Inflatie en energiecrisis

Nou koken zou ik er niet voor laten, dat is maar een heel klein deel van je gasverbruik.

7 likes

Ik heb in de wachtrij gestaan en kom er nu achter dat we ipv tot voor kort 125 nu beter een termijnbedrag van 500 kunnen betalen :slight_smile:

Ja, koken is maar 3m³ per maand ongeveer. Daarvoor hoef je het niet te laten.

7 likes

Goed om te weten. :ok_hand:t2::blush:

1 like

Ik wist mijn wachtwoord niet meer en ben nu 24 uur buitengesloten voordat ik mag lezen wat ze als maandbedrag voorstellen :smiling_face_with_tear:

1 like

Ignorance is bliss, geniet nog even 24 uur

22 likes

Ondanks dat ik wel op meerdere plekken heb gelezen dat een bedrag van 600 niet uitzonderlijk is, moest ik toch even slikken toen ik zag dat wij dat nu ook moeten gaan betalen.

Ik vraag me wel af of ze er met dit bedrag vanuit gaan dat je zuiniger gaat zijn dan eerdere jaren of dat je je gedrag niet aanpast.

1 like

Kan je niet zien op welk verbruik het is ingeschat? Ik zit bij een andere leverancier maar daar staat dat het voorspelde bedrag gebaseerd is op het historisch verbruik van dit adres.

1 like

Ja klopt, kan ik inderdaad zien! Maar ik woon hier pas een paar maanden dus voor mij voelt het een beetje alsof ze random bedragen gebruiken, maar zal inderdaad op eerder gebruik zijn gebaseerd. Hierdoor krijg ik in ieder geval wel een beetje het idee dat het in werkelijkheid minder gaat worden (als de prijzen niet nog meer gaan stijgen), aangezien ik wel serieus zuiniger wil gaan dan wat ik normaal zou doen. Maargoed, we kunnen het gelukkig nog betalen dus we zien het wel.

2 likes

Met het aflopen van m’n vaste contract heb ik nu de tarieven voor oktober ontvangen (Budget Energie). Krijg een beetje korting omdat ik al klant ben (dat is die TKV). Ligt het aan mij of valt dit nog mee? Ik hoorde van prijzen aan 4 euro per m³ gas namelijk.

Daar is in juli/augustus wel wat over te doen geweest idd. Hier staat bijv wat uitleg: Waarom is het gas in Nederland duurder dan in de rest van Europa? | RTL Nieuws

4 likes

Stroom bedoel je dan? Daarover kan ik alleen vinden dat het iets duurder is vergeleken met andere landen, maar niet zo extreem als gas.

1 like

Nou mijn energie is weer gestegen. Van 550 naar 700

Wij betalen 500 euro meer dan vorig jaar. Vraag me nog niet hoe we dit gaan betalen.

2 likes

Echt hoe dan???

Het lijkt wel alsof dit normaal is tegenwoordig ik hoor het letterlijk overal. :sob:

Dit is toch gewoon onmogelijk?

4 likes

Ja best wat zorgen hierom.
We verdienen allebei oké. Maar ik ben wel zzp.
We verwachten een kindje en dus lever ik enorm in.
En het lijkt gewoon niet op te houden.
En door mijn werk kan de verwarming niet uit. Dus we zitten aan de 2000m3 stroom per jaar.

3 likes

Wij betalen nog vrij weinig vind ik, en het geschatte is nog (maar) 190.Maar zit ook in de winter thuis met een newborn dus ook wel wat stress om :cold_face: :weary:

3 likes

Ik kreeg van de aannemer de tip om infrarood verwarming te kopen om de babykamer of onze slaapkamer te verwarmen en de woonkamer. Heb me er verder niet in verdiept want voor ons is 't nu niet nodig (vast contract) maar misschien is het iets.

6 likes

Hoor net dat mijn opa nu 560 euro moet gaan betalen, heeft maar een klein pensioentje en redt het net maar alleen omdat hij niet huurt en een hele kleine hypotheek heeft :face_with_spiral_eyes:

3 likes

Ja dit bedoel ik dus. Is toch gewoon onmogelijk :sob: vind dat zo erg.

2 likes

Ja dit is heel kut, wij hebben ons suf gestookt met een november baby en denk dat dat ons geschatte verbruik in de winter nu wel vertekent. Misschien een tip, toen mijn baby een paar weken oud was moest het gas een nacht afgesloten worden hier toen het heeeeeel koud was en toen kwam de woningbouw met zo’n elektrisch kacheltje (lol.). Dat hebben we toen best veel gebruikt nog, bijv na een badje om de kamer op te warmen en ook ‘s nachts als het dik vroor. Misschien een goedkopere tussenoplossing?

2 likes