en heb ik zooo geen zin om het hotel te verlaten.

Leuk leuk! Heb je New York - Boston - Toronto - Washington DC - Philadelphia met het vliegtuig gedaan? Zat er ergens ook nog een beetje natuur en rust in die reis of was het echt een stedentrip?

Wow zo leuk allemaal! En hoe kom je aan zo fucking veel vakantiedagen :dizzy_face: en geld! Ik wil ook!

Ik heb ook echt een eigen kamer nodig. Ik deed dat een paar jaar geleden nog wel op zo’n slaapzaal, maar het is echt niets voor mij als introvert. Ik heb mijn privacy nodig en wil gewoon kunnen kakken op mijn eigen wc. Toegegeven, ik heb altijd de eerste 2-3 dagen dat ik even moet wennen aan alleen op een nieuwe onbekende plek zijn, maar op een gegeven moment ben ik daar aan gewend en vind ik het heerlijk. Dan heb ik helemaal geen behoefte aan bier drinken met anderen. En inderdaad, zoveel mogelijk doen overdag, dan ben je 's avonds toch wel moe.

2 likes

Ik had de treintochten wel al geboekt en de hostels ook geboekt, dus de route was wel redelijk uitgestippeld. Ik had in elke stad een paar dagen. Ik ging van Edinburgh naar Manchester, toen Birmingham, toen Bath en eindigde in Londen. En dan had ik vaak vanaf die stad waar m’n hostel was nog dagtochten: Aberdeen en highlands in Schotland, Lake District bij Manchester, Stratford-upon-Avon bij Birmingham, en Bristol, Stonehenge, en Cardiff vanuit Bath (als ik het me allemaal goed herinner). Plus natuurlijk ook een volle dag om de stad zelf te bezoeken.

Ik heb in Oostenrijk een vaste plek gehad voor een week en ben van daaruit gaan verkennen. Dus ik ben een dagje naar Zwitserland geweest (met bus, want vignet), een dag Liechtenstein (wel met auto), een dag Highline 179 + Neuschwannstein kasteel. En de overige dagen lekker met een kabelbaan omhoog en dan in de bergen wandelen! De wandelpaden zijn echt prima aangegeven, dus ik denk datde kans vrij klein is dat je verdwaalt. Ik was wel overdag steeds, ik durfde niet zo goed in het donker te rijden, want ik had nog nooit eerder in bergen gereden. Het was ook echt prachtig en zeker een aanrader!

Ik vond het fijne van de auto wel dat ik overal heen kon waar ik maar wilde, maar ik vind een trein of bus juist weer chill omdat ik zelf niet zo nodig hoef te rijden. Oostenrijk was heel leuk, maar na al die dagtochten ver was ik ook wel even klaar met veel rijden. Gelukkig had ik in mijn omgeving echt best veel kabelbanen dichtbij (10 - 20 minuten rijden), dus dat was echt prima.

Ik heb soms ook gewoon dat ik dan 's avonds maar bij een McDonalds of zo ga zitten, haha. Daar word je er niet op aangekeken in elk geval. Op een terras durf ik soms ook nog wel alleen, maar binnen in een restaurant vind ik dat wel een beetje een ding. Vind het vaak ook wel chill om dan 's avonds ergens take-out te halen en dan dat in het hostel op te eten.

3 likes