In je eentje op vakantie

Dat kan prima! Ik eet zelf vaak in mijn airbnb omdat uit eten gaan in Oslo erg duur is. Maar mensen kijken je zeker niet raar aan!

1 like

Klinken allebei als superleuke reizen zeg. Ik ben helemaal geïnspireerd. Die voeg ik toe aan mijn lijstje :slight_smile:

1 like

Ja, het was ook echt fantastisch!! Kan het echt heel erg aanraden.
Ik was met het openbaar vervoer, wat op zich wel een uitdaging is want bussen en treinen rijden niet vaak en vrij onregelmatig, maar met enige voorbereiding is het prima te doen!
Ik had wel alles al van tevoren gepland, omdat er op veel plekken niet heel veel chille en betaalbare accommodatie is en ik ben wel een beetje een snob :grimacing: dus wilde wel overal leuke ho(s)tels en als je op de bonnefooi gaat, ben je wel een stuk duurder uit (alle slaapplekken bij elkaar waren nu ook al best prijzig). Maar als je ok bent met slaapzalen en goedkopere hostels kan het denk ik best op de bonnefooi.
Als je tips wil, laat maar weten! Sla vooral Isle of Skye niet over, dat was echt fantastisch mooi :heart_eyes:

Edit: oh en als je met het ov gaat: ik had al mn treinreizen ook al van tevoren geboekt. Scheelt echt héél veel geld en omdat er op veel plekken maar weinig treinen gaan, weet je van tevoren toch al wel welke trein je wil nemen, dus het heeft me niet echt beperkt in mn ‘reisvrijheid’.

2 likes

Ik heb precies hetzelfde. En in Engeland en Schotland ben ik vooral veel stelletjes en mensen van middelbare leeftijd tegengekomen. Vind er ook nooit iets aan om heel gedwongen met iedereen contact te maken en elke keer hetzelfde verhaal weer te moeten vertellen…

Jij woont toch in Noord Amerika?
Misschien Vancouver/Victoria/Vancouver Island (vooral Tofino en omgeving). Dit zijn plekken waar je wel redelijk makkelijk zowel stad als natuur hebt en die helemaal veilig zijn :slight_smile:

1 like

Ik ben toevallig vorig jaar alleen naar zwitserland en italie geweest en afgelopen april in mn eentje naar new york!

Ik heb beide keren in een hostel gezeten en ontmoette redelijk snel mensen. De eerste keer alleen eten in een restaurant is vreselijk maar in steden als New York is dat heel normaal! zaten echt heel veel mensen alleen te eten.
Als je tips wilt stuur je maar een pm

Mocht je concrete plannen maken om echt te gaan, pb me dan ff voor specifieke tips.

1 like

Ik werk veel en die overuren gebruik ik voor vakantie. Een een deel hiervan was in oktober/november vorig jaar. Ik was dat jaar nog niet op vakantie geweest door gedoe in mijn relatie, dus ik had best wat over.
En verder kijk ik altijd wanneer het voordelig is om te reizen. Scandinavië was duur, maar interrail is relatief goedkoop en ik slaap altijd in hostels.
Dus ik vermijd sowieso altijd het hoogseizoen, wat ze op mijn werk ook weer fijn vinden want de meeste mensen zijn dan weg. O en wat ik dus ook wel eens doe (dit jaar nog niet gedaan maar vroeger wel vaker) is wwoof of workaway. Ook een hele goedkope en leuke manier van reizen, vooral als je tijd hebt.

2 likes

Hé! Ik ben pasgeleden naar Oslo geweest, alleen. Ik ben één keer in een restaurant alleen gaan eten en daar werd ik wel echt gek behandeld (was heel rustig ook, misschien niet de goede plek uitgekozen). Vind zelf Noren ook wel moeilijker om in contact mee te komen dan Zweden en al helemaal Denen. Maar laat je zeker niet afschrikken hierdoor haha, vooral een momentopname. Het is verder zeker een stad die juist als je alleen bent bijzonder intrigrerend is. Het is helaas wel echt d u u r, dus hou daar rekening mee. Zitten namelijk ontzettend veel leuke barretjes etc dus zonde om die over te slaan!

1 like

@Evi-lena of boek vanaf een plek / apparaat waar je nog niet mee hebt gezocht! Bv. op je werk ofzo.

Super tof dat je gaat trouwens!

Zelf ben ik nog nooit echt alleen op vakantie geweest. Wel in m’n eentje buitenlandse stage. Toen had ik gelukkig een heel gezellig huis, dus uiteindelijk niet veel alleen geweest. Ook voor werk 2x3 mnd. in het buitenland geweest. Eten moest ik dan wel vaak alleen, maar dat vond ik niet erg omdat je aan m’n outfit wel zeg dat ik zegmaar ergens bij hoorde / van iets was. Dus mensen keken toen toch wat anders tegen me aan. Zou echt vakantie nog weleens willen proberen, maar dan wel stedentrip/backpacken en met hostels. Zou me in een hotel te snel alleen voelen en juist daarom word ik dan zelf ongemakkelijk.

1 like

Ik vind alleen reizen echt heerlijk!

Ik ben nu 4 weken naar Zuid-Korea en Japan geweest. Daar waren amper backpackers en op een gegeven moment had ik wel behoefte aan meer contact, maar toen ik geaccepteerd had dat dat nou niet mogelijk was, voelde ik me weer beter.

Daarnaast heb ik nog een keer 4 dagen alleen gekampeerd op Terschelling en ik zou vorige week naar Kopenhagen gaan, maar op de dag van vertrek kreeg ik voedselvergiftiging en heb ik alles moeten cancellen :frowning: . Ik baal nog zo erg.

2 likes

Gaaf! Zulke landen zou ik spannend vinden, inderdaad door het gebrek aan backpackers.
Wel mooi dat je jezelf eroverheen hebt kunnen zetten door gewoon je denkwijze te veranderen, denk dat dat inderdaad de enige optie is.

Zelf ben ik alleen gaan backpacken in de standaard-landen. Dat vind/vond ik heerlijk, en veel beter dan met een reisgenoot. Lekker je eigen keuzes maken, uit je comfort-zone, veel meer nieuwe dingen hierdoor ervaren… Alleen ergens eten vind ik dus ook geen probleem, daar heb ik me inmiddels wel overheen gezet.
Ergens heen gaan waar geen backpackers zijn vind ik fijn voor max. een week, een land zoals Japan is dan ook wel echt een stap. Maar ik zou het nooit laten, dus wie weet in de toekomst. :grin:

Ik ga volgende maand naar Tasmanië en het is rond die tijd nog echt geen toeristenseizoen en het is ook niet mega populair onder de backpackers. Maar ik vind een groepsreis boeken zonde van het geld, omdat het super makkelijk is om zelf rond te reizen daar. Vind het best wel spannend en ik hoop maar dat ik wat leuke mensen tegen kom in het hostel. Ik heb al eerder alleen gereisd, maar dat was altijd naar populaire bestemmingen, dus altijd genoeg anderen die ook in hun eentje waren.
Ik moet wel zeggen dat ik de voorkeur geef aan op vakantie gaan met vrienden en samen herinneringen maken, waardoor je band ook weer sterker wordt. Maar dat is niet altijd mogelijk en ik wil geen dingen laten omdat er niemand mee kan.

2 likes

Ik heb ook aardig wat alleen gereisd! Soms een weekendtrip, soms een langere reis en een keer 6 maanden. Begin 2019 ga ik naar Taiwan voor een maand (ook alleen).

Berlijn
Stockholm
Londen
Kroatië
Bosnië
Dublin
Jordanië
Rome
Istanbul
Thailand
Maleisië
Vietnam
Cambodja
Laos
Singapore
Borneo

Ik vind alleen reizen echt heel erg fijn en leuk. Soms is het heerlijk dat je dagen alleen bent en met niemand spreekt en andere dagen geniet ik er heel erg van om allemaal mensen te ontmoeten en geweldige gesprekken te hebben.
Nu ik een vriend heb reis ik veel minder vaak alleen en mis het wel. Wel vind ik dat alleen reizen vrij ‘intens’ kan zijn (vaak op een positieve manier) maar het zet mij wel aan het denken.

Dingen zoals alleen naar een restaurant/café/museum/lezing/bioscoop enz. gaan deed ik voordat ik alleen op reis ging ook nooit (ok ik was toen ook pas 17 haha). Nu doe ik deze dingen meerdere keren per maand en geniet er echt heel erg van.

3 likes

Heb je die beroemde beelden van dichtbij gezien?

Leuk hoor. Echt bijzonder.

Noo ik had helemaal bedacht dat ik naar Tenerife wil volgende week (salaris is eindelijk binnen, yess) maar nu zie ik dat het in Albufeira mooier weer wordt. Haha dus dan toch vanavond ook maar daar naar kijken

1 like

Ben je uiteindelijk nog gegaan?:smiley:

Jazeker! Ik ben de eerste week van oktober in mijn eentje 5 dagen naar Portugal geweest. Was echt helemaal top! Wel een beetje gek in het begin maar zo zo zo blij dat ik het gedaan heb en die ervaring voor altijd heb.

4 likes

Ben 2 maanden terug 2 weken alleen naar NY geweest. Het was de beste vakantie van mn leven, kan het echt aanraden. Zoveel leuke mensen ontmoet die je als je niet alleen bent toch minder snel ontmoet.

6 likes