Inflatie en energiecrisis

Schimmel krijg je alleen “voor het oog” weg is mij altijd verteld. M’n vriend heeft ook schimmel op de slaapkamer, in z’n rolgordijn :face_vomiting:
Gelukkig gaat hij gauw z’n gare vriezer (woning) verlaten :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik wil je echt aanraden een ontvochtiger te kopen. Ik heb me er in zitten verdiepen de afgelopen weken en eentje aangeschaft een paar weken terug. Ik heb een koud (lees slecht geïsoleerd huis) en dan werkt een vochtvreter minimaal, omdat vocht neerslaat ipv in de lucht blijft hangen. Ik heb een hygrometer en die vochtvreters deden 0,0 voor het vochtniveau. Een ontvochtiger is even een investering, maar voor je gezondheid echt belangrijk om die schimmel te vermijden! Ik denk uiteindelijk goedkoper dan met deze prijzen maximaal te stoken.

6 likes

Hoe/wanneer ontstaat schimmel? Heb eigenlijk altijd mn raam open in de slaapkamer en t is er regelmatig ook echt wel koud. Maar heb hier nooit over nagedacht. Is het vanaf een bepaalde temperatuur of alleen als je niet genoeg lucht?

1 like

Ik heb altijd inclusief gewoond, dus heb nooit een energierekening gezien of me beziggehouden met kWh stroom etc. Maar ik ben net verhuisd en mijn rekening was (zoals te verwachten) erg hoog (€300,-). Maar hiervan is €89,- aan stroom en volgens mensen om mij heen is dat heel veel. Maar mijn stroomverbruik is 92 kWh, maar dat is voor 1 persoon voor 1 maand toch niet zo veel of wel?

1 like

Wat betaal je per kWh? 92 kWh lijkt mij een keurig verbruik, maar ik betaal €0,35 per kWh, dus dat bedrag vind ik dan inderdaad weer veel.

2 likes

Ik ben bij mijn leverancier weg gegaan, omdat ik bijna een €1 voor 1 kWh moest betalen. Zou kijken hoeveel je per kWh betaald.

4 likes

Dat werkt wel maar dan ga je de steen heel vaak moeten bijvullen

2 likes

Uch ik dacht even tochtstrips aanvragen maar je hebt dan D-profiel, P-profiel… heb ik toch helemaal geen verstand van en geen zin/tijd om me in te verdiepen :sweat_smile:

En het is de vorm van de letter. Wist je misschien wel maar ik niet toen ik opzoek was

Oh het is allebei voor grote kieren dus boeien

Oh dus foolproof😬 thnx

2 likes

Door het aanvragen van tochtstrips bedenk ik me ineens dat ik nog een nieuw pak radiatorfolie heb liggen, ooit gekregen in zo’n energiebespaarbox van de gemeente. Wij gebruiken hem niet dus misschien kan ik iemand hier er blij mee maken?

1 like

Waarom gebruik je hem niet? Ik wil het bestellen maar twijfel of het er makkelijk achter kan haha.

Omdat het bij ons best een gedoe is om achter de verwarming te komen door hele brede vensterbanken en wij begin volgend jaar verhuizen naar een huis met alleen vloerverwarming.

Bedankt! Ik betaal echt 100x meer, omdat ik nieuwe klant ben. Dus ik snap nu dat m’n stroomverbruik best oké is, maar de prijs gewoon hoog is, helaas.

Wij hebben vandaag ons nieuwe maandbedrag doorgekregen en gaan van 184 eueo per maand naar 495 euro per maand. We zitten qua verbruik op 1200 per jaar (gelijk aan het prijsplafond) en stroom 3500 (dit is erboven)Hoe zit dat vanaf januari met het prijsplafond? Betalen we dan alsnog die 495 per maand of gaan we dan die 241 euro betalen + extra voor de stroom die erboven zit?

Kan je het niet handmatig terugzetten?

2 likes

Ik zou idd kijken of je het handmatig terug kan zetten naar iets meer dan het prijsplafond. Volgens mij zijn die maandbedragen nogal wacky omdat ze wel/niet/beetje rekening houden met dat plafond.

Dit klinkt vrij hoog voor de tarieven welke onder het prijsplafond gaan gelden.

Als ik het uitreken met het verbruik wat je aangeeft zou ik een maandbedrag verwachten van rond de 300 euro.

2 likes

Ja wij kwamen zelf ook op ongeveer 300 gemiddeld per maand, en dan doen we nu veel zuiniger aan qua stoken dus zullen we zeker onder de 1200 kuub gas komen. Prijs lijkt berekend te zijn zonder rekenkng te houden met het prijsplafond… of maar deels, maar we willen ook niet elke maand 200 euro teveel gaan betalen…

3 likes

Het prijsplafond is vandaag pas officieel vastgesteld dus het zou ook wel erg snel zijn. Misschien dat ze eind december opnieuw een berekening gaan maken.

2 likes