Inflatie en energiecrisis

Hierbij een topic om de gevolgen van de huidige stijgende prijzen te bespreken.

10 likes

Dit topic én een los topic over energieleveranciers mag wel, maar een topic of het ontbreken van seks mag nog steeds niet? :woman_facepalming:t2:

57 likes

Oh my god hoe vaak moet die discussie nog gevoerd worden

10 likes

Er was toch ook een speciale dm aangemaakt voor die groep die daarover wilde praten?

1 like

Iedere keer als er een nieuw topic geopend wordt, duh

4 likes

Dit en dat andere topic is om ernergie gezeik uit het wwjek hierheen te plaatsen zodat alles lekker onduidelijk word zoals t durf te vragen topic.

3 likes

Ja klopt! Die is niet heel actief, maar bestaat nog steeds. Als je er bij wilt kun je mij een dm sturen. (klik op die drie stipjes, dan op het vlaggetje en stuur een bericht)

Verder juist super handig dit topic want dan kunnen in het besparingstopic weer gewoon tips gedeeld worden.

1 like

Ik vind het wel goed dat dit topic aangemaakt is. Ik ben best bang dat deze crisis nog meer gevolgen gaat hebben, met name voor mensen die al weinig bestedingsruimte hebben. Misschien voorbarig en speculerend, maar indien er niets veranderd (en gasprijzen blijven stijgen) zal je als bedrijf wellicht het economisch besluit maken om productie te staken omdat het niet meer rendabel is om open te blijven met hoge gasprijzen (denk aan bakkers, telers in de winter, zwembaden). Dit heeft weer per direct impact op beschikbare banen maar ook eventuele goederen…

11 likes

In the UK voeren ze een energieplafond in, komt er op neer dat het per huishouden max €240,- gaat kosten maandelijks. Voor veel mensen nog steeds een behoorlijke klap geld natuurlijk maar hoop echt dat zoiets ook in Nederland wordt doorgevoerd.

46 likes

Enkele aluminiumfabrieken hebben de productie al stilgelegd en sommige bedrijven die koelhuizen verhuren ook.

2 likes

GroenLinks en PvdA hebben hier een plan voor gemaakt, dus teken die petitie!

24 likes

Vraag me alleen af hoe het zit in dit plan met rijke mensen in grote woningen die altijd al een hoge energierekening hadden. Lijkt me niet de bedoeling dat ie ook niet meer dan het energieplafond hoeven te betalen. Op zich ga ik er vanuit dat daarover nagedacht is maar… ik zie het niet?

6 likes

Voorgesteld termijnbedrag €470 :clown_face:

Ik krijg echt enorme anxiety van al deze shit ookal kunnen wij het nog betalen.

Maak me wel een beetje zorgen om mijn ouders, die zijn best kwetsbaar.

4 likes

maar dan ben je geen gemiddeld huishouden toch dus dan betaal je gewoon de oorspronkelijke prijs

4 likes

Wij verbruiken beduidend minder dan dit gemiddelde en komen toch over de €300 heen nu :’) Ik heb hier echt nul verstand van, dus snap niet dat we dan op dat bedrag uitkomen terwijl het gemiddelde maandbedrag dus lager ligt?

Ik snap 'm ook niet helemaal. Voor ons adres staat dat we gemiddeld hier ongeveer in de buurt zitten en wij betalen nog geen 150 euro. Of is dit tegen het voorgestelde marktbedrag?

2 likes

Dit gaat toch over de situatie dat er een plafond mogelijk aan wordt gebracht voor gemiddeld gebruik? Dus je zit er nu nog overheen, met tarieven van na januari, maar als dit ingevoerd wordt zul je wat omlaag zakken.

12 likes

Ik wilde alleen even inloggen en iets checken…

10 likes

Las deze ook dat ze al een week niet bereikbaar zijn vanwege ‘een hardnekkige storing’. Riiight.

1 like

Ik krijg echt de stress van het idee dat de kou langzaam weer voor de deur staat en dat ik in november mijn jaarafrekening krijg. Ik krijg waarschijnlijk beetje geld terug en ik verwacht bericht erbij dat mijn maandbedrag keer drie gaat ofzo. :cry:

Nog zuiniger doen is niet te doen want kan mijn ratten niet in een koud en vochtig huis laten leven en wil dat zelf ook niet dus moet verwarming toch wel op 17 aan maar ook dat gaat ook gewoon een kapitaal kosten ben ik bang. Verwarming boven de 18 gaat hier sowieso nooit meer gebeuren. :smiling_face_with_tear:

Koken doe ik nog amper en douchen ook zo min mogelijk.

2 likes