In je eentje op vakantie

Ik wil mezelf uitdagen door ook in mijn eentje op vakantie te gaan! Ik ben in februari 2 weken vrij, maar iedereen in mijn omgeving is dan gewoon aan het werk. Wat vinden jullie leuke bestemmingen voor alleen? Ik wil wel in Europa blijven en 3-4-5 dagen gaan. Het wordt mijn eerste keer alleen reizen (buiten m’n erasmus)

Wil je een stedentrip doen?

1 like

Ja denk het wel!

Kopenhagen :heart_eyes:

1 like

Athene? Ben er afgelopen februari geweest (niet alleen, in september wel alleen). Het was zonnig, ongeveer 16/17 graden en 1 dag regen. En er is veel te zien en te doen als je van cultuur houdt natuurlijk. En makkelijk reizen van/naar het vliegveld.
Ik ga in april naar Thessaloniki, ben ik ook benieuwd naar.

2 likes

Oh, maar Japan was echt super toeristisch en had ook héél veel backpackers vergeleken met Korea. Oké het is geen Thailand, maar er zijn wel echt veel backpackers en daarnaast is het een super fijn land om te reizen. Alles is goed geregeld en de mensen super vriendelijk. Ik zou het zeker aanraden!

1 like

Wat vinden jullie een leukere stad om in maart in je eentje naar toe te gaan? Lissabon of Valencia?

Ben nog nooit in Lissabon geweest maar ik vind Valencia wel écht de moeite. Suuuupermooie stad met echt voor ieder wat wils (heerlijk groot park waar je uren, zoniet dagen kan rondstruinen), gezellige buurtjes, leuke kringloopwinkels, restaurantjes en barretjes waar je zeker Agua de Valencia moet proberen(!), grave graffiti, … Ik ben helemaal verkocht!

(Denk dat Lissabon ook heel leuk is trouwens. Haha)

Haha, nu zit ik er ook aan te denken om heen te gaan :joy: klinkt goed!

1 like

Echt doen! Ik vond het ook heel spannend en dat bleef het tot ik eenmaal in het vliegtuig zat. En toen ik er uitstapte viel het allemaal van me af!
Edit: zie nu dat het een hele oude post is, sorry

1 like

Ik ben in allebei geweest en vind ze vrij gelijkwaardig. Ik zou gaan waar het weer t beste is.

1 like

Lissabon is een stuk groter en er is ook nog wat meer te doen in de buurt van de stad. Als je langer wilt gaan is dat wel handig. Ik zou het laten afhangen van je gevoel en als dat gelijk is dan de opties en prijzen voor vluchten.

Ik wil deze zomer in mijn eentje backpacken en heb de afgelopen dagen besloten dat het Laos + Cambodja wordt!
Ik neem ruim 4 weken de tijd en zit me helemaal te verdiepen in de beste reisroute en vliegtickets te zoeken, alleen vanwege de voorpret heb ik nu al geen spijt!
Zo chill dat ik alleen de dingen ga doen waar ik zelf zin in heb!

Stiekem wel spannend hoor, het is de eerste keer dat ik echt alleen ga backpacken. Als iemand dus nog tips heeft (vooral Laos), let me know!

Edit; oja vanwege de beste reistijd ga ik denk ik al eind april tot 1 juni dus al best snel opeens aaarghhhh spannendddd

6 likes

Leuk! Ik ben in Laos geweest. Ik vond de slow boat heel gaaf! Dat duurt 2 dagen, super mooie omgeving en hele relaxte sfeer. Onderweg slaap je in een heel klein dorpje.

Daarna ben ik in Luang prabang, vang vieng en vientiane geweest. Dat is de populairste route in Laos dus je komt sowieso andere reizigers tegen. De rest van Laos weet ik weinig van.

1 like

Leuk! Dat zijn ook de plekken die ik sowieso wil zien.
Hoe lang heb jij over die route gedaan?

1 like

Super tof! Ben zelf 4 jaar geleden in Cambodja geweest.

1 like

OMG, ik heb net een ticket geboekt naar Lissabon voor 4 dagen in mijn eentje. Zo spannend! :smiley: Ik ben nog nooit alleen geweest en zie het echt als een soort challenge voor m’n zelfvertrouwen.
M’n vriend vind het alleen niet zo leuk en doet er best wel kut over. Heb m ook gezegd dat ik daar niet van gediend ben.
Anyway, ik heb er zin in! :smiley:

19 likes

Wat leuk! Wanneer ga je? En wat wil je zien? Vind je het niet erg om alleen te eten, terrasje zitten? Goed van je

2 likes

Dit is vast lief bedoeld, maar als iemand die regelmatig alleen op vakantie gaat en dat geen big deal(meer) vind, vind ik het zooooo vervelend als mensen reageren met “wat goed van je!!!”.

Alsof het iets extra dappers is wat wij toch maar weer doen.

En over het terras is ook we een suggestieve vraag. Ja misschien vind ze het wel eng, misschien ook niet.

6 likes

Maar dat is toch heel anders voor iemand die het eerst alleen op reis gaat? Waarschijnlijk deelt @Jellyshoes dezelfde vragen die aan haar gesteld worden dus dan is het vanuit die comment toch meer een blijk van interesse dan een suggestieve opmerking?