In je eentje op vakantie

Misschien een beetje laat maar de ultieme tip voor soloreizen vind ik toch echt facebookgroepen (als je opzoek wilt gaan naar sociaal contact tijdens je reis). Voor bijna alle bestemmingen is er wel een voor backpackers/soloreizigers en daar kun je een gericht berichtje plaatsen kun je super makkelijk mensen vinden om een excursie mee samen te doen of 's avonds een hapje te eten.

2 likes

Ben er nog, net aangekomen op mijn laatste bestemming, waar ik 1,5 week blijf, dus danjjewel voor de tip! Heb mijn facebook al heel lang niet meer gebruikt, maar misschien stof ik hem idd maar eens af. Ga iig ook eens bij een leuke hostelbar kijken morgen (ben net >10u onderweg geweest, dus ga alleen nog maar douchen, eten, succession kijken en slapen de rest van de avond :sweat_smile:)

3 likes

Bij excursies heb ik ook leuke mensen ontmoet maar je moet er geluk mee hebben! Heb je zelf ook nog wat tips wat de filipijnen betreft? Het lijkt me echt een prachtig land! Geniet nog van je vakantie.

1 like

Het is ook voor mij echt de enige reden waarom ik FB nog niet heb verwijderd! Tijdens mijn reis in Indonesie op deze manier afgelopen jaar ook vaak in contact gekomen met wat mensen en mee opgetrokken. Je moet op zoek naar iets in de trant van “solo travel Philippines” “backpackers Philippines” “Nederlanders in de Filipijnen” en dan zie je vanzelf welke de grote groepen zijn. Verbaasd me elke keer weer hoe makkelijk het gaat als je een oproepje zelf neerzet of op iemand reageert!

Veel plezier daar nog!!

3 likes

De excursies die ik tot nu toe heb gedaan waren bijna allemaal in mn eentje, heb zelfs paar keer gevraagd naar groepsexcursie om aan te sluiten, maar die was er dan niet
 Maar ben nu in erg toeristische plek (Moalboal), dus gaat hier vast goedkomen. Zal als ik weer thuis ben nig wat tips geven ook. Ben overigens op Cebu, Bohol en Siquijor geweest, dus kan alleen daarover tips geven. Maar het is imo wel echt de moeite waard, het is hier allemaal zo mooi!

Is er iemand die tips heeft of mee wilt denken.
Ik wil een weekje weg denk ik, iets langer zou ook kunnen 10 dagen, samen met mijn hond.
Heb een auto dus zou met de auto weg kunnen maar ik vind autorijden spannend dus grote steden of in de bergen durf ik niet aan. Zit met de hond liever niet in grote steden en wandelen in de bergen in Oostenrijk lijkt me fantastisch alleen qua vervoer wordt het dan weer lastig denk ik. Hoe doen jullie dat bijvoorbeeld met de trein en meerdere keren overstappen en bagage? Zie me zelf daar al staan met mn bagage hondenbrokken enzo.

Ben in het verleden alleen in Azie geweest maar vind op 1 of andere manier Europa spannend ofzo. Ik kan wel een beetje alleen zijn maar niet meerdere dagen. Wil daarom overdag wel echt dingen te doen hebben waarbij de hond mee mag, musea enzo zijn daarom lastig. Wandelen vind ik top en heb wel vaker een wandelvakantie gedaan met een vriendin. Maar zie dat in mijn eentje niet zitten elke dag op een andere locatie slapen.

Ik zit te denken aan Insbruck, maar krijg ergens een vibe dat het niet heel erg voor solo reizigers is.

2 likes

Oostenrijk is echt heel goed te doen met de trein! Zelf al meerdere keren gedaan: Zell am See, Villach, Zell am Ziller en ook Innsbruck. Geen ervaring met een hond, ik weet ook niet hoe lang ze het volhouden zonder tussenstop? Daar zou ik dan de reis op aanpassen. Voor bagage is voldoende ruimte, zelfs voor fietsen.

Wandelen kun je heel goed vanuit één plek doen. Gewoon elke dag een andere route kiezen. Dan zou ik voor een plaats met een kabelbaan gaan. Innsbruck vond ik wel een aardige stad, maar niet heel bijzonder. Op sociaal vlak geen ervaring want ik vind het heerlijk om alleen te zijn. Mijn ervaring is wel dat mensen gemakkelijk korte praatjes maken.

1 like

Ooh wauw Zell am See ziet er ook fantastisch uit. Zit daar ook een kabelbaan bij? Welke van de drie plekken vond je het leukst? Ik ga morgen nog even wat meer research doen. Ik dacht eraan om dan de trein naar Insbruck te pakken, een nachtje slapen en dan doorreizen naar mijn eindbestemming.

1 like

Ja Zell am See is prachtig :heart_eyes: Wel enorm toeristisch. Volgens mij zijn er twee kabelbanen. Het Zillertal vond ik heel mooi maar qua bereikbaarheid en voorzieningen (ook kabelbanen) zou ik dan naar Mayrhofen gaan ipv Zell am Ziller. Villach vond ik denk ik het minste, maar die regio (veel meren én dichtbij Slovenië en Italië) is wel prachtig. Zodra je in de bergen bent is het echt overal in Oostenrijk heel mooi :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Grenoble is misschien ook een leuke optie. Op 7 uur treinen (thalys 3 uur + TGV 3 uur vanaf NL) met een tussenstop in Parijs. Kun je eventueel nog een nachtje in Parijs blijven. Grenoble is een leuke mooie stad aan de voet van de Alpen. Met een bus ben je in 1 uur midden in de Alpen om te wandelen. Grenoble zelf is ook heel leuk. Statige herenhuizen, maar ook veel streetart. Echt een studentenstad met veel cafĂ©s en koffietentjes. Er zijn meerdere musea, mooi stadspark, een kabelbaan naar het Bastion (prachtig uitzicht!), je kunt er goed winkelen en in de buurt is een grot om te bezoeken. Omdat het vrij hoog ligt, is er het niet bloedheet in de zomer, iets van 26 graden. En er zijn veel mooie goedkope Airbnb’s te vinden trouwens.

Deze blog geeft een beetje een idee (niet mijn blog) Leuke activiteiten en Bezienswaardigheden in Grenoble

10 likes

Hoii!!

Ook ik ga alleen op vakantie :grinning: Het is niet de eerste keer dus ik maak me niet heel erg druk. Ik ga naar de eilanden van zuid oost Thailand. Ik ben 30+ en wil geen backpackers party vakantie met recent afgestudeerden maar gewoon chill maar toch met een sociaal randje. Ik houd van een strandfeestje met voetjes in het zand. Heeft iemand hier tips voor? Waar moet ik wel heen en waar wegblijven?

3 likes

Ik zit te denken om in augustus/september (in ieder geval na de schoolvakanties) een weekje in een relaxed hotel/resort op een zonnige bestemming (liefst in Europa) te boeken. In m’n eentje uiteraard. Ergens waar ik kan relaxen bij een zwembad of strand en waar in je eentje eten makkelijk kan en relaxed is. Mag best een beetje luxe zijn. Heeft iemand tips?

Edit: had ik al gezegd dat het relaxed moet zijn? :face_with_peeking_eye:

11 likes

Heb net een solo trip naar Hamburg geboekt incl. treinreis, hotel en kaartjes voor een volleybalwedstrijd waar ik dan heen kan. Ik ben zo excited😎đŸ„č

19 likes

Ik ben in m’n eentje op vakantie op een plek waar ze dat concept niet echt kennen geloof ik. De gastvrouw van m’n slaapplek heeft een paar keer gevraagd of ik echt alleen was en niet nog vrienden ergens anders had slapen en in restaurants wordt standaard gevraagd of ik nog op iemand wacht. Geen nare reacties hoor, maar wel opvallend als ik dat vergelijk met andere plekken waar ik geweest ben

1 like

Aqua Silhouette & Spa in Malgrat de Mar! Plaatsje zelf is mwah maar hotel heel mooi en modern en je bent met de trein ook zo in Barcelona :sunny:

5 likes

Wow, dit ziet er inderdaad heel goed uit! Dank voor de tip!

2 likes

Waar ben je?

2 likes

In een dorpje in het Raurisdal in Oostenrijk. Ik denk dat het in Zell am See bijvoorbeeld veel normaler zou zijn, maar dat het ook een veel toeristischere plek is. Wel ondertussen ook leuke gesprekken gevoerd met mensen over waarom ik alleen was etc

1 like

Ik ga vanmiddag alleen op vakantie naar de Portugese zon en moet zeggen dat ik dat dan toch altijd weer spannend vind, zo de dag van vertrek

9 likes

Leuk! En dat is ook gewoon spannend natuurlijk. Veel plezier!

2 likes